Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er slik det fungerer i dag. Er et nytt lovforslag ute, som gir forlengelse av permisjon for dem som velger 80% lønn og lengre perm. Skal finne link til detDa vet jeg ikke om jeg misforstår eller det er noe jeg ikke har fått med meg, men er det ikke dette det er snakk om?Vis vedlegget 430536
Da vet jeg ikke om jeg misforstår eller det er noe jeg ikke har fått med meg, men er det ikke dette det er snakk om?Vis vedlegget 430536
Aha, så bare bedre vilkår! Da er jeg med, takk!Betre foreldrepermisjon
Regjeringa forlenger permisjonsordninga for dei som vel 80 prosent foreldrepengar.www.regjeringen.no
Aha, så bare bedre vilkår! Da er jeg med, takk!
Det er jo 100% bedre enn ingenting, men sånn jeg har forstått meg på det - så er systemet ganske tafatt..Det er ikke kjempe revolusjonerende, er bare snakk om 11 dager lengre permisjon, men økonomisk utgjør det litt for dem som velger 80% istedenfor 100% så er for å utgjevne noe av den økonomiske forskjellen det er ved 80% og 100%..
Absolutt. Påtide de lukker det økonomiske gapet som har vært mellom 80% og 100%.Det er jo 100% bedre enn ingenting, men sånn jeg har forstått meg på det - så er systemet ganske tafatt..
Dvs at det fortsatt er 49 uker for de som velger 100 prosent lønn?Betre foreldrepermisjon
Regjeringa forlenger permisjonsordninga for dei som vel 80 prosent foreldrepengar.www.regjeringen.no
Ja, det er ikke foreslått endring for de som velger 100% lønn. Så generelt sett så er det ikke en forlengelse av permisjon, men 11 dager lengre for de som velger 80% hovedsaklig for å utligne det økonomiske skillet og tapet de med 80% lønn har hatt frem til nå.Dvs at det fortsatt er 49 uker for de som velger 100 prosent lønn?
Men vil 11 dager faktisk utligne forskjellen? Er det ikke sånn man taper over feks 20k på å velge 80 fremfor 100, men med 11 dager mer vil det bli typ 15 ekstra, ikke fult 20?Ja, det er ikke foreslått endring for de som velger 100% lønn. Så generelt sett så er det ikke en forlengelse av permisjon, men 11 dager lengre for de som velger 80% hovedsaklig for å utligne det økonomiske skillet og tapet de med 80% lønn har hatt frem til nå.
Såg nå at utregningen ikke var med i denne linken.. Skal finne hvor den er tatt med.Men vil 11 dager faktisk utligne forskjellen? Er det ikke sånn man taper over feks 20k på å velge 80 fremfor 100, men med 11 dager mer vil det bli typ 15 ekstra, ikke fult 20?
Men vil 11 dager faktisk utligne forskjellen? Er det ikke sånn man taper over feks 20k på å velge 80 fremfor 100, men med 11 dager mer vil det bli typ 15 ekstra, ikke fult 20?
Her har ikke far rett på permisjon, så da får jeg heleDere som skriver at dere skal ha hele permisjonen selv, mener dere da mødre- og felleskvoten, eller mener dere også fedrekvoten?
Vi er usikre på fellesperioden, men hører mange si at mor tar hele fellesperioden også. Hva anbefaler dere?
Heldig!!!Her har ikke far rett på permisjon, så da får jeg hele
Er også lærer. Jeg fikk feriepenger som vanlig sist gang og avviklet ferie som normalt. Alternativt kan dere sette vekk litt penger til den mnd.Jeg er lærer og vurderer å ta ukene mellom permisjonsslutt og sommerferie uten lønn. Sånn kan far ta sine uker fra midten av august. Enten det eller permisjon med 80 prosent lønn. Har ikke regnet på hva som lønner seg økonomisk Det er jo utrolig kjipt å ha én mnd uten noe utbetaling, men vi skal vel få feriepenger i juni uansett - noen som vet hvordan det fungerer?
Hadde du termin i oktober da også? Hva gjorde dere isåfall?Er også lærer. Jeg fikk feriepenger som vanlig sist gang og avviklet ferie som normalt. Alternativt kan dere sette vekk litt penger til den mnd.
Hadde termin i sept sist. Hadde hele min permisjon, deretter avviklet jeg ferie og gikk ut i ulønnet permisjon etterpå. Hadde satt av penger til ulønnet permisjon. Fikk feriepengene utbetalt til vanlig tid.Hadde du termin i oktober da også? Hva gjorde dere isåfall?