Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei, jeg gjør det ikke. Det handler dog om jobben min, jeg vil ikke at de skal få tilgang til bilder av mine barn og bruke det på noe vis.
Poster ikke bilder av ungene nei.
De har ingen mulighet til å protestere, og det er ikke sikkert de blir så glade for at det ligger bilder av dem på nettet når de blir større.
Dessuten er det vel ikke lov å publisere bilder av mennesker uten samtykke, og det synes jeg man bør tenke over selv om det er egne barn. De blir som sagt store en gang de også.
Og så tenker jeg det er viktig å tenke på at bilder kan misbrukes, og den sjansen tar jeg ikke.
Jeg kommer antakeligvis til å legge ut ett eller to helt standard babybilder, men etter det kommer ikke barna mine til å bli postet i sosiale medier. Heck no. Barna mine skal få velge det selv, når de er i stand til å vite hva det betyr. Det betyr at noe "samtykke" fra en 7åring for meg er helt verdiløs, selv fra en 14åring... Jeg visste ikke hva fotos online innebar på ordentlig før jeg var 18år, da mener jeg i form av at man 100% forstår hva det betyr for karriere, jobbsøk, hva andre mennesker vil fra deg, hva som kan spares opp og brukes mot deg, etc..
Er jo en litt annen tid nå da, dette om nettvett læres fra tidlig av. Å så er msn nok forskjellig på når man skjønner hva bilder på nett betyrJeg kommer antakeligvis til å legge ut ett eller to helt standard babybilder, men etter det kommer ikke barna mine til å bli postet i sosiale medier. Heck no. Barna mine skal få velge det selv, når de er i stand til å vite hva det betyr. Det betyr at noe "samtykke" fra en 7åring for meg er helt verdiløs, selv fra en 14åring... Jeg visste ikke hva fotos online innebar på ordentlig før jeg var 18år, da mener jeg i form av at man 100% forstår hva det betyr for karriere, jobbsøk, hva andre mennesker vil fra deg, hva som kan spares opp og brukes mot deg, etc..
Jeg deler bilder så familie får se. Har familie både i hele Norge og i utlandet.
Så, enig med deg da ser ikke noe feil i detOkay
Hvilken jobb har du? (om du vil dele det da)
Så, enig med deg da ser ikke noe feil i det
Saksbehandler i offentlig upopulær sektor
Men det hjelper ikke å fjerne de igjen helle, for når de først ligger på nett blir de ikke borte igjen. De blir borte fra din profil, men Facebook har da feks fått rettighetene til bildene, og kan bruke de som de vil..Skjønner det, personligt ville jeg fjerne de igen om barna mine ikke vil de skal være der.
Vet billeder kan misbrukes, men har ikke tenkt mig at poste hvor de er uten klær da
Er jo en litt annen tid nå da, dette om nettvett læres fra tidlig av. Å så er msn nok forskjellig på når man skjønner hva bilder på nett betyr