Permisjon - hvordan løser dere det?

Mulig noen har spurt om dette allerede. Men er det noen som velger å ta ferie istedenfor perm i mai / desember, for ikke å miste de røde dagene?
Du får ikke noe ekstra fri pga dem. kan sette perm på pause, men det er ikke noe krav om at arbeidsgiver/nav skal betale ut lønn på røde dager.

Jeg tjerner faktisk på å ha perm på noen av de røde dagene, fordi jeg jobber rundturnus og skulle ha vært på jobb feks i påsken. Da får jeg helligdagstillegg av arbeidsgiver
 
Du får ikke noe ekstra fri pga dem. kan sette perm på pause, men det er ikke noe krav om at arbeidsgiver/nav skal betale ut lønn på røde dager.

Jeg tjerner faktisk på å ha perm på noen av de røde dagene, fordi jeg jobber rundturnus og skulle ha vært på jobb feks i påsken. Da får jeg helligdagstillegg av arbeidsgiver
Åå gjør du? Da gjør nok jeg å det! Herlig! Trodde jeg mistet de
 
Mulig noen har spurt om dette allerede. Men er det noen som velger å ta ferie istedenfor perm i mai / desember, for ikke å miste de røde dagene?
Ja, har tatt ulønnet i mai 24, og bruker ferie i mai og juni 25. Samme med påsken 25. Jeg jobber ikke turnus, og får ikke helligdagstilegg, så for oss ble det noen dager ekstra perm i følge nav sin søknad. Desember har vi flere dager fri i jula uansett, så der går det ikke med så mye.
 
Mange som har sendt inn søknad? :D Hvordan dere valgt å ta permisjon? Gøy å høre, regner med det er mange ulike løsninger:hello2
 
Mange som har sendt inn søknad? :D Hvordan dere valgt å ta permisjon? Gøy å høre, regner med det er mange ulike løsninger:hello2
Ja! Vi endte opp med 100%. Vi har begge jobb på dagtid, han har kontorjobb, jeg pedagogisk leder i barnehage.

Jeg tar mine uker, 6 uker + 2 dager ferie (1 uke og 2 dager overført fra i år), fellesdelen, og til slutt 3 mnd ulønnet.

Etter dette tar han sine 15 uker. Også klarer vi å løse det ved å ta sommerferien vår hver for oss, og 2 uker sammen. (Han sparer to uker ferie fra 2024 som skal brukes sommeren 2015).

Vi er også så heldige at søsteren min som er lærer, mest sannsynlig hjelper oss en eller to uker sommeren 2025 for at det skal gå enda lettere for seg.
 
Nei, ikke sendt inn til hverken NAV eller arbeidsgiver. Begynner å bli på tide. Fortsatt litt usikker på hvordan jeg skal fordele ferien og den ulønnete permisjonen. Det er mulig mannen min tar sin permisjon gradert slik at jeg i tilfelle må jobbe tilsvarende redusert.
 
Har sendt inn :) 100 %+ 6 uker ferie på meg i år. Så skal jeg gå ulønna, usikker på hvor lenge med iallfall 2 mnd. Så tar pappaen sin perm + ferie etter der
 
Min er sendt inn, men kommer til å endre underveis. Jeg tar alt av felles, men skal iløpet av høsten begynne å jobbe 5 uker, mens samboer har sin friperiode.
 
Min er sendt inn, men kommer til å endre underveis. Jeg tar alt av felles, men skal iløpet av høsten begynne å jobbe 5 uker, mens samboer har sin friperiode.
Blir litt samme som her da, samboer jobber 11/16. De to ukene han er på jobb kommer jeg til å ha permisjon, men jobbe når han er hjemme.. så får vi drøyd ut permisjonen.
 
Har sendt inn. Vi velger 100%. Jeg tar min del, deretter 4 uker ferie, og så hele fellesdelen. Så da skal jeg tilbake på jobb i slutten av november. Mannen sin permisjon varer til midten av mars og da begynner lillebror hos dagmamma når han er omtrent året. Jeg har 2 timer betalt ammefri fra jobb frem til han er ett år, og deretter vurderer jeg å gå ned til 80% stilling mens vi får kontantstøtte slik at han kan ha korte dager eventuelt en fridag i uken.
 
Ser at regjeringen nå foreslår at de nye reglene for foreldrepenger (at man ikke skal tape økonomisk på å velge 80% lønnsdekning) skal gjelde fra 1. juli i år. Blir spennende å se!
 
Ser at regjeringen nå foreslår at de nye reglene for foreldrepenger (at man ikke skal tape økonomisk på å velge 80% lønnsdekning) skal gjelde fra 1. juli i år. Blir spennende å se!
Ja, men vil ikke gjelde oss.
IMG_7821.jpeg
 
Mulig noen har spurt om dette allerede. Men er det noen som velger å ta ferie istedenfor perm i mai / desember, for ikke å miste de røde dagene?
Jeg gjør det ☺️ Da sparer sitter jeg igjen med fire feriedager mer, og alle monner drar, tenker jeg
 
Back
Topp