Plassering morkake

Ifølge jordmor lå morkaken min foran på magen. (Ul i uken12+1). Kan derfor kjenne spark noe senere enn andre som ikke har den på forsiden av magen. Føler jeg har kjent bevegelse allerede, minnet om slik det var med førstemann i uke 14, men usikker om det faktisk var babybevegelse pga. Morkakens plassering :bored:
Er nå 13+5.
 
Jeg fikk beskjed om at morkaken la forran utgangen/åpningen :wideyed: Så forliggende morkake. Om den ikke flytter seg kommer ikke babyen ut og det må det bli keisersnitt.. blir spennende å se :) håpe det ikke blir noe risikosvangerskap av den grunn:love2
 
Forann her også, hadde det sist også og kjente ikke liv før etter OUL :) håper jeg kjenner før denne gangen. Har dog kjent fantomspark når jeg ikke har vært gravid, sikkert bare luft :hilarious:
 
Har også på fremre vegg denne gangen. Tipper det tar litt lenger tid før jeg kjenner noe :)
 
I mine to første svangerskap lå den foran babyen. Mistenker at den kanskje ligger bak nå siden jeg har funnet hjertelyd med doppler kjempeenkelt fra uke 9. Fant ikke før i uke 16 forrige gang :) Skal på TUL om 6 dager. Da får jeg vite det sikkert :)
 
Ifølge jordmor lå morkaken min foran på magen. (Ul i uken12+1). Kan derfor kjenne spark noe senere enn andre som ikke har den på forsiden av magen. Føler jeg har kjent bevegelse allerede, minnet om slik det var med førstemann i uke 14, men usikker om det faktisk var babybevegelse pga. Morkakens plassering :bored:
Er nå 13+5.

kan de se det så tidlig, skal på ul rett før ule 12 (11+6) så kansje jeg får vite det da... håper den ikke ligger foran, tok så lang tid å sist å kjenne spark da
 
kan de se det så tidlig, skal på ul rett før ule 12 (11+6) så kansje jeg får vite det da... håper den ikke ligger foran, tok så lang tid å sist å kjenne spark da

Regner med de kan se det, og at jordmor ikke bare gjettet hvor morkaken min er plassert :joyful:
Fikk også vite kjønn, men det er jeg litt mer spent på om faktisk stemmer :bored:
 
Han sa ikke noe om hvor jeg har morkaken, men ser vel ut som at den ligger bak her? :bookworm:
 

Vedlegg

  • A29200AD-F9C9-4A04-9DD3-522B4493838B.jpeg
    A29200AD-F9C9-4A04-9DD3-522B4493838B.jpeg
    40,4 KB · Visninger: 89
Regner med de kan se det, og at jordmor ikke bare gjettet hvor morkaken min er plassert :joyful:
Fikk også vite kjønn, men det er jeg litt mer spent på om faktisk stemmer :bored:

Nei de gjør jo ikke det, da skal jeg spørre om hun ser det på torsdag. Kjønn vil jeg ikke vite. Har ikke vist det på de to første så da klarer jeg enda en overraskelse baby. Samt storebror vil ha en lillebror denne gangen så blir det jente blir han kjempe skuffet...
 
kan de se det så tidlig, skal på ul rett før ule 12 (11+6) så kansje jeg får vite det da... håper den ikke ligger foran, tok så lang tid å sist å kjenne spark da
De kan se det så tidlig ja. Men siden livmor fremdeles skal strekke på seg og bli veldig stor, er det stor sannsynlighet for at morkaken flytter seg i løpet av svangerskapet.
 
Jeg var på UL 12+5, morkake var plassert mot navle, altså på fremsiden. Heldigvis lå den ikke med fødselskanalen.. De hadde misstanke om dette fordi jeg hadde hatt blødning.
 
Fremme, lavt plassert, men sannsynligvis flytter den seg fra åpningen. Hadde foran forrige gang også. :)
 
De kan se det så tidlig ja. Men siden livmor fremdeles skal strekke på seg og bli veldig stor, er det stor sannsynlighet for at morkaken flytter seg i løpet av svangerskapet.
Fekk same beskjed då eg var på ultralyd 13+0. Ho trudde min kom til å liggje bak, men sa det var usikkert enda
 
Fikk vite idag at den ligger bak, enda ganske langt nede :) Den kunne være grunnen til en blødning jeg hadde for noen uker siden.
 
Back
Topp