Permisjonssysler

Blir ikke ungene fort utålmodige på kafé..? Skjønner godt tankegangen din ;)
Min blir i hvert fall det. ;) Han er ikke spesielt fan av vognen og gråter hver gang han legges oppi der, så for min del er kafé i mange timer ganske utelukket. Også blir jeg ganske utålmodig selv. :p

Høres ut som dere går til en masse i løpet av dagen. Her er det tidlig opp og gjør klar storesøstrene og mat og alt det til skolen. Dersom set skal gå knirkefritt krysser jeg fingrene for at han sover. Ellers så våknet han og jeg må gjøre alt det andre samt skifte bleie, trøste og neste han ig det blir veldig travelt. Prøver å sove igjen men gan vil sjelden så låt jeg har stått opp skikkelig så sover han...... Prøver å gå tur men ikke når der er så surt. Han er blitt så forkjølt så prøver å holde han inne da han ikke kan puste om nettene. Ellers så går det i mating og holde han med selskap før jeg må lage middag og det er kvelds og jeg er helt utslitt og har ikke fått gjort noen Ting i huset. Det har aldri vært så rotete og fælt som nå.... Helt forferdelig men kan ikke gjøre noe med det. Samboeren ser ikke sånt og sier jeg har støv på hjernen når jeg klager. ...

Min barselsgruppe er stort sett hjemme hos hverandre. Vi er bare tre, men det holder egentlig :) Kafé blir fort stress hvis ikke man finner en som er veldig barnevennlig og man kan legge babyen fra seg et sted.

Så koselig å dra på babysvømming med barselgruppen. :) Her møttes vi en gang, og på grunn av veldig ulike syn på hva man kan finne på som barselgruppe ble det med det. Så helt greit i grunn å ikke bruke tid på å sitte på bakeren en gang i uken, kjenner jeg :p Liker lillemann babysvømming? Er det godt og varmt vann? Trene med baby høres lurt ut. Burde begynne med det jeg og..
Jeg var nok heldig med barselgruppa, hyggelige og inspirerende jenter! Og veldig greit å kombinere det med babysvømming :) Vannet på Bøler badet er ca 33 grader, litt under temperaturen i terapibasseng. Fasilitetene er ikke spesielt tilrettelagt for babyer, men det fungerer helt greit. Lillemann eeeeelsker det! Mye styr for en halvtime i bassenget, men det er en av de koseligste halvtimene vi har i uka, så da er det verdt det.

Jeg var nok heldig med barselgruppa, hyggelige og inspirerende jenter! Og veldig greit å kombinere det med babysvømming :) Vannet på Bøler badet er ca 33 grader, litt under temperaturen i terapibasseng. Fasilitetene er ikke spesielt tilrettelagt for babyer, men det fungerer helt greit. Lillemann eeeeelsker det! Mye styr for en halvtime i bassenget, men det er en av de koseligste halvtimene vi har i uka, så da er det verdt det.

Så hyggelig å komme i en sånn gruppe :) Sist gang, med storesøster, kom jeg i gruppe med damer som var 12-14 år eldre enn meg (var selv 26 år), så var forberedt på at barselgruppe nødvendigvis ikke var "min greie". Men nå var det jo andre ting som gjorde at det ikke fungerte denne gangen. Men den gang da lagde jeg og en jeg møtte på sykehuset vår egen gruppe som fant på masse hyggelige ting. Og det er jo veldig hyggelig å finne på ting med andre når man har permisjon. Men det kan ikke bare være bakeren, syns jeg :p Babysvømming er jo sånn sett en super aktivitet med barselgruppen kan jeg se for meg.

Så gøy at han syns det er så stas! Når begynner man med babysvømming egentlig? Jeg har det for meg at de må være vaksinert, men det er helt sikkert bare en fiks ide jeg har :p 33 grader høres overkommelig ut. :)

Vi var på vår første babysvømming i dag og yngste var 3 mnd. Eldste var 9 mnd. Mener å ha lest at nedre aldersgrense er 6 uker, etter kontroll på HS.
Vesla storkoste seg! :D Her er det 33-34 grader også, så det var en deilig stund for oss begge.

Vi i barselgruppa møtes på biblioteket annahver uke og er der i etpar timer før vi evt triller tur eller drar hjem :) Jeg styrer og ordner her hjemme, studerer, triller tur, ser litt tv, strikker, besøker bestemor, er innom i bhg jeg jobber i og stor koser meg hjemme med en fornøyd baby :) Synes tiden og dagene flyr :)

Så hyggelig å komme i en sånn gruppe :) Sist gang, med storesøster, kom jeg i gruppe med damer som var 12-14 år eldre enn meg (var selv 26 år), så var forberedt på at barselgruppe nødvendigvis ikke var "min greie". Men nå var det jo andre ting som gjorde at det ikke fungerte denne gangen. Men den gang da lagde jeg og en jeg møtte på sykehuset vår egen gruppe som fant på masse hyggelige ting. Og det er jo veldig hyggelig å finne på ting med andre når man har permisjon. Men det kan ikke bare være bakeren, syns jeg :p Babysvømming er jo sånn sett en super aktivitet med barselgruppen kan jeg se for meg.

Så gøy at han syns det er så stas! Når begynner man med babysvømming egentlig? Jeg har det for meg at de må være vaksinert, men det er helt sikkert bare en fiks ide jeg har :p 33 grader høres overkommelig ut. :)
Der vi bader var det fra 2mnd :) men vet andre rundt her har 3 mnd som yngste, mest fordi da er de sterke i nakken osv, men vi begynte når vesle gutt var 10uker og det har gått super bra ;)

Vi er allerede på kurs nr 2:)
Begynte i slutten av januar. Lille er født 18 nov, og det gikk veldig bra. Noen av timene i starten gikk jeg opp litt før slutt, når jeg merket at mini var sliten.

Back
Topp