Prøvde dere lenge?

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Har dere prøvd og bli gravide lenge? Mistet tidligere? Fått noe form for hjelp? Eller klaffet det på første forsøk?
 
Det er vel nesten ikke stuerent, men dette var et lit uhell;) med jentene mine brukte jeg lang tid på å bli gravid (over et år begge gangene), så er jo nesten litt komisk å bare bli gravid uten å prøve!! For tolke det som om det var meningen :happy:
 
Tok totalt 12 aktive PP'er fordelt på to år før det klaffet. Da med hjelp av Metformin og Letrozol :)
 
Gutten vår satt på første forsøk. Har mistet en gang i mellomtiden.
Nå var det faktisk et uhell, hadde tenkt å vente ett halvår ca :)
 
Tok ut spiralen 29.april, ble gravid første gang vi hadde sex etter fjerning:p
 
Så fint da! Fikk fullklaff med en gang forrige svangerskap også vi. Føler oss ekstremt heldige!
Vi har også én fra før og hatt full klaff på første forsøk begge gangene. Skjønner at vi er veldig heldige. Jeg har vært sikker på at noe skal gå galt, for det har liksom gått FOR lett:bored:
 
Er gravid for 7. gang på første forsøk :) Har 3 barn.. Mistet 3 ganger. En SA før første så 2 Ma mellom nr 2 og 3..
Er utrolig rolig denne gangen. Ingen uro over å miste, glemmer litt at jeg er gravid. Er på hytta i Danmark å var ute å spiste alle sammen i dag. Bestilte meg en burger uten å tenke noe over det. Satt å spise og så sier mannen :ehhh, den burger er vel litt vel rød? Haha, helt glemt at jeg må tenkte på hva jeg spiser huff :p
 
Begynte prøvingen i januar, så det gikk på pp5 :)
 
Vi fikk det til på første forsøk i oktober i fjor, men endte i SA, deretter gikk det 2 pp før det klaffet igjen, men var dessverre BO, hadde utskrapning i mars. Gikk første pp denne gangen også! :) Håper spira sitter nå :happy::happy: Blir fort gravid, men spørsmålet er jo om jeg klarer å beholde, eller bare mister!
 
Sluttet på p-pilla i NOV-16, begynte å prøve sommeren-17, så tok nesten 2 år:angelic:
Vært på utredning og viste ingenting galt, så jeg har bare vanskelig for å bli gravid..og er 37 så følte at tiden begynte å gå fra oss. Skulle inn til ivf etter sommeren nå, men klarte det selv;)
Krysser alt for at vi får dette barnet, første sammen❤️
Jeg har en på 11 fra før.
 
Sluttet på p pillen for ca 1,5 år siden. Og tenkte vi fikk ta det som det kom. Ble gravid slutten av desember 18, men endte i SA i uke 6. Fikk påvist PCOS etter det og begynte på Metformin i februar. Så er litt nervøs, men føles bedre denne gangen, så håper den sitter godt!! :smiley-angelic001:love017
 
Vi har også én fra før og hatt full klaff på første forsøk begge gangene. Skjønner at vi er veldig heldige. Jeg har vært sikker på at noe skal gå galt, for det har liksom gått FOR lett:bored:

Enig, livredd for at noe skal skje! Føles for godt til å være sant. Synes samtidig det er litt vanskelig da vi har noen i relativt nær som har slitt i mange år med å få barn. Tør nesten ikke å snakke høyt om det.
 
Denne gang tok det litt over 1 år. Begge de to andre satt på 1 og 2 pp. Men hadde problemer med syklus etter endt prevensjon denne gang, derfor tok det lang tid. Men dette blir siste man :)
 
Sluttet på p piller i mars. Ble gravid på 2 eggløsning, men vi fikk ikke hatt sex rundt første eggløsning, så vil si det gikk på første forsøk:)
 
Back
Topp