Prøve på nr 3 - to exu på to år, min reise er over

Jeg føler meg så svak og teit. Hadde time hos fastlege for å diskutere litt nå når ferien er ferdig. Vi kom frem til gradert sykemelding, 50% de to neste ukene og så 20% to uker til.
Burde ikke jeg være i full gang med hele hverdagen igjen allerede..? Jeg føler at jeg utnytter systemet, men jeg gruer meg forferdelig til å starte på jobb da hodet ikke er helt på plass og det merkes på flere ting. Jeg jobber i omsorgsboliger med eldre og psykisk syke, så tålmodighet og temperament bør være på et balansert nivå.
Tårene trillet da jeg var hos legen og han spurte hvordan det gikk med meg.
Første dag tilbake på jobb imorgen og jeg gruer meg :shy:

Tror bare du må la kroppen og psyke få bruke den tiden som trengt!?❤️ Det er jo ikke nok med at du mistet 2 små, men også to exu og nå en livsomstilling, sånn helt brått og ufrivillig❤️ Det ER mye å gå gjennom og stå midt oppi! Også det at du og mannen kanskje ikke tenker helt likt ifht IVF osv. Forstår godt det er tøft:sad015❤️

Det handler ikke om å være svak eller ikke ex.u er en brutal opplevelse. Jeg tenkte på det i går faktisk, det er så utrolig brutalt. Både at det er ett friskt barn man må fjerne bare fordi det er på feil sted (altså en ufrivillig provosert abort av friskt foster), og at det er en akutt fare for eget liv. Og du har opplevd det TO ganger! Altså en akutt livskrise på flere måter. Så vær sykemeldt med god samvittighet, ta vare på deg selv :Heartred

Tror bare du må la kroppen og psyke få bruke den tiden som trengt!?❤️ Det er jo ikke nok med at du mistet 2 små, men også to exu og nå en livsomstilling, sånn helt brått og ufrivillig❤️ Det ER mye å gå gjennom og stå midt oppi! Også det at du og mannen kanskje ikke tenker helt likt ifht IVF osv. Forstår godt det er tøft:sad015❤️
Det handler ikke om å være svak eller ikke ex.u er en brutal opplevelse. Jeg tenkte på det i går faktisk, det er så utrolig brutalt. Både at det er ett friskt barn man må fjerne bare fordi det er på feil sted (altså en ufrivillig provosert abort av friskt foster), og at det er en akutt fare for eget liv. Og du har opplevd det TO ganger! Altså en akutt livskrise på flere måter. Så vær sykemeldt med god samvittighet, ta vare på deg selv :Heartred
Ja, jeg prøver å si det til meg selv ❤️ håper på at jeg er fullt klar til jobb etter de ukene, skal jobbe meg sakte, men sikkert tilbake ❤️ jeg trenger å komme igang, men per nå så krever jobben for mye av meg ifht oppgavene, sånn psykisk :bag:

Ja, jeg prøver å si det til meg selv ❤️ håper på at jeg er fullt klar til jobb etter de ukene, skal jobbe meg sakte, men sikkert tilbake ❤️ jeg trenger å komme igang, men per nå så krever jobben for mye av meg ifht oppgavene, sånn psykisk :bag:

Tar nok bare den tiden det tar❤️ Og viktig å la kroppen og psyke få hvile det som trengs, og ikke pushe deg selv for mye❤️

Tenker mye på deg AnneS. Leser her inne og er sååå enig med de andre jentene, du har all rett til å sette deg selv først, du har vært igjennom mye :Heartpink :sorry: Viktig å ta vare på deg selv :Heartpink

Du utnytte ikke systemet. Ta tiden du trenger. :Heartpink :Heartpink :Heartpink :Heartpink
Tenker mye på deg AnneS. Leser her inne og er sååå enig med de andre jentene, du har all rett til å sette deg selv først, du har vært igjennom mye :Heartpink :sorry: Viktig å ta vare på deg selv :Heartpink
Jeg har også søkt om samtaler med psykisk helse. Det var skikkelig nyttig den tiden jeg slet etter pappa døde, og jeg gikk på en sabla smell ❤️ håper jeg får det innvilget, trenger å få pratet med noen, så jeg kan bearbeide alt ordentlig ❤️

Jeg syns du er skikkelig flink som lytter til egen kropp og tar dette på alvor :Heartred

Helt enig med alle over her ❤️ man trenger litt tid og rom for å komme seg gjennom ting. Og kommunens psykisk helse tilbud skal det vel være ekstremt lavterskel på, så satser på du får time ❤️

Nå har jeg begynt å jobbe halve stillingen min, og det er godt å være litt igang igjen selv om jeg kjenner at det krever sitt. Jeg var på kveldsvakt igår som var rimelig hektisk, så idag har jeg vært helt pumpet. Hjalp vel ikke noe at tr dukket opp idag heller :shy:
Det går opp og ned om dagen, slik jeg forventer at det går litt fremover også. Det gjør så vondt når frøkna mi ser en baby og sier "ååååh, kan ikke vi også få en slik?" Og jeg må si nei og forklare at vi har det fint som vi har det ❤️

Jeg fikk innvilget samtaler på psykisk helse, en samtale annenhver uke, hjelp med å bearbeide ting og øvelser for å kvitte meg med tankekjøret jeg får ❤️ endel ventetid, men det skal gå ❤️

Nå har jeg begynt å jobbe halve stillingen min, og det er godt å være litt igang igjen selv om jeg kjenner at det krever sitt. Jeg var på kveldsvakt igår som var rimelig hektisk, så idag har jeg vært helt pumpet. Hjalp vel ikke noe at tr dukket opp idag heller :shy:
Det går opp og ned om dagen, slik jeg forventer at det går litt fremover også. Det gjør så vondt når frøkna mi ser en baby og sier "ååååh, kan ikke vi også få en slik?" Og jeg må si nei og forklare at vi har det fint som vi har det ❤️

Jeg fikk innvilget samtaler på psykisk helse, en samtale annenhver uke, hjelp med å bearbeide ting og øvelser for å kvitte meg med tankekjøret jeg får ❤️ endel ventetid, men det skal gå ❤️
Så bra du kom med en oppdatering, tenkte på deg idag og lurte på hvordan det gikk :Heartbigred Godt du har fått innvilget samtaler annehver uke, kan være godt å få sortert og prosessert vanskelige tanker :Heartred

Så fint høre fra deg, jeg oppdaterer innimellom bare for å se om du har skrevet :Heartred Det høres ut som en fin plan med psykisk helse, håper du får time fort

Tenker mye på deg:Heartred Fint du får hjelp til å prosessere alt du har vært gjennom- håper det kan gi deg fred rundt det❤️

Idag har sønnen vært og tatt blodprøver. Han har stygge skader på emaljen på 6årsjekslene, og tannlegen spurte om han har cøliaki. Dette fikk meg til å tenke. Han har slitt med treg og oppblåst mage hele veien, til tider endel uhell. Han sliter med konsentrasjonen og humørsvingninger. Og i tillegg disse emaljeskadene da. Så nå er blodprøver tatt for å se om det er utslag.
Jeg fikk også tlf ifht at han venter på time for narkose til å sette stålkroner på tre av disse jekslene da han mangler noen voksentenner, og derfor ønsker de ikke å trekke disse jekslene. Det blir 24.okt og jeg kjenner at jeg gruer meg allerede :bag: stakkars gutten vår, som har så mye utfordringer hele veien ❤️

Nå har jeg bestemt meg for å sortere barnetøyet jeg har satt vekk. Det er et steg i prosessen for å akseptere det som ikke ble. Vi har myyye bortsetningsplass, men for meg selv så trenger jeg å ta meg tid til det. Det skal sorteres i "selges" og "leveres til veldedighet" da jeg har satt bort alt som ble for smått helt siden juni 2023. Jeg håpet jo at vi skulle få bruk for det igjen, men nå skal det ut av hus :shy: i tillegg kommer jeg til å selge resten av testene mine, sånn etterhvert ❤️

Back
Topp