Planlagt keisersnitt. Flere som skal til keisersnittsamtale?

Jeg har en venninne som ønsket å gå for keisersnitt pga tøff fødsel sist. Gynekolog sa hun ville få det da han så journalen hennes men jordmor sa at hun tvilte på at hun fikk det. De har visstnok blitt mye strengere på det da de skal kutte veldig ned på antall planlagte keisersnitt. Noen som har lignende erfaringer? Jeg blei bare litt nysgjerrig:).

Da har jeg fått innkalling til ks samtale.. Ikke før 23. Februar da, men men.. Så nå skal jeg bare hå å grue meg og tenke på det frem til da. heldigvis går tiden fort.

Jeg var der nå i formiddag, til KS-samtale på sykehuset. Hos en overlege. Hun var utrolig hyggelig, og det ble til og med tid til UL-undersøkelse for å fastslå termin en gang til. Var stas å se den lille frøkna igjen. Frisk og fin. Jeg fikk innvilget KS, men har ikke fått dato enda. Trolig blir det en av dagene 18-21. mai. Får brev i posten (fra sykehuset) med datoen om en stund. Er så lettet og fornøyd at jeg tror jeg skal spandere en bukett tulipaner til meg selv.

Jeg var der nå i formiddag, til KS-samtale på sykehuset. Hos en overlege. Hun var utrolig hyggelig, og det ble til og med tid til UL-undersøkelse for å fastslå termin en gang til. Var stas å se den lille frøkna igjen. Frisk og fin. Jeg fikk innvilget KS, men har ikke fått dato enda. Trolig blir det en av dagene 18-21. mai. Får brev i posten (fra sykehuset) med datoen om en stund. Er så lettet og fornøyd at jeg tror jeg skal spandere en bukett tulipaner til meg selv.
Så utrolig godt å høre at alt er i boks [emoji4] hurra [emoji106]
Kjøp deg en stor fin bukett med Tullipaner

På vei til sykehuset for min ks samtale.. Gruer meg som en gal. Stor ond klump i magen, hva om de sier nei.. kryss fingrene for meg jenter. I dag trenger jeg det..

På vei til sykehuset for min ks samtale.. Gruer meg som en gal. Stor ond klump i magen, hva om de sier nei.. kryss fingrene for meg jenter. I dag trenger jeg det..
Hvordan gikk det?? :)

Hvordan gikk det?? :)
Skal tilbake om to uker for ny time. Hun ville vi skulle lage en fødselsplan og at jeg får ks om det går mer enn en viss tid fra fødsel starter.. Måtte gå hjem å tenke over det og komme tilbake. Veldig usikker nå. Det høres jo smart ut alt hun sier, men panikken er der enda..

Skal til jordmor i morgen så tenkte å snakke litt med henne også da. Se hva hun sier..

Lykke til, småen. Håper det blir som du ønsker :)

Da ser det ut som om det blir vanlig fødsel med fødselsplan på meg.. Skal få litt ekstra oppfølging med samtaler om fødsel for å jobbe med de tingene jeg er redd for og få satt opp en god plan på det hele. krysser fingrene for at det blir en god opplevelse..

Siden du får fødselsplan så bør det jo være slik at du selv kan bestemme dersom du ønsker å gå over til ks. Det kan gjøre noe med tryggheten du føler :)

Slik jeg forstår det vil jeg få det etter en gitt tid eller vis fødselen stopper opp/stagnerer.. gått ny time på sykehuset 13.03 så skal se på og sette opp en plan da..

Slik jeg forstår det vil jeg få det etter en gitt tid eller vis fødselen stopper opp/stagnerer.. gått ny time på sykehuset 13.03 så skal se på og sette opp en plan da..
Det er på bursdagen min så da håper jeg at alt går sånn som du vil. Du kan få litt bursdagslykke av meg :) Stå på krava og lykke til :)

Høres ut som et bra opplegg det, så lenge du føler deg trygg på det. Du er sikkert i de beste hender. Det høres sånn ut :) masse lykke til!!

Last edited:
Back
Topp