Pokemon Go

Noen småting jeg har plukka opp.

1:Min app henger seg av og til opp og jeg må restarte for at det i det hele tatt skal dukke opp noen pokemon ( typisk er når den lille grå pokeballen i venstre hjørne bare snurrer)


2: De pokemon som kommer opp nede i venste hjørne er de som er nærme deg. Er det ingen fotspor under står du nesten på den, 1 fotspor og du må bare gå et kort stykke, 2 fotspor og du må gå litt lengre.

3. Ser du på kartet at det rusler i noe løv er det et ideelt sted for å lete etter en pokemon, men ingen garanti for at det er noen der. ;)


Ogja... det er mye lettere å fabge dem om man tar av kamerafunksjonen

Happy hunting ;)
Den der ruslinga fant jeg utav. Ble nesten litt irritert der jeg dro ungen fra bhg og måtte ta en usving etter rasling :p Gad. Dette blir gæli
 
Tok oss en tur ut før lillegutts kveldsmat. Var en guttegjeng som gikk forbi huset vårt da vi gjorde oss klare. Viste seg at de også jaktet pokemon. Ble veldig komisk når vi hele tiden møtte på hverandre :)
 
Tok oss en tur ut før lillegutts kveldsmat. Var en guttegjeng som gikk forbi huset vårt da vi gjorde oss klare. Viste seg at de også jaktet pokemon. Ble veldig komisk når vi hele tiden møtte på hverandre :)

Hehe, delvis pinlig å holde på sånn som voksen, og delvis gøy. Får det barn, ungdom og voksne ut av sofaen er det jo bra :)
 
Vesla går til ferie til fredag og tenkte å laste det ned da. Så skal vi på jakt :D
 
Lastet det ned i går kveld. Fanget første pokemon på kaffetrakteren vår. :p
I dag har vi kjørt bil hele dagen, men fikk fanget 3 stykker på stoppene. :p
 
Vi gikk tur i dag, en rute turist foreningen har lagt å jamen meg fanget vi 12 stk :p har det seg sånn at typisk turist plasser kan det være mange pokemon?
 
Vi har vandra og vandra i dag. Fant mange "nearby" men de kom ikke inn i synsfeltet.
 
Vi har vandra og vandra i dag. Fant mange "nearby" men de kom ikke inn i synsfeltet.

Har forstått det slik at når du har noen nært deg, så kan du velge en av de, og så vri vinkelen på kartet til du får en grønn boks i ene hjørnet eller noe, så hjelper den deg til å gå i ca rett retning og kan finne den.
Og så er det de skrittene, 1-3 skritt forteller hvor nært de er ca, men har forstått at tre skritt kan være ganske langt unna. Har ikke fått prøvd noe av dette selv siden det ikke finnes pokemon her jeg bor.
 
Vi gikk tur i dag, en rute turist foreningen har lagt å jamen meg fanget vi 12 stk :p har det seg sånn at typisk turist plasser kan det være mange pokemon?

Har forstått at det ofte er kirker, statuer, kunst, kjøpesentere og diverse. Det er noe greier fra et annet spill som heter ingress, disse er liksom overført fra det spillet til pokemon. Så større byer og mer folk = mer pokemon. Syns det er veldig urettferdig da, selv om det ikke er pokestops i ødemarka burde det være mulig å finne noen pokemon, ellers er det jo bare byfolk som kan spille. :(
 
Har forstått at det ofte er kirker, statuer, kunst, kjøpesentere og diverse. Det er noe greier fra et annet spill som heter ingress, disse er liksom overført fra det spillet til pokemon. Så større byer og mer folk = mer pokemon. Syns det er veldig urettferdig da, selv om det ikke er pokestops i ødemarka burde det være mulig å finne noen pokemon, ellers er det jo bare byfolk som kan spille. :(
Eg bor på en liten plass og her er det jamen meg fult av pokemon til min store overraskelse :-D men den ruten vi gikk i dag og er jo ganske kjent så på toppen var det jo pokemon rundt oss over alt ;-) har vært en viking Borg og tyskerne brukte den i andre verdenskrig så kanskje det hadde noe å si :p
 
Eg bor på en liten plass og her er det jamen meg fult av pokemon til min store overraskelse :-D men den ruten vi gikk i dag og er jo ganske kjent så på toppen var det jo pokemon rundt oss over alt ;-) har vært en viking Borg og tyskerne brukte den i andre verdenskrig så kanskje det hadde noe å si :p

Sikkert noen som tidligere har meldt det inn til det ingress-spillet, for der kunne visst folk registrere poster selv.

Når jeg sier liten plass her da, så mener jeg virkelig liten plass. Er nesten 4 km til en liten by liksom, og i følge kartet er det ingen pokestops der heller, men jeg skal sjekke selv neste gang jeg skal dit. Skal innom et par andre steder hvor det skal være noen pokestops da,så da skal jeg benytte anledningen, og jeg kjenner jeg gleder meg litt, blir gøy. :)
 
Jeg jobber slik at en pokestop alltid er tilgjengelig, det er praktisk!
 
Sikker på du gikk i rett retning? Eg tror det har noe å si, for av de som eg fikk opp som skulle være i nærheten så traff vi på kun 3 :p
Gikk garantert ikke i rett retning:p fulgte bare veien for hadde med vogn. Men skal prøve å gå litt på kryss og tvers i skauen i morra
 
Back
Topp