Man har krav på fri for innkjøringen i bhg.. Men ikke alle har krav på lønn..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg jobber i bhg... Å en får ikke plass før nytt bhg år,dvs tidligst 15 aug 2016. Da har en rett på 3 dager fri med lønn (mener jeg,er ikke 100%sikker om det gjelder for alle bedrifter..)til innkjøring i bhg..men det må du søke arbeidsgiveren din om.. Bhg forventer at en er 100% tilgjengelig de tre første dagene..selv om en ikke trenger være tilstede hele tiden...
så om mannen tjener over dette beløpe så har det egentlig ingenting å si om en velger 80% eller 100%?6x grunnbeløpet er maxgrensen. Dvs at de ikke betaler ut mer enn Max 530 220 hvis du tjener mer enn det. Du kan derimot prøve å få det du taper direkte fra arbeidsgiver - men det er nok litt vanskelig!
så om mannen tjener over dette beløpe så har det egentlig ingenting å si om en velger 80% eller 100%?
Jeg ser at de fleste skriver om hva som lønner seg økonomisk her, og det er veldig greit å vite, men minner om at det er flere ting å ta med i beregningen hvis man har muligheten. Jeg tok 100% første gang, og denne gangen blir det definitivt 80%. Jeg trenger all tid jeg kan få! Sist måtte jeg ut i jobb alt for tidlig, og vi slet med å få det til å gå opp med permisjon og ferie fram til barnehagestart. Da fødte jeg i mars, vel og merke, men vi fikk oss en hard lærepenge. Det vsr et stressende halvår, og jeg og mannen var ikke særlig glade i hverandre mot slutten. Heldigvis kom vi igjennom det, men denne gangen kommer tid først og penger litt lenger ned på prioriteringslista! Ville bare nevne det.![]()
Dette tenker jeg ogsåEr vel ikke alltid lurt med ulønnet permisjon? Mener at man da mister rettigheter som man har i arbeid som feks pensjon og sykepenger.og at man må jobbe ett visst antall uker for å opparbeide seg dette igjen etter permisjon.så viss man skulle bli syk i ulønnet permisjon har man vel ikke rett på sykepenger ?