Sarah82
Forelsket i forumet
Henger ikke helt med men hvordan taper dere 14000 på 100% vil ikke dere tape mer på. 80%?
Ha ha, du har helt rett!! Ved 80% og 59 uker taper vi 14000 mot for 100% i 49 uker. Tror jeg har fått solstikk i denne varmen!!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Henger ikke helt med men hvordan taper dere 14000 på 100% vil ikke dere tape mer på. 80%?

Hehe det ga mer mening!Ha ha, du har helt rett!! Ved 80% og 59 uker taper vi 14000 mot for 100% i 49 uker. Tror jeg har fått solstikk i denne varmen!!![]()
så jeg ønsker då å gå hjemme fullt 1 år, da også samtidig med mannens permisjon.Noen som skal gå hjemme ulønnet samtidig som mannen? Eller velger dere et par måneder på jobb og så tilbake i ulønnet permisjon? Jeg jobber selv som pedagog i barnehage og får heldigvis inn minsten etter nytt barnehageår hvor hun kan begynne som 1 år i oktober med rolig tilvenning og jeg på jobb i novemberså jeg ønsker då å gå hjemme fullt 1 år, da også samtidig med mannens permisjon.
Noen som skal gå hjemme ulønnet samtidig som mannen? Eller velger dere et par måneder på jobb og så tilbake i ulønnet permisjon? Jeg jobber selv som pedagog i barnehage og får heldigvis inn minsten etter nytt barnehageår hvor hun kan begynne som 1 år i oktober med rolig tilvenning og jeg på jobb i novemberså jeg ønsker då å gå hjemme fullt 1 år, da også samtidig med mannens permisjon.
Noen som skal gå hjemme ulønnet samtidig som mannen? Eller velger dere et par måneder på jobb og så tilbake i ulønnet permisjon? Jeg jobber selv som pedagog i barnehage og får heldigvis inn minsten etter nytt barnehageår hvor hun kan begynne som 1 år i oktober med rolig tilvenning og jeg på jobb i novemberså jeg ønsker då å gå hjemme fullt 1 år, da også samtidig med mannens permisjon.
Jeg skal ikke ha fri når mannen har permisjon, føler det blir juks liksomMannen har gledet seg til pappaperm siden før jeg ble gravid, så den skal han få ha i fred. Tenker det er fint å få litt alenetid for begge, sånn som jeg får, og finne ut av ting sammen uten meg som maser
Men han tar opphold i permisjonen sin et par uker i juli for å ha ferie samtidig som jeg har ferie, så kan vi dra på hytta sammen og sånt, det blir fint!![]()
Vi gjorde det første gangenEr det lov? Innbilte meg at det var krav til jobb eller skolegang av mor når far er hjemme i perm? I tillegg mener jeg å ha lest at ulønnet perm må tas umiddelbart etter permisjon... (Mulig jeg husker feil altså[emoji38][emoji85])
Det er det arbeidsgiveren min skal finne ut om det går an å gjør på noen måte. Vett det ikke er lov å motta lønn så lenge man er i 100% permisjon og får utbetalt foreldrepenger. Om arbeidsgiveren min velger at jeg skriver ned timene også får disse utbetalt i lønn selv om jeg er hjemme etterpå når permisjonen er ferdig tror jeg skal gå.
Oppdater oss gjerne på denne. Tror jeg også kommer til å gjøre det slik. (Kommer litt an på om det blir satt inn vikar eller ikke.) Har ikke regnet på hvor lenge permen varer (kommer jo litt an på hva som blir besluttet i neste uke ang ny ordning eller ikke), men ser ikke for meg å starte i jobb igjen før august 2019, så hvis jeg kunne jobbet meg inn en uke eller to hadde det vært knall.
Jeg må ha ferie når det er skoleferie uansett, er lærer. Jeg er ferdig med min permisjon i begynnelsen av mai.Må dere ta ferie samtidig? Hvis han har permisjon uansett mener jeg[emoji28]
Ja det kan jeg selvfølgelig gjøre. Det er ikke tenkt noe vikar for meg heller og vett at arbeidsgiver likte veldig godt tanken på å gjøre det slik hvis det er mulig på en eller annen måte [emoji4] blir det besluttet om ny permisjonsfordeling neste uke eller noe med jobben din? Trodde datoen for det med permisjon var satt 6 juni?
Jeg må ha ferie når det er skoleferie uansett, er lærer. Jeg er ferdig med min permisjon i begynnelsen av mai.
Han har ikke permisjon mens jeg har ferie, men han tar opphold i permisjonen for å ta litt ferie og jobbe litt i skoleferien. Det er bedre for han å ta ut ferie om sommeren enn i august/september pga større vikarbehov om høsten (jobber i barnehage, får vikar når har permisjon men ikke når han har ferie).
Så av de seks ukene jeg har min ferie/avspasering så jobber han 3 (eller 4) uker og tar ferie 3 (eller 2) uker, caSå får vi noen uker sammen hele familie i ferien også. Men han må jobbe litt mens jeg har ferie også for at permisjonen skal rekke ut helt til barnehagestart. Han tar siste ferieukene utover høsten når det passer, for å få litt myk barnehagestart
![]()