Har såvidt begynt å tenke på permisjon, men aner ikke hvordan vi legger det opp. Hvordan gjør dere det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
De fleste sparer en del penger på å ta å ta 100% lønn, og så resten av de resterende ukene (tilsvarende 80%) ulønnet. Hadde jeg vært dere ville jeg regnet på om dere sparer pengerVi klarer ikke å bestemme oss for 100% eller 80% lønn. Uansett så tar nok mannen min permisjon når jeg er ferdig med mine uker, så går jeg ut i en slags ulønna permisjon frem til vi får barnehageplass... Har jo ikke fast jobb, så da bør jeg kanskje heller kalle meg or "hjemmeværende husmor"
Etter det jeg har hørt fra andre her i Stavanger så er det liten sjanse for å få plass før høsten 2015 hvis du ikke har søskenprioritering. Alternativet blir vel dagmamma...
Hvordan kan dette ha seg?"Feilen" med å ta ut 100 % permisjonspenger og ulønnet permisjon etterpå er at man mister retten på sykepenger dersom man blir alvorlig syk i det permisjonen går ut, det kan være veldig dumt.
Kan du jobbe mens du har ulønnet permisjon? Eller tar du ekstravakter t annet arbeidssted da?Vi tar 100% lønn men sparer 20% av inntektene. Jeg tar all min perm først, så ti uker ulønna, så fem uker ferie, så tar mannen sine 14 uker, så tar jeg ulønna perm frem til barnehagestart. Kommer sikkert til å jobbe litt kveldsvakter og en lørdag i ny og ne den siste perioden med ulønna perm, men dette er planen foreløpig.
Venter et lite gull i februar 2014!
Samme her. Og så har jeg 2 uker ferie fra i år og det har sambo også. Ferie for 2015 må vi vel spare til sommerferien så det er en "glippe" der siden jeg regner med bhg fra august. Har tenkt litt på å være dagmamma noen måneder på våren og sommeren. Så kan jeg jobbe som danseinstruktør noen kvelder...Tror dette bli planen: vi tar 100% foreldrepenger. Jeg starter med mine 35 uker, så tar jeg 5 uker ferie, så permisjon uten lønn et par mnd. Samboer tar sine 14 uker etter dette igjen. Må ta noen mnd permisjon uten lønn da vi vil ikke få barnehageplass før høst 2015 vel?
Termin 12.februar med første frøet![]()
Du kan velge å permittere deg 100% eller delvis. Du kan altså jobbe noe uten at du "sier opp" eller går ned i stilling. Du søker permisjon slik at du har en 100% stilling å komme tilbake til, hvis du i en periode ønsker å bare jobbe feks 10-20%Kan du jobbe mens du har ulønnet permisjon? Eller tar du ekstravakter t annet arbeidssted da?
Det går an å ta ut ulønnet perm 1 dag i uken, så slipper du en smell om noe skulle skje."Feilen" med å ta ut 100 % permisjonspenger og ulønnet permisjon etterpå er at man mister retten på sykepenger dersom man blir alvorlig syk i det permisjonen går ut, det kan være veldig dumt.
Tar permisjon fra lederstillingen, så det blir prosentvis da, så jobber jeg kanskje 30% eller noe sånt.Kan du jobbe mens du har ulønnet permisjon? Eller tar du ekstravakter t annet arbeidssted da?
Ja du kan be om å få utbetalt feriepenger for 2015 på forskudd om du ikke vil vente med utbetalingen til juniKan jeg også utvide permisjonen min med 5 uker ferie neste år selv om jeg ikke er fast ansatt noen plass? Har jo tjent opp en god del feriepenger for neste år...
Tror mannen min vil ha permisjon når jeg har vært ute i 45 uker sånn at han kan ha pappaperm samtidig med en kamerat som skal ha barn nesten samtidig med oss. Så får jeg heller ta ekstra ulønnet permisjon frem til ferien 2015. Det gjør jobbjakten min litt mer komplisert siden jeg da bør ha jobb de 14 ukene mannen min skal være hjemme, og så må jeg ut i permisjon igjen, før jeg igjen må finne en jobb...
det kan være du dere får om dere søker.. vi skal søke fra 1 mars 2015Tror dette bli planen: vi tar 100% foreldrepenger. Jeg starter med mine 35 uker, så tar jeg 5 uker ferie, så permisjon uten lønn et par mnd. Samboer tar sine 14 uker etter dette igjen. Må ta noen mnd permisjon uten lønn da vi vil ikke få barnehageplass før høst 2015 vel?
det gjorde vi sist og jeg ble syk.. men vi taper nesten 25000 på å ta 80% lønn så da får jeg heller satse på at jeg ikke blir syk denne gangen også..."Feilen" med å ta ut 100 % permisjonspenger og ulønnet permisjon etterpå er at man mister retten på sykepenger dersom man blir alvorlig syk i det permisjonen går ut, det kan være veldig dumt.