PGD-tråden

Hei :greet025 vet ikke om dette er riktig plass å skrive men ser det er flere her som får PGD på Karolinska. Jeg og samboer har ganske nylig vært til genetisk veiledning pga at han har en translokasjon som gjør at vi har flere spontanaborter bak oss. Jeg var gravid da (spontanabort startet i går):banghead:, men fikk hvertfall beskjed om at vi blir henvist til PGD med Karolinska om det skulle gå galt igjen. Vi har fått et skriv om prosessen, men syns det virket litt utdatert. Lurer egentlig litt på hvor lang tid det tar og litt gangen i det. Skjønner ting tar mere tid pga korona, men lurer veldig på hva vi kan vente oss:rolleyes:

Hei.
Vi var på en samtale hos Karolinska først, så blir man ringt opp av sykehuset når de kan begynne behandling med deg/dere. Nå tar det sikkert lang tid men med oss tok det noen mnd i mellom besøk og første behandling. Håper det ga litt info :)
Masse lykke til!
 
Hei.
Vi var på en samtale hos Karolinska først, så blir man ringt opp av sykehuset når de kan begynne behandling med deg/dere. Nå tar det sikkert lang tid men med oss tok det noen mnd i mellom besøk og første behandling. Håper det ga litt info :)
Masse lykke til!
Takk for svar:happy: Får bare krysse fingrene for at korona tar slutt snart eller evt oppstart av PGD i Norge.
 
Hei :greet025 vet ikke om dette er riktig plass å skrive men ser det er flere her som får PGD på Karolinska. Jeg og samboer har ganske nylig vært til genetisk veiledning pga at han har en translokasjon som gjør at vi har flere spontanaborter bak oss. Jeg var gravid da (spontanabort startet i går):banghead:, men fikk hvertfall beskjed om at vi blir henvist til PGD med Karolinska om det skulle gå galt igjen. Vi har fått et skriv om prosessen, men syns det virket litt utdatert. Lurer egentlig litt på hvor lang tid det tar og litt gangen i det. Skjønner ting tar mere tid pga korona, men lurer veldig på hva vi kan vente oss:rolleyes:

Hei
Vi ble godkjent og henvist til Karolinska i desember for et år siden. Vi har enda ikke fått innkalling til den første timen. Dette har jo mye med korona å gjøre, men vil bare forberede dere på at ting kan ta tid. Man blir fort utålmodig når det tar så lang tid. Det kan også ta opp til et år etter det første besøket hos karolinska til vi kan starte behandlingen, fikk vi beskjed om. Dette er fordi det kan ta tid for legene på karolinska å finne genfeilen (eller noe slik?). Så fra vi har det første besøket til vi kanskje har en baby kan ta to år. Da er det veldig trist og kjipt å nå sitte minst ett år å vente på nybesøket etter vi ble henvist.
Dette er ikke for å skremme dere, men for å forberede dere :Heartred
 
Bra, Holder på med sprøyter, skal mulig ned neste uke☺️ Hvordan går det med deg ? ☺️
Så spennende. Masse lykke til!! ❤️

Jeg venter fortsatt på mensen. Syklusen har blitt helt tulette etter angrepillen for 3 uker siden. Tror nok ikke det blir noe innsett før i januar- men håper det klaffer da.
Ønsker dere alle en flott førjulstid ❄️
 
Så spennende. Masse lykke til!! ❤️

Jeg venter fortsatt på mensen. Syklusen har blitt helt tulette etter angrepillen for 3 uker siden. Tror nok ikke det blir noe innsett før i januar- men håper det klaffer da.
Ønsker dere alle en flott førjulstid ❄️

Tusen takk ❤️
Ååå! Så kjedelig! Krysser fingrer for dere, masse lykke til deg også ☺️

Ha en god førjulstid du også❤️
 
Hei dere. Jeg tok en graviditetstest igjen idag, 3 uker etter vi mistet prevensjonen», og den var svakt positiv. Da er det bare å vente, og krysse alt for at vi kan ha hellet med oss denne gangen. Den er 50/50.

Noen som har noe erfaring med NIPT test?
 
Altså... Nå har jeg blitt gravid... Og jeg som skulle begynne på medisiner rett på nyåret. Nå må jeg heller gå å vente på at det går galt nok en gang eller i verste fall helt til morkakeprøve i uke 11 for så å få beskjed om at fosteret ikke er friskt.. Og så må jeg vente enda lengre på oppstart..
Hvordan går det med deg? ❤️
 
Hei dere. Jeg tok en graviditetstest igjen idag, 3 uker etter vi mistet prevensjonen», og den var svakt positiv. Da er det bare å vente, og krysse alt for at vi kan ha hellet med oss denne gangen. Den er 50/50.

Noen som har noe erfaring med NIPT test?

Masse lykke til! Håper det går bra❤️

Dessverre ingen erfaring med sånne tester.
 
Hei dere. Jeg tok en graviditetstest igjen idag, 3 uker etter vi mistet prevensjonen», og den var svakt positiv. Da er det bare å vente, og krysse alt for at vi kan ha hellet med oss denne gangen. Den er 50/50.

Noen som har noe erfaring med NIPT test?


Lykke til, håper det går bra ❤️
 
Lykke til, håper det går bra ❤️
Tusen takk. Det er ganske vonde og lange uker fremfor oss. Vil så gjerne være lykkelig over å være gravid, men nå må jeg leve i usikkerheten i 6 uker til, før jeg enten må ta abort eller kan fortelle verden at jeg er gravid. Dette er tungt..
 
Tusen takk. Det er ganske vonde og lange uker fremfor oss. Vil så gjerne være lykkelig over å være gravid, men nå må jeg leve i usikkerheten i 6 uker til, før jeg enten må ta abort eller kan fortelle verden at jeg er gravid. Dette er tungt..


Skjønner godt det er tungt og vanskelig ❤️ Er det 50 % sjans hos dere for gen feil, eller krom.. feil? Hos meg er det det..❤️ Sender deg en stor varm klem❤️
 
Hvordan går det med deg? ❤️

Dagene rusler sakte forbi og jeg går og kjenner etter hvert sekund om jeg kjenner noe, om symptomene har blitt borte, om puppene er like ømme i dag som i går... Jeg vet jo ikke om det er noe liv der inne. Har fått time på sykehuset neste tirsdag for en ultralyd så da får vi se da om det går bra så langt eller ikke. Får jo uansett ikke vite helt sikkert før etter morkakeprøve uti januar. Tror jeg snart blir sprø, men har innstilt meg på at det ikke går bra denne gangen heller for å slippe den alt for store skuffelsen. Så får jeg bare vente og se.

Skjønte du hadde fått positiv test også. Krysser fingrene for dere ❤️
 
Dagene rusler sakte forbi og jeg går og kjenner etter hvert sekund om jeg kjenner noe, om symptomene har blitt borte, om puppene er like ømme i dag som i går... Jeg vet jo ikke om det er noe liv der inne. Har fått time på sykehuset neste tirsdag for en ultralyd så da får vi se da om det går bra så langt eller ikke. Får jo uansett ikke vite helt sikkert før etter morkakeprøve uti januar. Tror jeg snart blir sprø, men har innstilt meg på at det ikke går bra denne gangen heller for å slippe den alt for store skuffelsen. Så får jeg bare vente og se.

Skjønte du hadde fått positiv test også. Krysser fingrene for dere ❤️
Hvor langt er du på vei? Jeg vet akkurat hvordan du har det.. Det er tøft!!

Jeg har hatt lyserosa utflod igår og idag, og frykter dette er starten på en spontanabort. Om ikke må jeg ta morkakeprøve i uke 11, som vil være mellom 11 og 14 januar. Grusomme uker å vente..
 
Er 6+3 i følge appen. Morkakeprøve i uke 1 eller 2 så jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Huff så kjedelig Evelyn92. Føler med deg! Håper det ikke er spontanabort og at alt går bra!❤️
 
Er 6+3 i følge appen. Morkakeprøve i uke 1 eller 2 så jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Huff så kjedelig Evelyn92. Føler med deg! Håper det ikke er spontanabort og at alt går bra!❤️
Tusen takk, det samme tilbake! ❤️ Krysser fingrene for oss begge, og for alle andre her i gruppa
 
Hvordan går det Evelyn92? Har du blødd noe mer?
Jeg har blødd bittelitt hele uka. Var hos legen for å sjekke idag. Han så noe, men var usikker på om det var en spontanabort eller om det var for tidlig til å se noe mer. Jeg er derfor henvist til sykehuset til mandag. Følelsen min sier spontanabort. Hvordan går det med deg? ❤️
 
Back
Topp