Plassering morkake

Her ligger den bak, men kant i kant med åpningen. Hun målte 3 mm ifra. Satser på at den har flyttet seg litt lenger opp når jeg skal på vekstkontroll i uke 32 o_O
 
Denne gangen bak xsmile3 med forrige lå den foran. Kjenner sparkene mye tydeligere denne gangen:)
 
Forsto ikke helt hvor min var, men tror det var det vanligste. Vet dere hvilken det kunne vært da?
 
Jeg fikk beskjed om at morkaken la forran utgangen/åpningen :wideyed: Så forliggende morkake. Om den ikke flytter seg kommer ikke babyen ut og det må det bli keisersnitt.. blir spennende å se :) håpe det ikke blir noe risikosvangerskap av den grunn:love2

Samme her, men har hørt at den i de fleste tilfeller flytter seg såpass at keisersnitt ikke blir nødvendig. Skal følges opp med ny UL i uke 32 og deretter ev. uke 36 osv. Hadde ikke hørt om dette før, og hadde ikke forliggende morkake med førstemann, men kjenner masse liv og bevegelse inni magen og har gjort det i noen uker nå (er 21+5 i dag).
 
Last edited:
Samme her, men har hørt at den i de fleste tilfeller flytter seg såpass at keisersnitt ikke blir nødvendig. Skal følges opp med ny OUL i uke 32 og deretter ev. uke 36 osv. Hadde ikke hørt om dette før, og hadde ikke forliggende morkake med førstemann, men kjenner masse liv og bevegelse inni magen og har gjort det i noen uker nå (er 21+5 i dag).
Jeg hadde foranliggende sist svangerskap også. Ved UL i uke 32 hadde den flyttet seg :) den gjør i de fleste tilfeller det. Ny kontroll uke 32 denne gangen også.
 
På UL i uke 20 fikk jeg vite at jeg hadde placenta totale, altså den dekker hele utgangen... fikk ellers lite informasjon utover unngå tunge løft, ingen samleie, trening, ikke fly og ellers ta det rolig. Jeg ble veldig bekymret og fikk ikke komme på ny ultralyd for sjekk i uke 28. Dette er etter min mening for lang tid å gå med bekymringer...og være «hemmet» i svangerskapet. Oppsøkte derfor privat UL i uke 23 og morkaken hadde allerede flyttet seg. Det gjorde at jeg kunne bekymre meg mindre gjennom de neste uker, være normalt aktiv og trene øvelser tilpasset gravide. Så ja, oftest flytter den på seg men jeg er glad for at jeg fikk sjekket dette tidligere enn uke 28.
 
Back
Topp