Permisjon

Forrige gang tok vi 100% denne og klarte med ferier og avspasering å dra den så langt at lille var 16 mnd når han begynte i bhg. Denne gangen tar vi 80%. Tenker at med ferier og avspasering klarer vi å dra permisjonen ut hele 2016, så begynner rusket i bhg januar 2017.
 
Jeg tenkte akkurat det samme!:happy: Men så lurer jeg på om vi kan lure det til på noe vis i forhold til juleferien for eksempel, sånn at vi ikke er i permisjon akkurat da, men mannen er. Så kan vi ta fem uker ferie etter jul?
Vil mannen det da? Da "mister" jo han permisjonen sin... Om vi er ferdige med vår permisjon i slutten av november så går ferien vår bort i permisjonen, men noen må jo ha permisjon!
 
Vil mannen det da? Da "mister" jo han permisjonen sin... Om vi er ferdige med vår permisjon i slutten av november så går ferien vår bort i permisjonen, men noen må jo ha permisjon!
Min mann er ikke lærer, så om han ikke har permisjon i jula må han jobbe. Om vi damer tar maks antall uker vil vi vel få 49+5 uker ferie?
 
Min mann er ikke lærer, så om han ikke har permisjon i jula må han jobbe. Om vi damer tar maks antall uker vil vi vel få 49+5 uker ferie?
Godt poeng! Hadde vært supert med lang juleferie hele gjengen <3
 
Tror vi ender opp på 100 % permisjon og sparer litt av den hver mnd. Kommer til å søke bhg plass fra 1.2 men regner ikke med vi får det hvis ikke kommunen vil prioritere siden mannen jobber i en av bhg i kommunen. Da får vi bare klare oss med en del mindre i inntekt frem til 1.8. Håper kontantstøtten holder seg høy og at den fortsatt finnes, da hjelper det jo litt i det minste. Sparer også 2600 kr i mnd på at ungene ikke trenger SFO også er det jo en barnetrygd til. Man får det jo til på en måte, selv om det kan bli trangt i noen mnd :)
 
Jeg er ikke i jobb så slipper å tenke så mye på det denne gangen. Sist så tok mannen min permisjon i desember og til mars ( var 14 uker da). Også hadde jeg ferie og ulønnet permisjon da til han var ferdig.
 
Han må da få tatt fedrekvoten?! Det har han jo både rett og plikt til å gjøre, uansett jobb?

Jeg trodde at så fort man tok ulønnet permisjon står man for en kort stund uten sykepengerettigheter? At det tar noen uker før man får man får tjent det opp igjen? Venninnen min tok ulønnet permisjon til august, og når hun da ble syk måtte hun søke om permisjon uten lønn for å være hjemme.
Så lenge vi tok noen prosent hver var jo ingen av oss utenfor arbeidslivet, jeg jobba to dager i uka, mannen tre, i et år med eldste.

Og, plikt til å ta fedrekvote er det ikke, men den bortfaller om han ikke tar den

Ham tar den nok, han pleier ta mer enn kvoten også, men med denne arbeidsgiveren tar jeg det ikke for gitt at han har fri. Han må jo trolig jobbe i ferien sin også. Ikke hele tiden, men noe.

Han trenger seriøst en ny jobb, denne spiser ham opp!!!
 
De 49 ukene som er i permisjon hvis du da tar 100%, er vel 3 uker+felles uker+fars uker.. Så slik jeg har forstått det så om far skal ha 10 uker av disse 49 da så slutter min permisjon (begynner da 25 desember, da 3 uker før termin) 23 september. Tenker jeg feil da?
 
Du har
De 49 ukene som er i permisjon hvis du da tar 100%, er vel 3 uker+felles uker+fars uker.. Så slik jeg har forstått det så om far skal ha 10 uker av disse 49 da så slutter min permisjon (begynner da 25 desember, da 3 uker før termin) 23 september. Tenker jeg feil da?
Du har jo 6 uker etter fødsel også som er for mor. Vet ikke om du regnet med de?
 
Jo stemmer men de 49 ukene gjelder liksom alle disse ukene vel? Det er ikke 3 uker før termin, mors uker, så 49 uker også fars uker..
 
Vi tar nok 100% og sparer litt hver mnd slik at jeg kan gå hjemme tilsvarende lengde som 80%. Hvis dere velger 80% utbetalt lønn så velger dere det for mannens permisjonstid også. Velger dere 100%, sparer 20% og går hjemme 2mnd ulønna vil det i totalsum for mor vel bli ca samme , men en del mer penger utbetalt når far i hus har permisjon. Var hvertfall slik i 2012 når jeg hadde permisjon sist.

Nå må nok jeg eller han gå hjemme lengre ulønnet for å komme i mål, så vi trenger mest mulig penger utbetalt ;)

Her får vi nok ikke barnehageplass før august 2017.
 
Vi tar nok 100% og sparer litt hver mnd slik at jeg kan gå hjemme tilsvarende lengde som 80%. Hvis dere velger 80% utbetalt lønn så velger dere det for mannens permisjonstid også. Velger dere 100%, sparer 20% og går hjemme 2mnd ulønna vil det i totalsum for mor vel bli ca samme , men en del mer penger utbetalt når far i hus har permisjon. Var hvertfall slik i 2012 når jeg hadde permisjon sist.

Nå må nok jeg eller han gå hjemme lengre ulønnet for å komme i mål, så vi trenger mest mulig penger utbetalt ;)

Her får vi nok ikke barnehageplass før august 2017.
Smart! :) skal se på det
 
Vi tar nok 100% og sparer litt hver mnd slik at jeg kan gå hjemme tilsvarende lengde som 80%. Hvis dere velger 80% utbetalt lønn så velger dere det for mannens permisjonstid også. Velger dere 100%, sparer 20% og går hjemme 2mnd ulønna vil det i totalsum for mor vel bli ca samme , men en del mer penger utbetalt når far i hus har permisjon. Var hvertfall slik i 2012 når jeg hadde permisjon sist.

Nå må nok jeg eller han gå hjemme lengre ulønnet for å komme i mål, så vi trenger mest mulig penger utbetalt ;)

Her får vi nok ikke barnehageplass før august 2017.
Det kommer vel ann på hvem som tjener mest...
 
Så lenge vi tok noen prosent hver var jo ingen av oss utenfor arbeidslivet, jeg jobba to dager i uka, mannen tre, i et år med eldste.

Og, plikt til å ta fedrekvote er det ikke, men den bortfaller om han ikke tar den

Ham tar den nok, han pleier ta mer enn kvoten også, men med denne arbeidsgiveren tar jeg det ikke for gitt at han har fri. Han må jo trolig jobbe i ferien sin også. Ikke hele tiden, men noe.

Han trenger seriøst en ny jobb, denne spiser ham opp!!!
Det var veldig lurt å gjøre det sånn at begge jobbet redusert, istedenfor at en ikke jobbet.

Ja, helt enig i at mannen din trenger ny, familievennlig jobb. Det høres jo ut som han jobber 200%! Kanskje han rekker det i løpet av året?:)
 
De 49 ukene som er i permisjon hvis du da tar 100%, er vel 3 uker+felles uker+fars uker.. Så slik jeg har forstått det så om far skal ha 10 uker av disse 49 da så slutter min permisjon (begynner da 25 desember, da 3 uker før termin) 23 september. Tenker jeg feil da?
Da tenker du nok rett:) Men ferie er ikke inkludert, så den kan du legge til.
 
Back
Topp