Pokemon Go

Her står det f.eks på apple sin side en del om lading og bevaring av batterier, og de sier at rundt 50% er det beste, spesielt for "oppbevaring" lenge.

http://www.apple.com/no/batteries/maximizing-performance/

Det er nettopp fordi det er en likevektsreaksjon som skjer i batteriet, så det bør ikke bli helt tomt eller helt fullt av den ene typen molekyler, for det kan gjøre det vanskelig å reversere reaksjonen (lade batteriet), siden det er meningen batteriet skal kunne brukes og lades igjen og igjen.

Jeg har hørt omvendt, jeg, at telefonen bør helst være så godt som tom før man lader og da lader opp til 100%. Husker ikke hvor jeg leste det.

Men om du er naturfaglærer så har vel du peiling. :)

Kom med et svar over her, og her har du et par linker til :)

https://www.nrk.no/livsstil/slik-bor-du-lade-mobilen-1.12281721

http://www.tek.no/artikler/derfor-bor-du-aldri-lade-mobilen-til-100-prosent/184895

Så dette er gjeldende rådgivning :)
For min del burde jeg nok også bli flinkere til faktisk å legge telefonen fra meg, og gjerne slå den av av og til. Både for psyken og batteriet sin del :p

Var på tur i skogen og måtte bare sjekke.
Ikke et pokestopp eller pokemon i nærheten
dfc35e2dea74e0f79e5e5fb082bd5498

Syns det er greit å måtte gå litt for å finne pokestops. Var innom Trondheim i går, og der var det maaange.

Hehe, syns de kunne laga noen pokestops inne i skogen
Hehe. Jeg så akkurat like få fra området rundt svigermor sitt hus.
c2fea5f1900b73c7ad1257c93007153f

Ser ikke helt for meg at det er noe mye hjemme heller.

Raket i hagen, men det jeg beveget med da var visst for lite fart i til at jeg fikk registrert noe :p passelig urettferdig når jeg jobbet med svett og bekkenet verker etterpå. :o :p

Ikke et eneste stop å se hjemmefra nei. Får gå tur i morgen.

Spiller samboeren/kjæresten deres Pokemon go? Prøver å få sambo til å spille det han og, men han syns det er så teit når man går med mobilen i hånda for å fange pokemon og gå til pokestoppene :p Vi var ute å gikk en liten tur i stad for å lufte oss litt så skulle jeg bare bort i skateparken her for å ta et pokestop å da hører jeg bare fra han "Herregud så teit".. :p

Spiller samboeren/kjæresten deres Pokemon go? Prøver å få sambo til å spille det han og, men han syns det er så teit når man går med mobilen i hånda for å fange pokemon og gå til pokestoppene :p Vi var ute å gikk en liten tur i stad for å lufte oss litt så skulle jeg bare bort i skateparken her for å ta et pokestop å da hører jeg bare fra han "Herregud så teit".. :p
Ikke i det hele tatt, han bare ser dumt på meg og lurer på hvor mye tid jeg skal bruke på dette :p
Men han er fotball idiot så har lite han skulle sagt ;)

Min vil heller ikke

Min har. Ikke veldig aktiv men har

Nei, min har så gammel telefon at pokémon go ikke var available for han :p

Det var han som begynte her, så hang jeg meg på. Og nå er det ikke like gøy lenger siden jeg begynte å spille. Han er snål altså :D

Noen andre som opplever at at den lokke tingen som skal lokke pokemon fram ikke gjør det? Prøvde også den tingen man kun kan bruke på pokestop for å lokke frem pokemon men ikke en eneste en kom jo.. Dette har skjedd flere plasser.

Ikke i det hele tatt, han bare ser dumt på meg og lurer på hvor mye tid jeg skal bruke på dette :p
Men han er fotball idiot så har lite han skulle sagt ;)
Haha, det lurte min og på :p Jeg sa for ett par uker siden at jeg aldri skulle begynne med det der spillet, men tok en dag så lastet jeg det ned, men fikk ikke spilt før en uke etterpå da siden jeg var i Spania da å orket ikke å springe rundt der :p Og nå har jeg spilt aktivt siden tirsdags ettermiddag :D

Nei min mann synest dette er kjempe teit og bort kasta tid :-P selv om han også var veldig fan av pokemon og såg på serien og samla på korta.

Hehe eg og får høre det samme om eg sier det når me går tur :-P

Back
Topp