Permisjon

Her er jeg mest sannsynlig sykemeldt resten av svangerskapet slik som de to forrige. :dead:
Drit kjedelig. Men i såfall overfører jeg alle 5+3 dagene til neste år og forlenger permisjon. Da blir jo det 11 uker ferie neste år.
Tenker 100%, orker ikke 80%, er så lenge med mindre betalt:hilarious: Tar heller en mnd eller to ulønnet også ferdig med det.
Vurderer å ta hele mai neste år sammen med mannen, det er ofte så fint vær her da:love7
Også får vi se om vi får det til frem til aug/sept og bhg start.
Mannen blir å ta litt perm her og der. Ikke så mange uker sammenhengende, han trivdes ikke veldig godt i «lang» perm med de to første. Så denne gangen prøver vi litt annerledes :angelic:

Går an å ta litt ubetalt fri også, men det beste er jo å bruke ferie. Vi skal ta 100% siden man får litt mer utbetalt da, også blir det sikkert å bruke ferie for å komme i mål. Har ikke sett akkurat når foreldrepengene slutter jeg, men kanskje det var veldig smart å pause permisjonen I år og ta ut litt ferie i år også :bookworm:
Etter 2024 så «taper» man ikke med 80% lengre, så man ender opp med tilnærmet lik sum - men lengre fri.
I 2019 når jeg tok 80%, så var det tapsprosjekt. Fikk mindre utbetalt til sammen. Så det er godt de har endret på det!:angelic:
Men er lenge med ganske mye mindre i lønn da. Selvom man får lik sum til sammen i foreldrepenger. Så tenker 100% her og!

Jeg jobber i skole, så ferien min er fra rundt 20 juni til rundt 10. August. Så mannen tar pause i sin permisjon i de 7 ukene jeg har ferie. Han tar litt av ferien sin samtidig som meg, så fortsetter han pernisjonen når jeg starter jobb igjen i august. Så vi har da litt over 1 år med ferie/permisjon :happy: så da holder det med 100% permisjon hos oss :love017
Har sett litt på reglene rundt permisjon. Jeg jobber også på en skole og har termin 17. september. Hvis jeg tar ut min del av permisjonen, samt alle 16 ukene med felles permisjon, må jeg tilbake på jobb i slutten av april 2027 ved 100 % permisjon. Jeg er kontaktlærer, så det blir interessant å komme tilbake til klassen min etter nesten ett års fravær. Jeg er spent på hvilke oppgaver jeg får i den lille delen som gjenstår av skoleåret.

Har sett litt på reglene rundt permisjon. Jeg jobber også på en skole og har termin 17. september. Hvis jeg tar ut min del av permisjonen, samt alle 16 ukene med felles permisjon, må jeg tilbake på jobb i slutten av april 2027 ved 100 % permisjon. Jeg er kontaktlærer, så det blir interessant å komme tilbake til klassen min etter nesten ett års fravær. Jeg er spent på hvilke oppgaver jeg får i den lille delen som gjenstår av skoleåret.
Ja, jeg har termin 2. September, og er da tilbake 6. April, så blir jo bare en 2 måneders tid jeg er tilbake før ferien :hilarious:

Er det de fleste her som tenker å ta 100% perm, eller skal noen ta 80%?
Vi er så usikre på hva som blir best. Vi må eventuelt bruke opp ferien neste år på rekke og rad for å nå frem til bhg start med 100%. Tar vi 80% så har vi plutselig perm til etter bhg start, men såklart mindre utbetalt.
Kan hende svaret er klart her, men vi synes det er vanskelig, og dette er det første barnet vårt, vi har ikke stått i et sånt dilemma tidligere og har ikke erfaringer fra før.. :happy: Har dere erfaringer/tanker om hva dere skal gjøre?
Vi har ikke landet helt enda, men foreløpig ligger vi an til å ta 80 %. Da planlegger vi å bruke ferie i tillegg for å strekke permisjonen, slik at det første året etter ungen starter i barnehage vil vi ha gradert permisjon 1 dag i uken til ungen er 2 år.

Back
Topp