Permisjon

det gjorde vi sist og jeg ble syk.. men vi taper nesten 25000 på å ta 80% lønn så da får jeg heller satse på at jeg ikke blir syk denne gangen også...
Hvordan satte du opp det regnestykke?

husker ikke helt ifarta men trur det var :
lønna mi / 59 uker * 35 uker + lønna til mannen / 59 uker * 14 også min lønn/ /100 * 80 * 44 uker + lønna til mannen /100*80* 14 også ser man hva det skiller..

Dette er regnestykket:
Din perm: 100% lønn: Årslønn / 52 uker * 35 uker
Din perm: 80% lønn: Årslønn / 52 uker * 45 uker * 0,8 (80%lønn)

Mannen sin perm: 100% lønn: årslønn / 52 uker * 14 uker
Mannen sin perm: 80% lønn: årslønn / 52 uker * 14 uker * 0,8 (80 %lønn)

Så må du legge sammen begge to sine summer på 100% lønn
Og så legge sammen begge to sine summer på 80% lønn

Differansen mellom dette forteller hva dere tjener eller taper på å velge de forskjellige foreldrepengene. Håper du forstod:)

Termin 12.februar med første frøet:)

Dette er regnestykket:
Din perm: 100% lønn: Årslønn / 52 uker * 35 uker
Din perm: 80% lønn: Årslønn / 52 uker * 45 uker * 0,8 (80%lønn)

Mannen sin perm: 100% lønn: årslønn / 52 uker * 14 uker
Mannen sin perm: 80% lønn: årslønn / 52 uker * 14 uker * 0,8 (80 %lønn)

Så må du legge sammen begge to sine summer på 100% lønn
Og så legge sammen begge to sine summer på 80% lønn

Differansen mellom dette forteller hva dere tjener eller taper på å velge de forskjellige foreldrepengene. Håper du forstod:)

Nei.. Da får jeg jo over 100000kr så den formelen kan ikke stemme

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Nei.. Da får jeg jo over 100000kr så den formelen kan ikke stemme

Det kan ha med hvilken kalkulator du bruker. Det er viktig at du ikke trykker alt inn på en gang, da blir det feil:p del føst, skriv ned svaret på et ark, gang dette svaret, skriv svaret ned på ark osv.. De fleste kalkulatorer regner annerledes hvis du trykker inn alt på en gang. :p fatter?

Vi kommer mest sannsynlig til å gjøre det slik at jeg tar hele permisjonen(80% i 59 uker)(far har ikke rett på foreldrepenger pga han er student), så tar jeg et par måneder ulønnet permisjon og deretter ferie. Barnet begynner i barnehage i August :)

Det kan ha med hvilken kalkulator du bruker. Det er viktig at du ikke trykker alt inn på en gang, da blir det feil:p del føst, skriv ned svaret på et ark, gang dette svaret, skriv svaret ned på ark osv.. De fleste kalkulatorer regner annerledes hvis du trykker inn alt på en gang. :p fatter?

Jeg tok det hver for seg nå. Får samme svaret.. Litt over 100 tusen kroner

Jeg tok det hver for seg nå. Får samme svaret.. Litt over 100 tusen kroner

Har dere en utrolig bra årslønn da? Jeg kan ikke forstå hvordan det kan bli så mye hvis ikke.. Vi har regnet det slik flere ganger og det stemmer for oss:)

Har dere en utrolig bra årslønn da? Jeg kan ikke forstå hvordan det kan bli så mye hvis ikke.. Vi har regnet det slik flere ganger og det stemmer for oss:)

Kan prøve å regne på det sammen med mannen min i morgen..

hvilket svar fikk du?
Gadd ikke finne fram papirer i går. Husker ikke i hodet akkurat hvor mye vi tjener i året. Uansett går jeg opp ett lønnstrinn neste mai hvis jeg ikke husker feil - aner ikke hvor mye det er enda...

Gadd ikke finne fram papirer i går. Husker ikke i hodet akkurat hvor mye vi tjener i året. Uansett går jeg opp ett lønnstrinn neste mai hvis jeg ikke husker feil - aner ikke hvor mye det er enda...
Ok takk for svar :)

På meg så er det mer ved 80% enn 100%, det kan ikke stemme. Det er mindre ved 80% hos sambo.

Mener det maksimale "tapet" på å velge 80% lønn foran 100% ligger på mellom 20-25.000,-
VGs dine penger regnet på dette for flere tilfeller, skal være greit å søke frem. Hadde jeg vært på pc skulle jeg funnet det frem for dere, men formelen er grei.

Back
Topp