Klart det er andre ansatte der, men de er helt vanlige ansatte. La oss si butikk(da det er der jeg har erfaring), så har man vanlig ansatte, man har avdelingsledere, man har NK(nest kommanderende) og en kjøpmann. Vanlig ansatte sitter i kassen, plasserer varer, slike ting. Avdelingslederene har ansvar for hver sine avdelinger at alt er gjort skikkelig der, at de ansatte gjør som de skal i den avdelingen + noe bestilling. NK har ansvaret for alle de ansatte, alt av bestillinger, alle selgere, skal styre butikken når kjøpmann ikke er til stede. Kjøpmannen har for det meste kontorarbeid og noe jobb i butikken og organisering av ansatte.
Så man kan sammenligne min samboer med en NK, bare at i en butikk ville jo en NK kunne byttes ut, men man må da få inn en som allerede er nk(noe de fleste velger) eller noen som er avdelingsledere og raskt(4-5mnd) kan læres opp da de allerede er litt over de vanlige. Firma som sambo jobber i er ikke så stor at de har noe som kan sammenlignes med avdelingsleder i firma, de har han som da blir nest sjef og avdelingsleder, også har de vanlige ansatte og sjefen selv. De er rundt 30 ansatte og om 5-7 av de ikke hadde vært der så hadde de fortsatt klart seg, men uten han så er det ikke noe. Er vell og en grunn for at det mest sannsynlig blir han som overta firmaet når sjefen gir seg.
Du får det liksom til å høres ut som at vi/andre ikke bryr seg om eller prioriterer barnet, noe vi i aller høyeste grad gjør, men da på en annen måte enn deg tydeligvis, vi prioriterer at en av oss skal få tid med barnet, for oss er det uten tvil mest gunstig at det er meg, for blir det sambo så er firmaet dødt ergo sambo har ingen jobb, som vil si ingen lønn, da må vi selge huset for vist han bare tjener 5000kr mindre så har vi ikke råd til å bo her vi bor, huset vårt er ikke større en 80kvm så det sier litt om hvor grensa vår går. Min lønn er ikke god nok til å holde liv i oss alle om så bare for en mnd engang. Noe som igjen vil gå ut over barnet.
Jeg er også glad for at vi har den permisjonsordningen og de reglene vi har, for det gjør det ikke så lett for folk flest å sny seg unna, minuset er jo da at de det virkelig ikke passer for, de som kan få ødelagt livene og miste jobbene(og ja, jeg velger å kalle det det) sine av det, de kan heller ikke endre på det fordi vi nordmenn er tydeligvis noen snyltere som staten overhode ikke har noe troverdighet til, uansett hva vi sier.
At alle i samfunnet vårt stiller likt og er likeverdige tror jeg du vet like godt som meg at ikke er sant, forskjellene er så store at det er skremmende!