Prøver på baby nr 3.

Med to født 38+0 og 39+4 tror jeg vi ender opp i månedsskiftet, men man vet jo aldri før man kommer så langt :)
Først skal knøttet komme seg gjennom 1 trimester, og det er jo ikke bombesikkert at det skjer.
Dette er 6 gang jeg er gravid, men har bare to barn :Heartred
Jeg krysser alt jeg har for at denne klorer seg godt nok ned inni mammaen sin og at alt er presis som det skal! ❤️❤️❤️

Tenk at du allerede er 12 uker på vei :Heartred:Heartred
Ja.. hva skjedde? Jeg synes at tiden har gått sååå fort! Har vært kvalm og hatt dagen derpå-hunger i maaaange uker.. Nå har det vært nokså normalt igjen et par uker. 7 kilo opp med pizza, ostesmørbrød og chips :hungover: Nå skal overflødige kilo bort igjen. Tulle-hormoner :hilarious:

Ja.. hva skjedde? Jeg synes at tiden har gått sååå fort! Har vært kvalm og hatt dagen derpå-hunger i maaaange uker.. Nå har det vært nokså normalt igjen et par uker. 7 kilo opp med pizza, ostesmørbrød og chips :hungover: Nå skal overflødige kilo bort igjen. Tulle-hormoner :hilarious:
Håper det blir bedre etterhvert :Heartred Tiden har jammen flydd avsted. Håper sjarmør-etappen starter for deg nå :)
Og spising er jo vanskelig nok å holde i sjakk om man ikke må spise for å holde kvalmen unna i tillegg.

Jeg starter denne graviditeten på samme vekt som den dagen jeg fikk desemberbarnet, og gruer meg til videre vektoppgang allerede. Jeg kommer muligens unna med å gå opp bare 11-12 kg denne gangen også, men likevel.
Jeg har vrengt ankelen så skikkelig at jeg ikke har sjanse til å gå turer nå :( det er 6 uker siden, og den er fortsatt ikke bra igjen :(
Hele denne vinteren har gått med på å pleie dårlige ankler :rolleyes: for jeg skal jo bare lære ungene å gå på ski, selv om anklene mine ikke tåler det

Har el på søndag og ikm 13 juni. Gjett hva vi skal i helga da? :P Er så spent, dette er første pp etter uttak av spiral. Skulle man ikke være litt ekstra fruktbar etter å ha tatt ut hormonspiral? :D krysser fingrene for det!!! <3 Er forresten 31 år og har barn på 7 og 5 år fra før :)

Håper det blir bedre etterhvert :Heartred Tiden har jammen flydd avsted. Håper sjarmør-etappen starter for deg nå :)
Og spising er jo vanskelig nok å holde i sjakk om man ikke må spise for å holde kvalmen unna i tillegg.

Jeg starter denne graviditeten på samme vekt som den dagen jeg fikk desemberbarnet, og gruer meg til videre vektoppgang allerede. Jeg kommer muligens unna med å gå opp bare 11-12 kg denne gangen også, men likevel.
Jeg har vrengt ankelen så skikkelig at jeg ikke har sjanse til å gå turer nå :( det er 6 uker siden, og den er fortsatt ikke bra igjen :(
Hele denne vinteren har gått med på å pleie dårlige ankler :rolleyes: for jeg skal jo bare lære ungene å gå på ski, selv om anklene mine ikke tåler det
Her å, vekta er den samme som da jeg var høygravid med nr 2.. og det er 10 år siden.. klaffa det ikke denne mnd så er løpeturer på menyen :smiley-ashamed005 og så når det klaffer skal jeg ha i fokus å ikke gå opp så mye, håper Max 5 kg. Har bmi på 30, så må følges opp av lege.

Her å, vekta er den samme som da jeg var høygravid med nr 2.. og det er 10 år siden.. klaffa det ikke denne mnd så er løpeturer på menyen :smiley-ashamed005 og så når det klaffer skal jeg ha i fokus å ikke gå opp så mye, håper Max 5 kg. Har bmi på 30, så må følges opp av lege.

Joiner inn på denne diskusjonen. Jeg synes det har skjedd noe med spise-instinktene når jeg har gått gravid tidligere altså!! :icescreamJeg får skikkelig ulvehunger, og gikk opp mellom 24-27 kg i begge mine tidligere svangerskap. :rolleyes: Begge ganger har jeg "klart" å komme meg fra bmi 21-22 før graviditet til bmi 28-ish etter fødsel. Så har jeg knokla meg ned igjen i vekt hver gang. Om jeg blir gravid nå så starter jeg i normalvekts-området, men jeg er så innstilt på å IKKE gjenta denne vektreisen for tredje gang nå, at jeg begynner å ta grep allerede nå i prøveperioden. Har bestemt meg for at jeg ikke skal spise sukker/junk/snacks i hvert fall frem til jeg har født. Vet hvilken "mat" det er jeg overspiser nå. :hungry: Nytt kosthold i 2 uker allerede, og det funker som bare juling. Mild vektnedgang/stabil vekt uten å tenke et sekund på det, og uten å mangle noe. Bakte en deilig raw snickerskake i går, uten sukker, men med dadler og noen få ss sirup som erstatning. Den smakte nydelig, og det gir håp om at det går an å stoppe vektutviklingen uten å bli helt asket. Har dere noen tips og triks som har klart å gå opp såpass lite som 12-15 kg i løpet av et svangerskap? :angelic:

Kvalme og ulvehunger har heldigvis sluppet taket, så nå er jeg der at jeg må skrumpe inn magesekken litt igjen, så dropper alt det fete og kjører grønnsaker, frukt, godt og sunt pålegg og knekkebrød! Müsli har heldigvis sklidd ned hver morgen - utrolig nok!!
Har antydning til låsning på høyre hofte nå, men er forsiktig og støtter med puter osv. er ikke lett når msn sotter 6-8 timer på en stol på hjemmekontor hver dag :hilarious: Men ja!! Er i grei form, så håper jeg får trena og svetta litt!! Det verste er tinnitusen som ligger og duver i øra hver dag!! :hungover: Aldri hatt under svangerskap før..

11-12 kg opp kan føles mye når man allerede har litt på kroppen, det forstår jeg veldig godt. Og i en graviditet er det ikke rette tidspunktet å skulle starte med dietter og slikt, så det er vel bare å forholde seg så nøktern man kan. Jeg har motivert meg hele tiden med at alle symptomer er jo et resultat av hormoner. Spesielt når det kommer til sult etc. Spise ofte og lite er jo alltid hemmeligheten, men det har sannelig vært vanskelig! Men jeg har holdt meg unna mye sjokolade og smågodt. Det har hjulpet på mye.
Kjipt med vonde ankler! Kan du få henvisning til fysio av legen eller no? ❤️

Tenkte jeg kunne slenge meg med her.
Jeg har en -12 gutt og ei -14 jente, og prøver nå på nr 3. Jeg er skilt fra faren til de 2 andre og var egentlig ferdig, men så begynte samboeren min å prate på at han også kunne tenkt seg et biologisk barn, så da var jeg ikke vanskelig å overbevise
Jeg er 37 og han 41, så vi har gitt oss selv et år og klaffer det ikke innen da får vi "klare oss" med de to vi har❤️
Jeg har EL i disse dager og IKM er 9/6.

Jeg ble så ivrig at jeg må poste det både i ikm-tråden og her. Ser ut til at noe er på gang og at eggløsning kan komme om et par dager eller? :eek: Noen andre som har mer erfaring enn meg med eggløsningstester? Første gang jeg bruker dem. CD 11 i dag, 28 dagers syklus.

IMG_2304.jpg

Jeg ble så ivrig at jeg må poste det både i ikm-tråden og her. Ser ut til at noe er på gang og at eggløsning kan komme om et par dager eller? :eek: Noen andre som har mer erfaring enn meg med eggløsningstester? Første gang jeg bruker dem. CD 11 i dag, 28 dagers syklus.

Vis vedlegget 357512
Jeg ville testet ca hver 4 time de neste dagene i tilfelle du har kort lh-topp.
Jeg har det. Nesten positiv kl 15. positiv kl 18-19.
Negativ og synkende lh igjen allerede kl 21.
Det tok meg noen sykluser å finne ut av det :)

Jeg ville testet ca hver 4 time de neste dagene i tilfelle du har kort lh-topp.
Jeg har det. Nesten positiv kl 15. positiv kl 18-19.
Negativ og synkende lh igjen allerede kl 21.
Det tok meg noen sykluser å finne ut av det :)

Oj, takk for tips! Da skal jeg jaggu teste igjen nå! :) Men sørger for daglig sex i perioden, så den testinga er jo mest for nysgjerrigheten :hilarious: Og kanskje for å ha noe å holde på med mens jeg venter utålmodig på dpo-land. :rolleyes:

Oj, takk for tips! Da skal jeg jaggu teste igjen nå! :) Men sørger for daglig sex i perioden, så den testinga er jo mest for nysgjerrigheten :hilarious: Og kanskje for å ha noe å holde på med mens jeg venter utålmodig på dpo-land. :rolleyes:
Noe må man jo gjøre for å få tiden til å snegle seg avsted ;)

Eg veie 3 kilo meir no enn når eg fødte nr 1:hilarious: veldig spent på vektoppgang dette svangerskapet...Har gått raskt ned igjen etter fødsel då, men gått opp i mellomtida...slutta på p pille og fjerna ein svulst på leveren for 1 år sio og plutselig gjekk eg opp 1 kilo i veko i 5 veke i strekk..

Tenkte jeg kunne slenge meg med her.
Jeg har en -12 gutt og ei -14 jente, og prøver nå på nr 3. Jeg er skilt fra faren til de 2 andre og var egentlig ferdig, men så begynte samboeren min å prate på at han også kunne tenkt seg et biologisk barn, så da var jeg ikke vanskelig å overbevise
Jeg er 37 og han 41, så vi har gitt oss selv et år og klaffer det ikke innen da får vi "klare oss" med de to vi har❤️
Jeg har EL i disse dager og IKM er 9/6.
Hei, så spennende! Veldig koselig med en felles også! ❤️ Velkommen hit!
Jeg er 37 og pappen straks 38. Vi venter en liten gutt, og fra før har vi ei jente på 2 1/2. Min eldste på 8 år har jeg sammen med min eks :)

Hei!:greet025

Vi skal prøve oss på baby nr 3. Fikk mensen nå 9. mars. Har hatt mensen en gang tidligere etter å ha tatt ut hormonspiral. Så dette blir vel pp2.
Flere i samme båt som vil snakke litt her under prøveperioden? :)

Oversikt over prøvere i denne tråden:

* Minibo - 32 år - pp5 - el 8.4 - ikm 22.4

* Gråspurv - 38 år - PP 0 - el 20/3 - ikm 03.04

* Prøvernr3- 36 år- PP1- B3- EL (usikker) - IKM-usikker

* Itsgonnabe3 - 33 år - pp6 - b3 - el 04.04- IKM 16.04

* Jane123-31år EL mellom 8-12.03

* Christine 32- 32 år-PP0-B3- EL 20/3-IKM 04/4

* Rebeccaaa - 28 år - PP2 - EL 23.03 - IKM 6.4

* Nuuni - 35 år - PP11 - B3 - EL 23.03 - IKM 06.04

* Westie - 31 år - PP1 - EL 14/3 - IKM 11/4

* Venterpå_nr3 - 31 år - B3 - PP3 (1 etter SA nr 2) - EL 28.4 - IKM 13.4

Gravide :dummy::dummy1:

:Heartred Nutteputt. Termin 10.12.21

:Heartred Kanskjekommernr.4?. Termin 15.12.21

jeg kan settes på gravid med termin 7 februar :)

Sender over babystøv til dere alle ♥️ vi begynner forberedelsene til nr 3 nå, men tenker første PP i august for å få det til å passe best mulig med skolen:happy: spennede å følge med på dere andre imens, masse masse lykke til♥️

Da ble det klaff i PP1 for oss!!!! :Heartred:Heartred:Heartred Barn nr 3 i magen. Helt utrolig. Kan ikke tro at det gikk på første forsøk nå som jeg er 39 år. Overlykkelig og sjokka.
IMG_2763.jpg

Back
Topp