Planlagt keisersnitt. Flere som skal til keisersnittsamtale?

Jeg endte med hastekeisersnitt sist så er litt spent denne gangen. Jeg tror jeg skal gå for vanlig fødsel,men skal på før samtale på sykehuset. Jeg lurer litt på dere snakker om bekken og om det er problemer med for lite bekken o.l er det noe man kan finne ut? En jordmor jeg kjenner snakket om at man kunne sjekke ut om man hadde stort nok bekken og at ikke det gikk kun på egen kroppsstørrelse.

Går ikke på egen kroppsstørrelse nei. For å sjekke bekkenet ditt må de ta røntgen.
 
Ja har skjønt at de må ta rtg,men det er visst ikke noe de gjør lenger i følge jordmor. Jeg tenker som sagt at jeg skal gå for vanlig fødsel hvis jeg kan det,men skal ha forsamtale på sykehuset så håper det kan komme noe positivt ut av det. Skal prøve å være litt mer tydelig på hvordan jeg vil ha det den gangen her:).
 
Jeg skal på røntken av bekkenet i 3 trimester.... Så da er det tydeligvis forskjellig praksis.... De gjør det jo også hvis barnet ligger i seteleie....
 
Keisersnittsamtale i morgen. Super nervøs
 
Jeg skal på røntken av bekkenet i 3 trimester.... Så da er det tydeligvis forskjellig praksis.... De gjør det jo også hvis barnet ligger i seteleie....

Å ja det var jeg ikke klar over. Da gjør de det tydeligvis enda da. Da får jeg høre når jeg skal på samtale på sykehuset etterhvert:). Lykke til med rtg:).
 
Så spennende! Jeg skal på KS-"møte" siste uka i januar, så da får jeg kanskje også en dato. Litt spent.
 
Så spennende. Krysser fingrene for deg. Du får sikkert dato den dagen :)
Også fikk jeg en ekstra uL i mars for vekstestimering. Det er gøy:)
 
Når jeg var på KS samtale fikk jeg også tilbud om sterilisering i samme slengen, flere som har fått det? Det kom helt uventet på meg og jeg fikk skikkelig bakoversveis....
 
Dét var jammen spesielt. Men er greit å være forberedt på at de kan spørre om det. Jeg hadde også blitt veldig overrasket.
 
Når jeg var på KS samtale fikk jeg også tilbud om sterilisering i samme slengen, flere som har fått det? Det kom helt uventet på meg og jeg fikk skikkelig bakoversveis....
Jeg fikk også informasjon om sterilisering på samtalen [emoji1]
 
Rart at de informerer om det,men da er det jo kanskje noe de gjør rutinemessig og at det er et tilbud for alle da. Syns jo det er litt rart hvis de informerer om det ved førstegangskeisersnitt/fødsel da.
 
Har hørt at noen venninner har fått tilbud om det, men det var 3 barn for begge og de har hatt kompliserte graviditeter og. Hun ene fikk vite at de ønsket det fordi det ikke var helt ukomplisert når man hadde hatt mange keisersnitt fra før...
 
Back
Topp