Permisjon

Er litt frem og tilbake kjenner jeg. Og det er mest pga bortfall av sykepengerettighetene ved ulønnet perm.
Man vet jo aldri hva som skjer og gud forby, men tenk om man blir alvorlig/langtids syk. Da har jo det helt sinnsykt mye å si.
Gash.. Kanskje 80% og avdragsfritt på huset de månedene.. Da går det jo ca opp og man kan ha samme sum å rutte med.
Samtidig taper man jo feriepenger på det også.

Nei, ikke lett!:dead:
Uff nei er ikke enkelt detta her :smiley-ashamed004 Sikkert enda vanskeligere valg når man har flere barn fra før og altså flere faste utgifter!

Uff nei er ikke enkelt detta her :smiley-ashamed004 Sikkert enda vanskeligere valg når man har flere barn fra før og altså flere faste utgifter!
Ja, det er jo mye som skal ut hver måned både med og uten unger :flower

Etter 2024 så «taper» man ikke med 80% lengre, så man ender opp med tilnærmet lik sum - men lengre fri.
I 2019 når jeg tok 80%, så var det tapsprosjekt. Fikk mindre utbetalt til sammen. Så det er godt de har endret på det!:angelic:
Men er lenge med ganske mye mindre i lønn da. Selvom man får lik sum til sammen i foreldrepenger. Så tenker 100% her og!
Hei! Sniker fra oktober. Jobber som lærer i KS. Gjelder dette meg da også kanskje? Hvor finner jeg info om dette, vet du?:)

Hei! Sniker fra oktober. Jobber som lærer i KS. Gjelder dette meg da også kanskje? Hvor finner jeg info om dette, vet du?:)
Hva man får utbetalt på 100/80% er fastsatt hos NAV, så det er i grunn likt for alle og slik ordningen er nå så får du ca lik sum til sammen på 80% og 100%.

Men om din arbeidsgiver forskutterer foreldrepenger og betaler over 6G er opp til tariffen din.
Hvis jeg skal gjette, så tror jeg det. Men det ville jeg bare forhørt meg med lønnskontoret om.

Back
Topp