Pcos, lei meg. Har jeg sjangs til å bli gravid?

Jeg har også pcos, fikk diagnosen da vi hadde prøvd på nr.1 i ett år. Letrozol fungerte veldig bra for meg, og etter noen runder med det, ble jeg gravid!

Nå er jeg gravid igjen med nummer 2, og det ble jeg av meg selv :) Hyggelig overraskelse!

gratulerer så masse ❤️
 
Her legger alt seg på magen, så det stemmer nok bra. Så må bare holde på ut lavkarbo skjønner jeg. Blir forhåpentligvis verdt det. Ja, leste at det kunne bli bedre rundt 35 eller noe? Men det er en del år til :(
Når vet jeg ikke når aldersmessig, men jeg ble gravid med første når jeg var 33. Men vet om mange flere som har blitt gravid naturlig med pcos og de som må ha hjelp men blitt gravid og desverre de som ikke har fått det til men det er svært få. Jeg har troen du får det til!
 
Når vet jeg ikke når aldersmessig, men jeg ble gravid med første når jeg var 33. Men vet om mange flere som har blitt gravid naturlig med pcos og de som må ha hjelp men blitt gravid og desverre de som ikke har fått det til men det er svært få. Jeg har troen du får det til!

høres rart ut, men hjelper at du sier det. Godt å høre fra andre i samme situasjon at det faktisk kan gå, og at du/dere mener det er sjangs for meg også.
 
Takk!! ❤️ Skal jeg bare si at jeg vil prøve sprøytene? Det var snakk om noe sånt også, men trodde jeg måtte vente til etter trippel om det ikke funket eller noe. Fikk litt blackout, så rotet fælt med informasjonen..


Du kan jo nevne de. Jeg måtte ikke prøve trippel dose før jeg fikk prøve sprøyte, og prøvde bare én syklus med dobbel. Kan du ikke bli henvist til offentlig gyn? Hvis ikke blir det veldig dyrt! Jeg har brukt så vanvittig mange tusen på å bli gravid, og det hadde aldri gått hos privat. Er ikke så mange besøk hos offentlig gyn før du får frikort heller :)
Medisinene er dessverre ikke på blå resept, men Primolut, Letrozol og Ovitrelle koster ikke så mye. Puregon koster litt mer ;) 1000kr per ampulle på 300 IE. Har pleid å bruke 2, noen ganger måttet begynne på en tredje per syklus (da har syklusene vært lange og det har tatt tid før follikkelstimuleringen var optimal).
 
Du kan jo nevne de. Jeg måtte ikke prøve trippel dose før jeg fikk prøve sprøyte, og prøvde bare én syklus med dobbel. Kan du ikke bli henvist til offentlig gyn? Hvis ikke blir det veldig dyrt! Jeg har brukt så vanvittig mange tusen på å bli gravid, og det hadde aldri gått hos privat. Er ikke så mange besøk hos offentlig gyn før du får frikort heller :)
Medisinene er dessverre ikke på blå resept, men Primolut, Letrozol og Ovitrelle koster ikke så mye. Puregon koster litt mer ;) 1000kr per ampulle på 300 IE. Har pleid å bruke 2, noen ganger måttet begynne på en tredje per syklus (da har syklusene vært lange og det har tatt tid før follikkelstimuleringen var optimal).

åh, hva skulle jeg gjort uten denne informasjonen ❤️ Har kontaktet fastlegen om henvisning til offentlig gyn. Kan godt betale for medisiner, men kjedelig å betale så mye for privat gyn. Er det lang ventetid?
 
Ja du kan fint bli gravid :joyful:
Har pcos og har fått barn :happy: di første 5 år som prøver var jeg gjennom IVF uten hell, og utallige runder med forskjellige hormonbehandlinger uten å blitt gravid. Begynte så på metformin (3 tab daglig) og dobbel dose Femar, ble gravid første runde. Det er det eneste som funker for meg :happy: Prøvde letrozol som har samme virkestoff som Femar, det funket ikke for kroppen min.. merkelig nokk :wacky: Prøver nå på søsken og er i pp 7. Hatt 2 sa og en kjemisk, men nå har jeg svak positiv test igjen :smiley-angelic001
 
dine ord hjelper veldig ❤️ Takk for det. Gikk du til offentlig gynekolog? Min private nevnte ikke noe om at jeg kunne komme inn igjen å sjekke, annet enn blodprøve. Men kanskje fordi de ikke vil «presse» på oss dyre timer til 2000kr PR time. Men kommer definitivt til å gjøre det neste runde, nå som jeg vet det ❤️

Så godt jeg kan være til hjelp:happy: nei, jeg er hos privat gynekolog. Jeg synes det er verdt hver eneste krone, og føler meg i trygge hender hos han:)
 
dine ord hjelper veldig ❤️ Takk for det. Gikk du til offentlig gynekolog? Min private nevnte ikke noe om at jeg kunne komme inn igjen å sjekke, annet enn blodprøve. Men kanskje fordi de ikke vil «presse» på oss dyre timer til 2000kr PR time. Men kommer definitivt til å gjøre det neste runde, nå som jeg vet det ❤️

Så godt jeg kan være til hjelp:happy: nei, jeg er hos privat gynekolog. Jeg synes det er verdt hver eneste krone, og føler meg i trygge hender hos han:)
 
Ja du kan fint bli gravid :joyful:
Har pcos og har fått barn :happy: di første 5 år som prøver var jeg gjennom IVF uten hell, og utallige runder med forskjellige hormonbehandlinger uten å blitt gravid. Begynte så på metformin (3 tab daglig) og dobbel dose Femar, ble gravid første runde. Det er det eneste som funker for meg :happy: Prøvde letrozol som har samme virkestoff som Femar, det funket ikke for kroppen min.. merkelig nokk :wacky: Prøver nå på søsken og er i pp 7. Hatt 2 sa og en kjemisk, men nå har jeg svak positiv test igjen :smiley-angelic001

Så flott å høre! håper kanskje en dobbel kan gjøre susen her også da. Tar tre metformin hver dag i tillegg til å ha tatt letrozol. Men stemmer det at mange kan få EL sendt i syklus av letrozol?
 
Jeg får el dag 17 hver syklus jeg bruker Femar :happy:

ok, da får jeg gi det noen dager til. Dag 14 i morgen. Merkelig at gynekolog ikke nevnte noe om dette til meg. Det var liksom bare dag 14 som ble nevnt og deretter en blodprøve dag 21 for å se om det hadde vært noe. Sykluslengde aner jeg ikke noe om.. :(
 
Jeg har pcos. Har fått to nydelige barn med hjelp av pergotime :)
 
ok, da får jeg gi det noen dager til. Dag 14 i morgen. Merkelig at gynekolog ikke nevnte noe om dette til meg. Det var liksom bare dag 14 som ble nevnt og deretter en blodprøve dag 21 for å se om det hadde vært noe. Sykluslengde aner jeg ikke noe om.. :(
Bruker du EL tester? Jeg gjør det, liker å ha kontroll. Selv om jeg vet el kommer CD 17 :rolleyes::wacky:
 
Bruker du EL tester? Jeg gjør det, liker å ha kontroll. Selv om jeg vet el kommer CD 17 :rolleyes::wacky:

Ja, begynte å teste allerede dag 10, hehe. Snart brukt opp en hel pakke. Tenkte liksom at dag 14 var «siste sjangse» nesten. Men får teste lengre. før jeg fikk pcos, og ikke hadde eggløsning, fikk jeg bare blanke tester. Helt hvite. Nå får jeg en relativt grei strek, selv om den aldri kommer på mer enn 0,40 på premom-appen.
 
Som tråden sier.. jeg fikk for noen uker siden vite at jeg har pcos, etter noen måneder prøving uten hell. Fant aldri EL selv om jeg hadde mensen(dog korte sykluser). Sjekket meg hos gynekolog, og fikk diagnosen. Ble helt knust. Hjelper ikke at jeg har lest mye rart på nettet, og har da blitt enda mer skremt. Men fikk så lite info av gynekolog, at jeg måtte finne ut av denne sykdommen jeg ikke visste mye om.

Starter på provera da mensen plutselig stoppet opp, og tok letrozol og metformin. Er på første runde. Skal ha EL i morgen(dag 14), men ser mørkt ut før å være ærlig. EL-testene har en strek som ikke er positiv, men er likevel mørkere enn de har vært uten medisiner. Har ingen eggløsningsslim. Blir så deprimert. Skal ta blodprøve for å se om EL har vært, om litt over en uke, men er vel bortkasta. Har hatt masse stikkinger i eggstokkene etter jeg begynte på medisiner, men de har ikke vært til stede de siste dagene nå som EL skulle ha nærmet seg. Virker ikke som denne dosen letrozol har gitt noe effekt.

Har jeg egentlig sjangs til å bli gravid med denne diagnosen? Skjønner at noen blir det, men virker som mesteparten ikke klarer det. Unnskyld at jeg er så negativ, men er bare så lei meg. Noen erfaringer med pcos?
Hadde akkurat de sammen tankene da jeg fikk diagnosen i 2017 etter noen måneders prøving. Jeg fikk Clomifen for å fremkalle eggløsning. Gikk på en enkel dose og 2 doble før jeg ble gravid. Det endte dessverre i MA. Etter første runden med icsi fikk vi en datter som nå nærmer seg ett år :happy: I tillegg til at jeg har pcos, har mannen min nedsatt sædkvalitet.
 
Ja, begynte å teste allerede dag 10, hehe. Snart brukt opp en hel pakke. Tenkte liksom at dag 14 var «siste sjangse» nesten. Men får teste lengre. før jeg fikk pcos, og ikke hadde eggløsning, fikk jeg bare blanke tester. Helt hvite. Nå får jeg en relativt grei strek, selv om den aldri kommer på mer enn 0,40 på premom-appen.
EL kommer nokk, så bare test :happy: i begynnelsen testet jeg morgen og tidlig kveld for å fange opp EL toppen. Nå bare ettermiddag/kveld. Da mine tester blir positive :happy:
 
Å herregud for en lykke!! Gratulerer ❤️
Takk, du har helt rett.

Og det er ikke meningen å undervurdere de følelsene du har nå, jeg kjenner meg godt igjen i den håpløsheten man føler på - var laaangt nede i de 19 pp før nummer 2 satt, og er fortsatt litt prega av hvor tungt det var. Jeg kan ikke love deg at du vil lykkes ,men det er normalt at det tar litt tid for noen. Vi gikk ut fra privatklinikken med info om prøverør , når jeg spurte om vi kunne få det til selv svarte sykepleieren "man skal selvsagt aldri si aldri, men... " - også har det egentlig klaffa de to gangene det var mulig etter den samtalen.

Så selv om du kanskje er på vei inn i noe som både føles som og er en tung kamp er iallfall mitt budskap å ikke gi opp. Du får hjelp, det vil helst gå bra.
 
åh, hva skulle jeg gjort uten denne informasjonen ❤️ Har kontaktet fastlegen om henvisning til offentlig gyn. Kan godt betale for medisiner, men kjedelig å betale så mye for privat gyn. Er det lang ventetid?

Jeg fikk første time under to uker etter henvisningen, men det vil nok variere fra by til by :)
 
Back
Topp