Permisjonsfordeling

Det er ikke kjempe revolusjonerende, er bare snakk om 11 dager lengre permisjon, men økonomisk utgjør det litt for dem som velger 80% istedenfor 100% så er for å utgjevne noe av den økonomiske forskjellen det er ved 80% og 100%..
Det er jo 100% bedre enn ingenting, men sånn jeg har forstått meg på det - så er systemet ganske tafatt..
 
Dvs at det fortsatt er 49 uker for de som velger 100 prosent lønn?
Ja, det er ikke foreslått endring for de som velger 100% lønn. Så generelt sett så er det ikke en forlengelse av permisjon, men 11 dager lengre for de som velger 80% hovedsaklig for å utligne det økonomiske skillet og tapet de med 80% lønn har hatt frem til nå.
 
Ja, det er ikke foreslått endring for de som velger 100% lønn. Så generelt sett så er det ikke en forlengelse av permisjon, men 11 dager lengre for de som velger 80% hovedsaklig for å utligne det økonomiske skillet og tapet de med 80% lønn har hatt frem til nå.
Men vil 11 dager faktisk utligne forskjellen? Er det ikke sånn man taper over feks 20k på å velge 80 fremfor 100, men med 11 dager mer vil det bli typ 15 ekstra, ikke fult 20?
 
Men vil 11 dager faktisk utligne forskjellen? Er det ikke sånn man taper over feks 20k på å velge 80 fremfor 100, men med 11 dager mer vil det bli typ 15 ekstra, ikke fult 20?
Såg nå at utregningen ikke var med i denne linken.. Skal finne hvor den er tatt med.
 

Her var noe av det.

Forskjellene økonomisk mellom 80% og 100% lønn kan være alt mellom 15.000-30.000 - alt etter ens lønn. Denne endringen lukker ikke denne forskjellen og det er den ikke ment til å gjøre heller, den er ment til å minske den noe, samt belønne de som velger 80%lønn og lengre permisjon.

For vår del blir det tatt ut 100% lønn uansett, for de 11 dagene utgjør ikke nok syns vi personlig, så vi legger vekk penger i forkant og tar ulønnet permisjon. Det er ulemper med den måten også, men her må jo bare hver enkelt familie se hva som passer best for dem. For mange vil denne endringen på 80% lønn ha litt å si.

Men vil 11 dager faktisk utligne forskjellen? Er det ikke sånn man taper over feks 20k på å velge 80 fremfor 100, men med 11 dager mer vil det bli typ 15 ekstra, ikke fult 20?
 
Dere som skriver at dere skal ha hele permisjonen selv, mener dere da mødre- og felleskvoten, eller mener dere også fedrekvoten?

Vi er usikre på fellesperioden, men hører mange si at mor tar hele fellesperioden også. Hva anbefaler dere? :)
Her har ikke far rett på permisjon, så da får jeg hele :)
 
Jeg er lærer og vurderer å ta ukene mellom permisjonsslutt og sommerferie uten lønn. Sånn kan far ta sine uker fra midten av august. Enten det eller permisjon med 80 prosent lønn. Har ikke regnet på hva som lønner seg økonomisk :think005 Det er jo utrolig kjipt å ha én mnd uten noe utbetaling, men vi skal vel få feriepenger i juni uansett - noen som vet hvordan det fungerer?
 
Synes permisjon er så forvirrende :wtf: Antar at jeg tar min del og felles. Så må barnet starte i bhg når permisjonen er over da vi ikke har råd til ulønnet. Så blir 100%, 49 uker her.
 
Jeg er lærer og vurderer å ta ukene mellom permisjonsslutt og sommerferie uten lønn. Sånn kan far ta sine uker fra midten av august. Enten det eller permisjon med 80 prosent lønn. Har ikke regnet på hva som lønner seg økonomisk :think005 Det er jo utrolig kjipt å ha én mnd uten noe utbetaling, men vi skal vel få feriepenger i juni uansett - noen som vet hvordan det fungerer?
Er også lærer. Jeg fikk feriepenger som vanlig sist gang og avviklet ferie som normalt. Alternativt kan dere sette vekk litt penger til den mnd.
 
Hadde du termin i oktober da også? Hva gjorde dere isåfall? :)
Hadde termin i sept sist. Hadde hele min permisjon, deretter avviklet jeg ferie og gikk ut i ulønnet permisjon etterpå. Hadde satt av penger til ulønnet permisjon. Fikk feriepengene utbetalt til vanlig tid.

Men mener man får utbetalt feriepenger uavhengig av om man avvikler ferien eller er i permisjon. Men det er bare å spørre lønnskontoret om :) regler og rutiner er jo stadig i endring over alt..
 
Back
Topp