Permisjon og foreldrepenger

Har dere fått svar fra NAV om innvilget permisjon? Arbeidsgiver sendte inn inntektsmelding (?) for 4 uker siden (første mulige dag), men har ikke hørt noe og går ut i permisjon i dag. Får lønn fra arbeidsgiver direkte så er vel de som evt får problemer, men synes det er rart at det tar så lang tid
Fikk svar ganske kjapt fra NAV, så fort arbeidsgiver sendte inn inntektsmelding. Du kan jo gå inn på sidene til NAV å sjekke status.
 
Har dere fått svar fra NAV om innvilget permisjon? Arbeidsgiver sendte inn inntektsmelding (?) for 4 uker siden (første mulige dag), men har ikke hørt noe og går ut i permisjon i dag. Får lønn fra arbeidsgiver direkte så er vel de som evt får problemer, men synes det er rart at det tar så lang tid
Jeg har fått noe som heter «innvigelsesbrev foreldrepenger» og der står det når foreldrepengene starter. Fikk svar 6.feb. Ligger på Digipost og nav :) Fikk svar 3 dager etter at arbeidsgiver sendte inntekstmld.
 
Jeg har fått noe som heter «innvigelsesbrev foreldrepenger» og der står det når foreldrepengene starter. Fikk svar 6.feb. Ligger på Digipost og nav :) Fikk svar 3 dager etter at arbeidsgiver sendte inntekstmld.
Jeg har fått noe som heter «innvigelsesbrev foreldrepenger» og der står det når foreldrepengene starter. Fikk svar 6.feb. Ligger på Digipost og nav :) Fikk svar 3 dager etter at arbeidsgiver sendte inntekstmld.
Så rart. Var inne på nav i går og står bare at de jobber med søknaden og at dette kan ta ca 4 uker. Høres ut som noe har skjedd med den da siden det tar så mye lenger enn for alle andre
 
Så rart. Var inne på nav i går og står bare at de jobber med søknaden og at dette kan ta ca 4 uker. Høres ut som noe har skjedd med den da siden det tar så mye lenger enn for alle andre
En del søknader blir automatisk godkjent av systemet, derfor får man svar veldig raskt etter inntektsmelding er mottatt. Tipper din (av en eller annen ukjent grunn) er gjenstand for manuell saksbehandling, og da kan det ta lenger tid. Ville kanskje ringt de og hørt om det er noen mangler?
 
Har dere fått svar fra NAV om innvilget permisjon? Arbeidsgiver sendte inn inntektsmelding (?) for 4 uker siden (første mulige dag), men har ikke hørt noe og går ut i permisjon i dag. Får lønn fra arbeidsgiver direkte så er vel de som evt får problemer, men synes det er rart at det tar så lang ti
Jeg sjekket nav og det står innvilget , men jeg fikk ikke melding om at det var kommet
 
Jeg kommer til å gå opp i lønn mens jeg er i permisjon, og spurte om dette på jobb senest denne uka. Siden jeg får utbetalt foreldrepenger direkte fra arbeidsgiver er det de (arbeidsplassen min) som må dekke dette (de som må ta tapet/mellomlegget), og ikke NAV som regner ut fra inntektsmelding for siste 3 mnd. Jeg skulle ikke gå noe i tap på det. Så det kommer kanskje an på hvem som utbetaler foreldrepengene dine, NAV eller arbeidsgiver?
Kan jeg spørre hvorfor arbeidsgiveren din velger å ta det mellomlegget om de ikke må? Ser ut som regnskap IKKE vil sette opp lønnen min før permisjonen er over så trenger litt grunnlag når jeg må «tale min sak» til uka. Så bortkasta å stresse med det fagbrevet som høygravid om jeg ikke får noe ut av det før om et år uansett:confused:
 
Kan jeg spørre hvorfor arbeidsgiveren din velger å ta det mellomlegget om de ikke må? Ser ut som regnskap IKKE vil sette opp lønnen min før permisjonen er over så trenger litt grunnlag når jeg må «tale min sak» til uka. Så bortkasta å stresse med det fagbrevet som høygravid om jeg ikke får noe ut av det før om et år uansett:confused:
Hm, det vet jeg ikke. Jeg snakket bare med hun i administrasjonen som har med lønn og sånt og gjøre, og hun sa at det mellomlegget var det de som tok. Jeg visste jo ikke på det tidspunktet at de ikke er nødt til det, så jeg spurte ikke noe mer rundt det. Ble bare glad for at jeg slapp å styre med det ift. NAV.
 
Kan jeg spørre hvorfor arbeidsgiveren din velger å ta det mellomlegget om de ikke må? Ser ut som regnskap IKKE vil sette opp lønnen min før permisjonen er over så trenger litt grunnlag når jeg må «tale min sak» til uka. Så bortkasta å stresse med det fagbrevet som høygravid om jeg ikke får noe ut av det før om et år uansett:confused:
Det kommer kanskje an på tariffavtaler og sånt? I vår tariffavtale står det tydelig når kan skal få automatiske lønnsopprykk, og det kan de nok ikke bare droppe å gjøre selv om jeg er i permisjon. For din del høres det ut som om du skal over i en ny stilling, og da er det kanskje lettere for arbeidsgiver å vente til du er tilbake. Men det beste er nok å kontakte tillitsvalgt hos dere for å spørre hva reglene er.
 
Det kommer kanskje an på tariffavtaler og sånt? I vår tariffavtale står det tydelig når kan skal få automatiske lønnsopprykk, og det kan de nok ikke bare droppe å gjøre selv om jeg er i permisjon. For din del høres det ut som om du skal over i en ny stilling, og da er det kanskje lettere for arbeidsgiver å vente til du er tilbake. Men det beste er nok å kontakte tillitsvalgt hos dere for å spørre hva reglene er.
Regner med at det er tariffavtalen "min" som styrer dette ja.
 
Så... Jeg hadde KS-dato som termindato på min søknad. Og har nå hatt 3uker perm før KS, men KS er nå blitt flyttet til neste uke. Må jeg endre på søknaden min? Jeg får vel ikke en uke til uansett, så har jo ikke noe å si for meg, men det har kanskje noe å si for NAV...?
 
Så... Jeg hadde KS-dato som termindato på min søknad. Og har nå hatt 3uker perm før KS, men KS er nå blitt flyttet til neste uke. Må jeg endre på søknaden min? Jeg får vel ikke en uke til uansett, så har jo ikke noe å si for meg, men det har kanskje noe å si for NAV...?
Ville kanskje ringt de og spurt? Skummelt å risikere at NAV kommer etterpå og sier at du har gjort feil :banghead:
 
Sniker fra Mai, men kanskje noen i denne tråden kan hjelpe meg med dette. Jeg er lærer i et vikariat som går ut den 31.juli. Har termin i slutten av mai. Hvordan ville dere løst det med tanke på å avvikle ferie? Burde jeg avvikle så mye jeg rekker etter de 6 ukene jeg må ta av permisjonen og 31.juli, eller burde jeg legge ferien til etter permisjonen (selv om jeg da står uten arbeidsgiver)? Og dersom jeg velger å vente med å avvikle ferie, vil jeg da få utbetalt både feriepenger og permisjonspenger i juni (hvis dette er riktig)?

Håper noen har vært i samme situasjon :dead::)
 
Back
Topp