Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Visst man har fastlønn en plass og timer en annen plass, blir de slått sammen? Får jeg kun lønn fra den faste jobben?Hvis man har fastlønn er det bare fastlønn.
Jeg får utbetalt av nav og ikke arb.giver. Noen som vet hvor stor differanse det vil utgjør på feriepenger neste år?
Feriepenger av 3mnd - mot jeg i år fikk av hele året/årslønnen? Det er stor forskjell gittTror du bare får 3 mnd feriepenger fra NAV. Så maks 5 mnd om arb.giver ikke betaler full lønn.
Feriepenger av 3mnd - mot jeg i år fikk av hele året/årslønnen? Det er stor forskjell gitt![]()
Æsj, jeg kjenner at dette irriterer meg skikkelig.. Er helt ny i jobben, så i sommer blir første gang jeg faktisk får skikkelige feriepenger, også er det slutt på det neste årFeriepenger av 3mnd - mot jeg i år fikk av hele året/årslønnen? Det er stor forskjell gitt![]()
Jeg også.Trodde det var de 6 beste av de siste 10 mnd? Jeg får permisjon utbetalt av bedriften og får evetuelt mellomlegg mellom 6G og min lønn og, så for min del tror jeg ikke det har noe å si (steg i lønn i september).
Begge arbeidsgiverne skal vel levere inntektsopplysninger til nav, og så beregnes foreldrepengene ut fra den samlede inntekten? Antar jeg..Visst man har fastlønn en plass og timer en annen plass, blir de slått sammen? Får jeg kun lønn fra den faste jobben?
Det kan jeg nok se langt etter, fordi jeg har en stilling Nr to, og det går jeg på oppdrag...Begge arbeidsgiverne skal vel levere inntektsopplysninger til nav, og så beregnes foreldrepengene ut fra den samlede inntekten? Antar jeg..
Slipper heldigvis å tenke på denne problemstillingen, jobben betaler ut min faste lønn, inkl mellomlegget over 6g. Veldig heldig!
Når du har, tror jeg, men ikke året etter hvis nav betaler i permisjonenDet kan jeg nok se langt etter, fordi jeg har en stilling Nr to, og det går jeg på oppdrag...
Får jeg ikke feriepenger som vanlig når jeg har permisjon?
Så i 2016, blir jeg en mnd uten lønn faktisk...Når du har, tror jeg, men ikke året etter hvis nav betaler i permisjonen
Så i 2016, blir jeg en mnd uten lønn faktisk...
Jøss, veldig urettferdig!!! Jeg jobber i Helse Fonna, så er jo et stort helseforetak, så regner ikke med jeg får utbetaling fra NAV da. Men de som jobber i mindre bedrifter kan jo bli gående i noen år med endel mindre ja. Er jo snakk om ganske mye penger da... Det var jeg faktisk ikke klar over!Ja, for man opptjener ikke feriepenger under permisjonen (kun de første 12 ukene) hvis man får utbetalt direkte fra Nav.. Ran spør du meg. Men om arbeidsgiver har en ordning hvor de betaler deg lønn som vanlig under permisjonen og arbeidsgiver deretter får foreldrepengene refundert fra Nav, så vil feriepenger opptjenes som om man var i arbeid. Så de med denne ordningen er heldige. Det er jo en gode, for det er jo dyrere for arbeidsgiver med den sistnevnte ordningen.
Med marsbaby 2015 og foreldrepenger utbetalt direkte fra Nav, vil man rekke å opptjene under halvparten av feriepengene man vanligvis ville opptjent (i jobb frem til 3 uker før termin + 12 uker) til sommeren 2016. Og så er mange sannsynligvis hjemme en stund i 2016 også mtp at barnehagestart er i august 2016, så da vil man kanskje ikke rekke stort mer enn å jobbe drøye halvåret det året heller, noe som vil gi ca like lite feriepenger til sommert 2017 som det man fikk i 2016. Blir man så gravid igjen (1 eller 2 eller flere ganger) så er man i denne runddansen med lite feriepenger i ganske mange år!
Jøss, veldig urettferdig!!! Jeg jobbet i Helse Fonna, så er jo et stort helseforetak, så regner ikke med jeg får utbetaling fra NAV da. Men de som jobber i mindre bedrifter kan jo bli gående i noen år med endel mindre ja. Er jo snakk om ganske mye penger da... Det var jeg faktisk ikke klar over!
Jobbet privat tidligere, var sm en periode, da fikk jeg fra NAV... Det var håpløst. Men har pleiepenger nå, da får jeg fra arbeidsgiver og mener det er slik med foreldrepenger også. Slike ting som er greit å sjekke opp i på forhånd uansett!Ja, er det det er. Får håpe du får fra arbeidsgiver! Er ingen sammenheng mellom stor bedrift og direkte utbetaling.. Eller motsatt. Men hvordan det er med offentlig sektor vet jeg ikke, der regner jeg med det er en felles ordning enten du er lærer eller sykepleier? Men det aner jeg ikke, altså, kanskje noen andre vet?