Permisjon

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Hvordan løser dette permisjon? 100%, 80%, ulønnet, ferie? :smiley-ashamed004 Det er et puslespill!
 
Blir 100% + ferie og ulønnet her, men stresser over å ikke vite hvor mye ferie og ulønnet jeg får tatt:-/
 
Rundt desember /januar
Jeg prøver å regne selv, bare derfor jeg spør! Takk! Ser du har termin en drøy uke før meg, kanskje vi sees på føden :happy:
 
80% her, all fellesen til meg, 6-7 uker ferie, og satser på å starte i april igjen ❤️ da er lillemann rundt 10 mnd :Heartblue starta å jobbe når frøkna var 9 mnd, og det var ok, men 1 mnd lengre hjemme blir nok fint :love017
(Svarte her og jeg:shy:)
 
Jeg tror jeg får ta ut ferie i permen nå, har 39 dager spart opp, tenker ta alt i år, med det + neste års ferie ser det ut sol jeg kan strekke permen til april.

Så blir potensiellt 2-3 mnd ulønnet da. Hvor jeg etter dagens utgifter burde har mellom 60-90’ oppspart for å dekke perioden. Har ikke de pengene nå men med feriepenger, potensiell bonus, forhåpentligvis litt skattepenger i år så kanskje vi har det ganske snart.
 
Jeg tror det blir 100% permisjon, der jeg har hele fellesdelen + 4 uker ulønnet + fem uker ferie, overført fra i år til neste år. Da er jeg i jobb igjen rundt 1. april 2025
 
100% permisjon, jeg får all fellesen og 4 uker ferie i permisjonstiden i år, så da begynner jeg å jobbe igjen i februar. :love2
 
Jeg tar 80% permisjon og alle fellesukene. Slenger på noen uker ferie avhengig av når han blir født, slik at jeg begynner å jobbe i april. Da er far ferdig i sin perm midt i sommerferien, og da tar vi noen uker ferie sammen - slik rekker vi akkurat barnehagestart. Jeg har fått innvilget at alle 5 ukene sommerferie fra i år flyttes over til 2025 slik at jeg bruker ferie i forbindelse med permisjon og barnehagestart. I vårt forhold er det jeg som tjener mest, så vi taper enormt mye dersom jeg går i ulønnet perm, og da er 80% bedre. :)
 
Vi velger 100% utbetaling pga at dette er mer økonomisk lønnsomt, i hvert fall for oss som får barn før 1. juli. Jeg kommer til å ta min del pluss hele fellesperioden, i tillegg til 4 ukers ferie i 2014 og kanskje uttak av 1 (av 5) uker fra 2025-ferien, men ønsker å spare 4 uker til sommeren 2025. Hvis lillebror kommer til termin trenger vi ca. 8 ukers ulønnet permisjon for å få det til å gå opp med barnehagestart i august. Mannen får dessverre ikke full lønn i permisjon fra nåværende arbeidsgiver, og tjener i tillegg ca 100k mer enn meg, så mest sannsynlig blir det jeg som tar flesteparten av disse 8 ukene slik at jeg kan være hjemme til ca 20. mars, før mannen går ut i pappaperm pluss 5 ukers ferie.
 
Jeg tror det blir 100% permisjon, der jeg har hele fellesdelen + 4 uker ulønnet + fem uker ferie, overført fra i år til neste år. Da er jeg i jobb igjen rundt 1. april 2025
Vi har også landet litt på samme løsning. Tenkte først 80% for å få lengre perm, men vi tror det kan bli vanskelig økonomisk :) Så det blir nok 100% perm, hele fellesdel på meg og 5 uker ferie.
 
Vi kjører 100%, men tenker jeg kanskje tar én ulønnet uke i mnd i permisjonen, sånn at vi strekker min permisjon og ikke merker det på lønna så godt :smiley-ashamed004 Jeg tar også hele fellesperioden, pluss noe ferie. Grovt regnet skal jeg da tilbake i jobb i mars en gang.
Han har ikke lyst til å gå så lenge hjemme som han gjorde da vi tok 80% på forrige unge. :happy090
 
Vi har ikke snakket noe om det, men vi går nok for samme løsning som sist i tillegg til noen uker ulønnet på meg siden termin på lillesøster er 1,5 mnd tidligere på sommeren enn mini. 100%, jeg tar all felles + 4 uker ferie for 2024 + 2/3 uker for 2025 +ulønnet til far tar over stafettpinnen etter påsken. Tror det skal gå sånn noenlunde opp med bhgstart
 
Vi har ikke bestemt hos helt ennå - han heller mot 80%, mens jeg mener det kanskje er greiest med 100%. Kommer til å ha 9 uker ferie jeg kan ta ut neste år, og om vi går for 100% er det 15 uker som må løses med enten ulønnet eller hjemmekontor for min del feks.

Men dere! Si at jeg går ut i permisjon 16. mai. Det er gjennomsnittet for de siste tre månedene som utbetales i permisjon og med tanke på min faste jobb er det veldig greit - de betaler lønn som vanlig og får igjen fra NAV, så det er ikke noe stress.
Men så har jeg denne ekstrajobben da, som bidrar til noen tusenlapper ekstra i måneden. Den vil jo også telle med i regnestykket, men hvilke måneder snakker vi gjennomsnitt for da? Er det snittet fra og med 16. mars (?), eller 1. mars? Eller er det de siste tre fulle månedene med jobb før permisjon, sånn at det blir gjennomsnittet fra hele februar, mars og april som gjelder? Noen som vet? Og gir det jeg spør om i det hele tatt mening? :hilarious:
 
Vi har ikke bestemt hos helt ennå - han heller mot 80%, mens jeg mener det kanskje er greiest med 100%. Kommer til å ha 9 uker ferie jeg kan ta ut neste år, og om vi går for 100% er det 15 uker som må løses med enten ulønnet eller hjemmekontor for min del feks.

Men dere! Si at jeg går ut i permisjon 16. mai. Det er gjennomsnittet for de siste tre månedene som utbetales i permisjon og med tanke på min faste jobb er det veldig greit - de betaler lønn som vanlig og får igjen fra NAV, så det er ikke noe stress.
Men så har jeg denne ekstrajobben da, som bidrar til noen tusenlapper ekstra i måneden. Den vil jo også telle med i regnestykket, men hvilke måneder snakker vi gjennomsnitt for da? Er det snittet fra og med 16. mars (?), eller 1. mars? Eller er det de siste tre fulle månedene med jobb før permisjon, sånn at det blir gjennomsnittet fra hele februar, mars og april som gjelder? Noen som vet? Og gir det jeg spør om i det hele tatt mening? :hilarious:
Ehrm - 6* uker som må løses på et vis. Om det blir hans 5 uker i tillegg til noe ulønnet eller ikke må vi finne ut av :laughing002
 
Back
Topp