Pengebruken til din andre halvdel

Vi har separate kontoer, men ingen hemmeligheter egentlig, har ca oversikt over hverandres forbruk og diskuterer alltid før vi bruker mye penger på noe. Krangler ikke om penger, men nå for tiden må jeg innimellom minne mannen på at det kommer trange tider når jeg står uten inntekt fra og med juni og frem til jeg får meg jobb :-)

Har hver vår konto. Legger meg ikke opp i hva han bruker penger på. Bare det nødvendige blir betalt så kan han bruke sitt på hva han vil :) samme gjør jeg..

Krangler ikke om penger og vet hva den andre bruker penger på. Den første dagen i mnd går vi igjennom budsjettet og hva som er blitt brukt

Vi krangler aldri om penger lengre. Det hadde seg nemlig slik at mannen min (på daværende tidspunkt samboer), var og er uforsiktig med penger. Det endte med at jeg er den som styrer økonomien, og det går strålende. Jeg gir oss begge månedspenger (ala ukepenger) som er til personlig bruk. Hva en bruker de på, kan ikke den andre legge seg opp i. Funker for oss :)

Nei. Det har vi aldri gjort på de 8 årene vi har vært sammen og bodd sammen. Har egne løsninger på ting og hvis han kjøper noe så får jeg kjøpe noe osv. Men det er mye fordi vi brukte for mye penger en stund på unødvendige ting. når der gjelder mat så betaler den som har penger eller den som er på butikken. Men er ganske skjevt her siden jeg er hjemmeværende

Vi har hver vår konto, men går gjennom kontoutskrifter og fører inn i budsjett/husholdningsregnskap når hver mnd er avsluttet, så har god oversikt over hva den andre bruker penger på. Vi er generelt enige i økonomiske prioriteringer og har aldri kranglet om penger......

Har ikke felles konto, men vet sånn ca hva vi bruker av penger :)
Krangler aldri om penger.

Vi har felleskontoen til husleie, felles mat og lignende. Resten er til hver sin bruk. Hender jeg må spe på felleskontoen, men da gir bare mannen tilbake neste måned (han lever på stipend pluss litt ekstra, mens jeg har stipend og halv stilling).

Hva jeg eller han bruker penger på er eget valg. Hos meg er det mye utgifter på hunden, bilen etc. Begge har også treningskort og lignende. Og jeg bruker kanskje litt for mye penger på kommende spire (og ting jeg har lyst på). Men fellesøkonomien prioriteres.

Vi har felles regningskonto og felles husholdningskonto.
Det vi har igjen etter at de faste trekkene dit er gått, bruker vi som vi vil, men vi er åpne om hva vi bruker penger på og hvor mye vi har. Samt hjelper hverandre om det trengs en måned.

Vi har ikke felles økonomi. Vi tenkte ikke å slå sammen dette før vi kjøper noe i sammen. Men vi hvet hva vi bruker pengene på. Jeg har dyr hobby han har sin så sparer begge til denne lille i samme konto

Vi har alt felles. Da vi har hatt trøbbel på jobbfronten før. Er veldig sjeldent noen av oss bruker penger utenom regninger å mat, men vet hva den andre bruker penger på somregel. :) krangler aldri om penger lengere. (Gjorde det før vi fikk denne ordningen)

I min jobb får jeg ukentlig vite om ektefellers økonomiske hemmeligheter. Grøsser av dette.
Og jeg har taushetsplikt ovenfor de respektive partnerne.

Økonomisk utroskap er mer vanlig enn jeg kunne frykte.

I min jobb får jeg ukentlig vite om ektefellers økonomiske hemmeligheter. Grøsser av dette.
Og jeg har taushetsplikt ovenfor de respektive partnerne.

Økonomisk utroskap er mer vanlig enn jeg kunne frykte.
Høres ut som du egentlig har en litt spennende og interessant jobb da :D

Krangler ikke om det heldigvis. :) Har felles økonomi, men han bruker selvsagt penger på ting han selv vil også. Men ser jo stort sett hva han kjøper når han kommer hjem med det da. :P

Har 100% felles økonomi, og felles regningskonto. Mine penger er hans, og hans er mine, og vi bruker det kortet som er lettest tilgjengelig.
Spør alltid hverandre om kjøp som er over 1000kr :)
Felles økonomi er ett must syns jeg, med 4 barn sammen, hus, bil og hund.
Eneste minuset er at det er vanskelig å kjøpe gaver til hverandre uten at det blir oppdaget av den andre, haha!
Krangler aldri om penger utenom røykeutgiften hans. Trangt nå, og da syns jeg det er sykt å bruke flere tusen på tobakk..

Vi har full tilgang i nettbanken, men har aldri noe behov for å sjekke. Vi krangler ikke om penger.

Aldri krangla, har full kontroll og en felles konto.

Back
Topp