Permisjonsfordeling

Planlegger å ta 3+15+16 uker, altså hele mødrekvote og felleskvote. Da har jeg etter planen permisjon til midten av mai. Og så kan jeg forlenge med noe ulønnet eller ferie før far tar sin del. Jeg får foreldrestipend fra lånekassen så lenge han ikke starter fedrekvote :happy: Håper på barnehageplass fra august, men at mini ikke begynner før september.

Før jeg skulle i permisjon sist, så kunne jeg «mikse og trikse» i en sånn permisjonskalender på nav, uten å logge inn e.l. Klarer ikke finne denne nå. Er det noen som vet om denne ikke finnes lenger eller evt hvor man finner den? :)

Før jeg skulle i permisjon sist, så kunne jeg «mikse og trikse» i en sånn permisjonskalender på nav, uten å logge inn e.l. Klarer ikke finne denne nå. Er det noen som vet om denne ikke finnes lenger eller evt hvor man finner den? :)
Planleggeren er borte, fordi den ble for dyr å utvikle til å henge med i lovendringene.

Fra uke 22+0 kan du bruke søknaden som planlegger, uten å sende inn :happy:

Jeg troooor den er borte.. Har leitet selv uten å finne den...

Fra 1.juli så er søknaden om foreldrepenger oppdatert i henhold til nytt regelverk.

Men termin 7.okt må jeg bestemme meg for jobbretur enten 9.mai med 100% eller 7.juli med 80%. Pluss 4 uker ferie. Vanskelig!!!

Har søkt om foreldrepenger som starter 18 september. Tok 80%, altså 42 uker hjemme mødrekvote, også tar jeg fem uker ferie, deretter tar jeg fedrekvoten til mannen min med 19 uker ekstra ❤️ vil være lengst mulig hjemme!!

Har søkt om foreldrepenger som starter 18 september. Tok 80%, altså 42 uker hjemme mødrekvote, også tar jeg fem uker ferie, deretter tar jeg fedrekvoten til mannen min med 19 uker ekstra ❤️ vil være lengst mulig hjemme!!
Hvordan kan du ta fedrekvoten?

Ah, jeg forstår... Hadde et lite håp om at det var et smutthull mtp vår situasjon :smiley-ashamed004
Du kan helt sikkert få fredrekvoten over på deg, da må dere snakke med NAV sammen og han må bli enig om at du tar alt over på deg ❤️ jeg har i tillegg tatt over fellesomsorgen. Men det må selvfølgelig ikke bety at mannen min ikke klarer å passe på ungen vår, men når vi først har lov til det så er det greit, han er uansett hjemme 24/7.
venninna mi skulle få fedrekvoten over på seg, og mannen hennes er helt frisk og rask

Du kan bruke foreldrepenger.no, der kan du få en oversikt med å legge inn kvotene og ferie.

Du kan helt sikkert få fredrekvoten over på deg, da må dere snakke med NAV sammen og han må bli enig om at du tar alt over på deg ❤️ jeg har i tillegg tatt over fellesomsorgen. Men det må selvfølgelig ikke bety at mannen min ikke klarer å passe på ungen vår, men når vi først har lov til det så er det greit, han er uansett hjemme 24/7.
venninna mi skulle få fedrekvoten over på seg, og mannen hennes er helt frisk og rask
Man kan alltids snakke med nav og søke om det - enten får man ja eller nei :) ikke umulig:)
Men er vel visse krav til det? Vet at kona til broren min måtte ta ut ulønna permisjon da han skulle i utenlandstjeneste ila hans permisjonstid..

Ingen smutthull å overta fedrekvoten. Tredelingen står sterkt.

Vedlegg

• IMG_9869.png
    IMG_9869.png
    345 KB · Visninger: 15
Ingen smutthull å overta fedrekvoten. Tredelingen står sterkt.

I utgangspunktet ja - men den praktiseres ikke så strengt som før - min søster overtok pappaukene- og der var ingen av de kriteriene som er listet opp over oppfylt. Så nei - ingen smutthull sånn sett, men det går for noen i noen tilfeller.
Men er vel visse krav til det? Vet at kona til broren min måtte ta ut ulønna permisjon da han skulle i utenlandstjeneste ila hans permisjonstid..
Ja lovverket har klare krav - men de praktiseres noe.. Variabelt. Vet om flere hvor mor har overtatt pappauker hvor ikke de kriteriene har vært oppfylt.
Skader aldri å prøve.

Back
Topp