Pengebruken til din andre halvdel

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Inspirert av denne artikkelen;

https://dnbfeed.no/privatokonomi/slik-unngar-du-at-okonomien-truer-samlivet/

Har du peiling på hva din andre halvdel bruker penger på? Vet han/hun hva du bruker penger på? Krangler dere ofte om pengebruken?

Her har vi endelig fått felles økonomi og har nå mer oversikt over hva pengene går til. Har en felles regningskonto, og hver vår brukskonto. Krangler sjeldent.

Vi setter inn på en felleskonto hvor alle utgifter samt sparing blir trekt. Han litt mer en meg, ettersom han tjener mer. Det som er igjen er våres egne penger. Som vi bruker på det vi vil.

Han bruker sine penger på jakt ting og utstyr til hundene.

Akkurat som at jeg egentlig ikke bryr meg om hva han bruker pengene sine på, så lenge vi har til bo og levekostnader, bryr ikke han seg særlig mye om hva jeg bruker mine penger på.

Vi krangler aldri om penger egentlig. Har god oversikt, så det er ikke noe å krangle om.

Han vet hva jeg bruker de på og jet hva hva han bruker de på.
Han sløser aldri men det gjør jeg

Foreløpig vet jeg ikke så mye av hva han bruker penger på, men vi har en felles regning og mat konto, så det som blir igjen får han gjøre som han vil med :p Blir kanskje annerledes når vi får en baby i hus da ;)

Nei:) Vi har en felleskonto som vi betaler inn like mye til, og det vi har igjen er våres penger.

Vi har delvis felles økonomi.
Vi har en felles regningskonto vi begge setter en fast sum inn på.
Den dekker regninger og ukeshandling.

Klær og ting til barna dekker jeg, drivstoff til bilene dekker han.

Hva hver av oss bruker de pengene vi har igjen har den andre ikke noe med.
Ingen krangling om penger

Krangler ikke om penger.

Han betaler det dyreste som huslån, biler og strøm/internett;/tv, jeg betaler klær og mat og eiendomsskatten.

Hva han bruker sine penger på bryr meg ikke. Akkurat som jan omvendt. Men vi har begge tilgang til hverandres nettbank om vi trenger det. Ingen hemmeligheter.

Vi begge klarer å legge penger på våre sparekontoer og barnas kontoer. Så vi er veldig fornøyde. Er ikke så mange år siden vi sleit med å få ting til å gå rundt.

Neh, så lenge han betaler det han skal legger ikke jeg meg oppi hva resten av pengene går til.

Vi har aldri kranglet om penger, og vi vet hva den andre bruker dem på sånn ca. ;)

Vi har full oversikt over hverandres konto i nettbanken om vi vil. Men så lenge det som skal betales betales har jeg ikke behov for mer kontroll enn det.
Men jeg kjenner jo han såpass og bruker såpass mye tid med han at jeg vet jo hva pengene går til sånn omtrent :p

Vi krangler ikke om økonomien, heldigvis, og tror vi har grei oversikt over hverandres forbruk til tross for hver vår brukskonto (har felles regning- og sparekonto). Så lenge det ikke går utover familiens behov legger jeg meg heller ikke oppi hva han bruker kronene sine på utover fellesskapets faste utgifter :-)

Vi har felles økonomi, kun jeg har tilgang på nettbanken og alt han bruker penger på er kaffe når han er på jobb og matvarehandel :p og hva jeg bruker penger på orker han ikke bry seg om. Perfekt ordning. Haha.

Vi krangler ikke om penger, men vi vet ikke hva den andre bruker penger på :) vi vet selvfølgelig om den andre skal kjøpe seg noe dyrt, da informerer vi den andre/drøfter vi det.
Vi har en felles konto og så har vi hver sin brukskonto. Det eneste som kommer inn på min konto er kontantstøtte + barnetrygd. De pengene bruker vi på mat :)
Han betaler alt annet.

Han vet alt hva jeg bruker penger på, han er veldig hemmelighetsfull. Å ja blir alltid diskusjoner rundt det

Nei vi hadde en felles konto til regninger. Etter det brukte vi pengene slik vi ville! Fungerte fint, og aldri hatt noe diskusjoner på hva vi bruker pengene på.

Vi har felles økonomi og felles brukskonto. Eg har dermed full oversikt over kva han brukar (viss eg skulle ha interesse av å gå inn og sjekke). Vi har pr dags dato aldri hatt verken kranglar eller diskusjonar om pengebruk, ingen av oss brukar pengar på noko den andre syns er unødvendig.

Jeg vet hva han bruker penger på, og han vet hva jeg bruker penger på (med mindre det er noen gaver/overraskelser til hverandre på gang). Krangler aldri om økonomien, men jeg kan være litt grinete over at han absolutt MÅ ha snus når økonomien er stram og vi heller kunne fått en litt kjekkere middag en dag, eller noe å kose oss med sammen.. Håper han slutter snart slik han har sagt han vil ;p Men så tenker vi også å skaffe oss en felles regningskonto for å få bedre kontroll/oversikt :)

Krangler svært sjeldent om penger. Har felles brukskonto, felles regningskonto og felles spare. Har egne bruks og sparekonto hver. Kjøla greit. Han får bruke pengene sine på hva han vil, og jeg likeså. Så lenge regninger og div. er betalt :)

Vi beholder ca 3000kr hver til "eget bruk". Resten går til felles konto. Om overskuddet blir stort på privat-konto settes det over på sparing. Vet jo sånn ca hva han bruker penger på, det er tross alt ikke så mange timene pr døgn vi enten ikke er på jobb eller i samme hus!

Back
Topp