Postafen

Jansa

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Hentet ut resepten min på postafen tidligere i dag, og bank i bordet jeg har verken kastet opp eller vært kvalm.
PS: Postafen er reisesyketabletter for de som ikke kjenner til det.

Legen din som anbefalte deg dette? Jeg skulle også kjøpe det på apoteket for jeg er ekstremt kvalm, å kaster opp mye.. men de på apoteket ville ikke selge meg det, for det er ikke anbefalt for gravide :/ ?

Jeg har gått på dette i flere uker nå, fikk resept av legen. Tar en hver kveld, ellers våkner jeg av kvalmen flere ganger hver natt.

Så bra de hjelper. :) Jeg brukte postafen i flere måneder da jeg var gravid med jenta mi.

Fikk beskjed fra legen at alt sånn ikke var bra for babyen, så han sa at jeg fikk nøye meg med kaldt vann og ingefær

Fikk resepten fra legen ja.
For meg er det bedre å ta en reisesyketablett daglig i stedet for å bli uttørket for så å ligge på sykehus med drypp...
Skal til jordmor nå kl.9, kan spørre hva hun mener. Hun jeg handlet av på apoteket sa ikke noe da jeg sa hva jeg skulle bruke de for.

Men min forrige lege anbefalte postafen i mitt forrige svangerskap, så det er stor forskjell fra lege til lege!

I følge felleskatalogen står du at den kun skal brukes om det er strengt nødvendig og tenker jo at det absolutt er det hos deg :) så ta de med god samvittighet :)

For en del andre så går det fint uten, selv om man skulle ønske man ikke var så kvalm :)

Jeg tenker at prostafen er litt siste utvei før man blir så dårlig at man må legges inn på sykehus. Når kvalmen blir så utmattende at man ikke får i seg vått eller tørt. Jeg har spist opptil tre om dagen etter anbefaling fra legen. Da var jeg så dålig at jeg ikke hadde spist på to dager og ikke klarte å drikke noe. På søndag (10+1) Forsvant den volsomme kvalmen så har ikke tatt prostafen etter det. Nå er jeg bare kvalm når jeg er for aktiv eller er sulten. (Hurra!!)

I dette faget er det dessverre like mange meninger som det fins helsearbeidere... Man skal jo ikke ta hva som helst under svangerskapet, men er det nødvendig så er det nødvendig! Jeg hadde også tatt de hvis jeg var deg, Jansa!

Har tatt postafen i dette svangerskapet jeg også, men etterhvert så funket de ikke like godt på meg.

Jeg har fått Afipran av legen. Er veldig skeptisk til å innta tabletter under svangerskap.. Har tatt Afipran ett par ganger bare.. Noen andre som har erfaringer med Afipran??

Synes ikke de hjelper noe særlig.. Mulig jeg må ta de regelmessig? Har bare tatt 2 ganger med dager i mellom.

Står 3 ganger daglig..

Får prøve noen dager hvertfall.. Slitsomt å være så kvalm. Så håper noe kan hjelpe! ☺️

Back
Topp