Permisjon

Her går vi for 100% og supplerer med ferier for å komme oss til barnehagestart.
Er vårt første barn, så vi har jo ikke peiling på noe som helst. Det jeg kjenner litt på, er at far vil gjerne ha halvparten av fellesperioden, men... Er det lurt? Barnets beste i første rekke altså, så derfor jeg er litt usikker. Jobben jeg har gjør også at jeg ikke får gjennomført ammefri i praksis (kan være flere timers kjøring borte fra hjemmet i løpet av arbeidsdagen)
 
Her går vi for 100% og supplerer med ferier for å komme oss til barnehagestart.
Er vårt første barn, så vi har jo ikke peiling på noe som helst. Det jeg kjenner litt på, er at far vil gjerne ha halvparten av fellesperioden, men... Er det lurt? Barnets beste i første rekke altså, så derfor jeg er litt usikker. Jobben jeg har gjør også at jeg ikke får gjennomført ammefri i praksis (kan være flere timers kjøring borte fra hjemmet i løpet av arbeidsdagen)
Det må dere nesten bestemme selv. Jeg ønsker ikke å jobbe før babyen er 9 mnd, for å være sikker på at han har begynt å spise noe fast føde og fordi jeg ønsker å fullamme. Det er det som er riktig for oss (meg) men det kan være annerledes for andre :happy: Så koselig at far ønsker å være så lenge sammen med bebis! Du får ammefri selv om du ikke ammer, du kan bruke den tiden på å pumpe. Det er nok lurt, dersom du skal amme vil du få veldig melkespreng av å gå en hel dag uten å amme eller pumpe. Melka kan du ta vare på i kjøleskap/kjølebag og ta med hjem til fryseren.
 
Enda ikke fått søkt permisjon fra jobb, og det enkleste er at jeg drar innom jobb for å fikse det, og er jo bare 5 uker til permisjonsstart så føler det bør gjøres ganske fort:wacky: får se i løpet av neste uke om jeg ikke får det til :bag:

Noen andre søkt permisjon hos Nav enda? Buede vel få gjort det nå innen slutten av neste uke kanskje :hilarious:
 
Enda ikke fått søkt permisjon fra jobb, og det enkleste er at jeg drar innom jobb for å fikse det, og er jo bare 5 uker til permisjonsstart så føler det bør gjøres ganske fort:wacky: får se i løpet av neste uke om jeg ikke får det til :bag:

Noen andre søkt permisjon hos Nav enda? Buede vel få gjort det nå innen slutten av neste uke kanskje :hilarious:
Har søkt foreldrepenger hos nav forrige uke, stod at dem begynte behandle den 23 april. Lederen på jobben sa jeg ikke kunne søke permisjon før jeg har fått vedtak fra nav. Men hun har allerede satt meg ut i permisjon fra 21 mai
 
Har søkt foreldrepenger hos nav forrige uke, stod at dem begynte behandle den 23 april. Lederen på jobben sa jeg ikke kunne søke permisjon før jeg har fått vedtak fra nav. Men hun har allerede satt meg ut i permisjon fra 21 mai

Jøss, så rart! Jeg søkte permisjon fra jobben føre nav sist :hilarious:
 
Men ser sjefen har satt meg i permisjon i ferieukene mine og. Det stemmer ikke. Jeg skal ha permisjon fra 21 mai til 13 januar også 4 uker ferie etter det
 
Enda ikke fått søkt permisjon fra jobb, og det enkleste er at jeg drar innom jobb for å fikse det, og er jo bare 5 uker til permisjonsstart så føler det bør gjøres ganske fort:wacky: får se i løpet av neste uke om jeg ikke får det til :bag:

Noen andre søkt permisjon hos Nav enda? Buede vel få gjort det nå innen slutten av neste uke kanskje :hilarious:
Har ikke søkt, nei. Jeg må også ta meg en tur innom jobb og snakke med leder. Hun har ikke ringt meg en eneste gang :smiley-ashamed004 Jeg er ikke vant til så lite oppfølging.
 
Jøss, så rart! Jeg søkte permisjon fra jobben føre nav sist :hilarious:
Jeg husker ikke hva jeg gjorde, jeg :hilarious: Men vi jobber i samme kommune, alle tre, skulle tro det var likt.
 
Har ikke søkt, nei. Jeg må også ta meg en tur innom jobb og snakke med leder. Hun har ikke ringt meg en eneste gang :smiley-ashamed004 Jeg er ikke vant til så lite oppfølging.

Tenker vel at det ikke er noe hu får gjort i denne midlertidige situasjonen kanskje :shy:
Jeg husker ikke hva jeg gjorde, jeg :hilarious: Men vi jobber i samme kommune, alle tre, skulle tro det var likt.

Ja:hilarious: jaja, ordner seg!
 
Tenker vel at det ikke er noe hu får gjort i denne midlertidige situasjonen kanskje :shy:


Ja:hilarious: jaja, ordner seg!
Nei, og det er det jo ikke, men den forrige styreren inviterte meg på en pause og holdt generelt kontakten.
 
100% her, pluss 10 uker ferie (overført fra tidligere, samt litt ferie på slutten av permisjonen i 2025). Jeg tar hele fellesperioden hvis alt går etter planen
 
Jeg selv kjenner jeg burde gjort det, men dem rundt meg mener jeg bør holde ut litt til men ikke lett ❤️
Nei, vettu hva. De rundt deg har ingenting med det å gjøre, er du sliten så må du snakke med legen. Ikke hør på noen andre enn deg selv!
 
Enda ikke fått søkt permisjon fra jobb, og det enkleste er at jeg drar innom jobb for å fikse det, og er jo bare 5 uker til permisjonsstart så føler det bør gjøres ganske fort:wacky: får se i løpet av neste uke om jeg ikke får det til :bag:

Noen andre søkt permisjon hos Nav enda? Buede vel få gjort det nå innen slutten av neste uke kanskje :hilarious:
Jeg har søkt nav men ikke arbgiver, var den rekkefølgen jeg måtte gjøre på:)
 
Jeg har søkt nav men ikke arbgiver, var den rekkefølgen jeg måtte gjøre på:)

Sendte inn søknad til nav istad, vi skal ikke ha noe hokus pokus så var bare å sende inn :hilarious:
 
Hos oss krever arbeidsgiver at vi søker minst 8 uker før, men jeg fikk beskjed om å sende permisjonsskjema i januar alt, har en leder som liker å ha ting gjort, hehe. Nav kan ikke behandle søknad før fire uker før permisjonen uansett, men den kan fint sendes før. Så jeg gjorde det i samme slengen for å få riktige datoer osv :)
 
Back
Topp