Pcos, lei meg. Har jeg sjangs til å bli gravid?

Ja, begynte å teste allerede dag 10, hehe. Snart brukt opp en hel pakke. Tenkte liksom at dag 14 var «siste sjangse» nesten. Men får teste lengre. før jeg fikk pcos, og ikke hadde eggløsning, fikk jeg bare blanke tester. Helt hvite. Nå får jeg en relativt grei strek, selv om den aldri kommer på mer enn 0,40 på premom-appen.


Leste i går på den fb-gruppa om en som fikk positiv EL-test syklusdag 38 med Letrozol. Fortsett å test! :)
 
En annen svarer at hun fikk på dag 47 og en annen svarer at hun fikk på dag 51.
 
Hadde akkurat de sammen tankene da jeg fikk diagnosen i 2017 etter noen måneders prøving. Jeg fikk Clomifen for å fremkalle eggløsning. Gikk på en enkel dose og 2 doble før jeg ble gravid. Det endte dessverre i MA. Etter første runden med icsi fikk vi en datter som nå nærmer seg ett år :happy: I tillegg til at jeg har pcos, har mannen min nedsatt sædkvalitet.

Så utrolig fint at det ordnet seg for deg ❤️❤️
 
EL kommer nokk, så bare test :happy: i begynnelsen testet jeg morgen og tidlig kveld for å fange opp EL toppen. Nå bare ettermiddag/kveld. Da mine tester blir positive :happy:

Testet i dag, dag 14. Knapt en strek en gang.. får prøve i kveld :)
 
Takk, du har helt rett.

Og det er ikke meningen å undervurdere de følelsene du har nå, jeg kjenner meg godt igjen i den håpløsheten man føler på - var laaangt nede i de 19 pp før nummer 2 satt, og er fortsatt litt prega av hvor tungt det var. Jeg kan ikke love deg at du vil lykkes ,men det er normalt at det tar litt tid for noen. Vi gikk ut fra privatklinikken med info om prøverør , når jeg spurte om vi kunne få det til selv svarte sykepleieren "man skal selvsagt aldri si aldri, men... " - også har det egentlig klaffa de to gangene det var mulig etter den samtalen.

Så selv om du kanskje er på vei inn i noe som både føles som og er en tung kamp er iallfall mitt budskap å ikke gi opp. Du får hjelp, det vil helst gå bra.

Uff, får en beskjed det må ha vært å få.. Glad på dine vegne at det ordnet seg, selv om det så mørkt ut ❤️ Jeg må nok involvere fastlegen mer, for er vanskelig å finne ut av alt alene. Hvor lenge må man prøve medisiner, før man kan få henvisning til ivf?
 
En annen svarer at hun fikk på dag 47 og en annen svarer at hun fikk på dag 51.

Oi, såpass!! Tenkte at ble det over 35 dager, var det bare å starte på provera igjen. Har meldt meg inn i den prøver gruppa for pcos, men har ikke blitt godkjent :(
 
Uff, får en beskjed det må ha vært å få.. Glad på dine vegne at det ordnet seg, selv om det så mørkt ut ❤️ Jeg må nok involvere fastlegen mer, for er vanskelig å finne ut av alt alene. Hvor lenge må man prøve medisiner, før man kan få henvisning til ivf?
Det vet jeg ikke, vi orka ikke offentlig ventetid så gikk rett til Hausken, der kunne vi velge om vi ville prøve med medisin eller gå rett på ivf. Vil tro at du i det offentlige iallfall kan prøve med medisin mens du står i kø til ivf, den køen er jo litt lang.
 
Så flott å høre! håper kanskje en dobbel kan gjøre susen her også da. Tar tre metformin hver dag i tillegg til å ha tatt letrozol. Men stemmer det at mange kan få EL sendt i syklus av letrozol?

Med enkel dose femar fikk jeg ikke eggløsning før syklusdag 31o_O men med dobbel fikk jeg på syklusdag 14:happy:
 
Det vet jeg ikke, vi orka ikke offentlig ventetid så gikk rett til Hausken, der kunne vi velge om vi ville prøve med medisin eller gå rett på ivf. Vil tro at du i det offentlige iallfall kan prøve med medisin mens du står i kø til ivf, den køen er jo litt lang.

Sånn ja. Ja, får høre om mulighet for å sette seg i kø. Er ikke vits å prøve og prøve og prøve, for deretter å stå i kø..
 
Med enkel dose femar fikk jeg ikke eggløsning før syklusdag 31o_O men med dobbel fikk jeg på syklusdag 14:happy:

Takk for svar. Får se om noe skjer da. Kjente du noe i magen før EL? Hadde stikkinger siden jeg gikk på letrozol, men nesten ingenting nå.
 
Hadde stikkinger som kom å gikk første kuren. Mens på dobbel så merket jeg ingenting:)

skjønner. Nå fikk jeg slim, kanskje eggløsningsslim? Ellers er det jo rart? Men hvit EL-test nå ista, men det har utvannet urin. Blir ikke klok.
 
er vel alltid to streker på en egglønsingstest?o_O

Ja, man skulle tro det, ikke sant. Altså, du kan så vidt se den. Måtte lyse på den.. vanlig for meg egentlig. Men denne syklusen med letrozol, kunne jeg se en strek som var relativt mørk(forhold til før), men som ikke var positiv. Nå er det knapt to streker, da den ene er så svak at det ikke burde gå an.. :(
 
Ja, man skulle tro det, ikke sant. Altså, du kan så vidt se den. Måtte lyse på den.. vanlig for meg egentlig. Men denne syklusen med letrozol, kunne jeg se en strek som var relativt mørk(forhold til før), men som ikke var positiv. Nå er det knapt to streker, da den ene er så svak at det ikke burde gå an.. :(

Hvilken type test er dette, og når på døgnet tar du den?:) tenker på hvor konsentrert urinen er. Har aldri vært borti en eggløsningstest man må lyse på. Hmm
 
Back
Topp