Permisjon - hvordan løser dere det?

Vet du hvordan det er mtp gradert ulønnet permisjon? Jeg har tenkt å ta ca 1,5 mnd full ulønnet permisjon etter jeg har brukt opp foreldrepengeperioden og ferien min. Etter den ulønnete ønsker mannen min å ta gradert permisjon (fedrekvoten) ved å jobbe tre dager i uken og ha permisjon to dager i uken. Da var tanken at jeg jobber de to dagene han er hjemme og jeg er hjemme (ulønnet) dagene han er på jobb. Man har jo krav på ulønnet permisjon rett etterpå, men har man også krav på gradert?
Man har jo krav på å gå redusert til barnet er 2 eller noe, regner med det går under der da?
Skal selv ta kun vaktene mine etter samboers permisjon, og det går som at jeg jobber redusert
 
Man har jo krav på å gå redusert til barnet er 2 eller noe, regner med det går under der da?
Skal selv ta kun vaktene mine etter samboers permisjon, og det går som at jeg jobber redusert
Ja, vet man også har krav på redusert stilling ved omsorg for barn, men usikker i hvilken grad. Om man har rett til å velge stillingsprosent selv f.eks. Må selvsagt snakke med arbeidsgiver, men hadde vært greit å vite hvilke rettigheter man ev. har.
 
Endte opp med å legge inn alt sammenhengende her, så vet jeg må redigere. Vet enda ikke turnus til samboer for i år.

Har heldigvis allerede avklart med arbeidsgiver at jeg får ta ulønnet permisjon selv om jeg skal jobbe litt, ta permisjon, jobbe litt osv.

Men på nav sine sider står det at de tidligst kan behandle søknaden min 13.feb, blir småstressa :banghead: søkte tidlig sist også, da tok det bare 1 mnd før jeg hadde fått innvilget.
 
Her ser det ut som vi går for 80% dekning og at jeg tar hele fellesperioden. Medregnet 5 uker ferie skal jeg da tilbake på jobb 23. desember, men tenker å ta 2 uker ulønnet sånn at jobbstart blir 6. januar. Samboer begynner da sin del av permisjonen som vil vare til 19. mai, og med hans ferie rett etterpå kommer vi til midten av juni hvor jeg går ut i ferie. Jeg vil da være ferdig med min ferie i midten av juli og da er det heldigvis ikke lenge igjen til 1. august og forhåpentligvis barnehagestart :) Tror dette blir den beste løsningen for oss, veldig fornøyd med at vi sannsynligvis kommer unna med lite ulønnet permisjon!
 
vi løser det med å ta 80%. Jeg tar ut ferie fra i fjor og årets så jeg er ferdig med permisjonen 17. desember. Så blir det 2 uker ulønnet permisjon før jeg starter å jobbe i begynnelsen av januar. Mannen tar over og det er kun 2 uker i juni hvor ting er litt uklart hva vi gjør:p ellers er hele kabalen klar :dance011
 
Regner med de fleste har begynt på iallfall en foreløpig permisjonsplan, kan jeg få høre deres plan? :)
 
Vi tar 100%. Har termin 17.mars. tar mødrekvoten frem til 28. Juni, ferie hele juli og deretter hele fellesdelen frem til 20.november. Pappaen tar deretter sin del og han begynner hos dagmamma 1. mars 2025. Han skal gå hos dagmammaen til han er litt over 3, slik som storesøster gjorde. Dagmammaen er helt super :Heartred
 
Vi tar 100%. Har termin 17.mars. tar mødrekvoten frem til 28. Juni, ferie hele juli og deretter hele fellesdelen frem til 20.november. Pappaen tar deretter sin del og han begynner hos dagmamma 1. mars 2025. Han skal gå hos dagmammaen til han er litt over 3, slik som storesøster gjorde. Dagmammaen er helt super :Heartred
Hvor mye betaler dere dagmamma og hvor mange barn passer hun?
 
Lurer på omnæ noen vet dette!
Hos nav kan man endre permisjonsplanene sin underveis, feks justere uker av fellesperioden jeg skal ta.
Men jeg skal få fra arbeidsgiver. Så fikk et skjema nå der jeg må fylle ut perioden jeg er borte. Egen rubrikk for mammapermen og en for felles. Kan denne endre underveis?
 
Noen som vet om uttaksgrad av foreldrepenger har noe å si for hvor mye man får i sykepenger hvis man blir sykemeldt under permisjonen?
Jeg skal mest sannsynlig opereres i høst og lurer derfor på om 80% foreldrepenger og betyr 80% sykepenger, eller om jeg får 100% sykepenger uansett?
 
Noen som vet om uttaksgrad av foreldrepenger har noe å si for hvor mye man får i sykepenger hvis man blir sykemeldt under permisjonen?
Jeg skal mest sannsynlig opereres i høst og lurer derfor på om 80% foreldrepenger og betyr 80% sykepenger, eller om jeg får 100% sykepenger uansett?
Da får du samme utbetaling som foreldrepengene, altså også 80% av lønnen din.
 
Mulig noen har spurt om dette allerede. Men er det noen som velger å ta ferie istedenfor perm i mai / desember, for ikke å miste de røde dagene?
 
Back
Topp