Pcos, lei meg. Har jeg sjangs til å bli gravid?

Hvilken type test er dette, og når på døgnet tar du den?:) tenker på hvor konsentrert urinen er. Har aldri vært borti en eggløsningstest man må lyse på. Hmm

Sier vel litt om hvor dårlig det står til med EL her eller noe sånt :(
Bruker babyplan sine. Det er nok sikkert ikke den mest konsentrerte urinen hver gang. Er altfor tørst til å holde meg i så mange timer. Herregud jeg er håpløs. Men har også testet om morningen der det ikke har gitt noe særlig utslag.
 
Har forresten fått noe slim i dag, en større mengde enn i går. Men begynner jo å lure når testene er så negative. Men kanskje det tyder på at den nærmer seg? Håper enda..
 
Ikke fått eggløsning enda?

Nei, dessverre.. Blir så lei meg, hadde håpet om at kanskje dette skulle hjelpe, men merket jo at lite skjedde.. Føler meg lite motivert for vegen videre. Føles håpløst.
 
Nei, dessverre.. Blir så lei meg, hadde håpet om at kanskje dette skulle hjelpe, men merket jo at lite skjedde.. Føler meg lite motivert for vegen videre. Føles håpløst.

Hvilken syklusdag er du på? Og var dette enkel eller dobbel dose?

jeg fikk veeeldig sen eggløsning med enkel dose. tror ikke den kom før CD 30 ellerno sånn:)
 
Hvilken syklusdag er du på? Og var dette enkel eller dobbel dose?

jeg fikk veeeldig sen eggløsning med enkel dose. tror ikke den kom før CD 30 ellerno sånn:)

Er på CD 25. Tror heller ikke den kommer, da jeg har hatt så masse tegn på at den har prøvd, EL tester har vært sterke en stund, før det ble helt dødt. :( nå merker jeg heller ingenting i kroppen. Hadde masse EL-lignende smerter i lang tid..
 
Hei!

Jeg fikk påvist PCOS etter åtte måneders prøving. Ble også helt fortvilt, lå faktisk i gynekologstolen og gråt da hun viste meg cystene på ultralyd fordi det bekreftet alle mine mistanker om at noe var galt med meg. Men da sa faktisk gyn at jeg ikke skulle være lei meg, fordi kvinner med PCOS har veldig gode sjanser for å bli gravide. Og nå, 2 måneder senere så sitter jeg her og er gravid. Så ikke gi opp!

For meg fungerte en streng lavkarbo-diett veldig godt. Gikk ned i vekt, og på ny ultralyd noen uker senere hadde tilstanden blitt litt bedre. Men jeg måtte likevel ha hjelp for å få i gang eggløsning. Begynte på provera og letrozol, og jammen så satt spiren.
 
Hei! Jeg fikk påvist PCOS for 3 år siden. Har brukt kobberspiral som jeg har hatt i noen år, som jeg tok ut i februar. Omtrent samtidig begynte jeg på metformin 500. Først en tablett om dagen, så økte jeg til 2 om dagen. Vi begynte å prøve aktivt å lage barn i juli, uten hell. I august kjøpte jeg en haug av EL-tester og testet fra tidlig og gjennom hele syklusen. Både en og to tester om dagen. Den ble aldri positiv. Jeg dro derfor til gynekologen i slutten av august, hvor hun sa at jeg mest sannsynlig hadde hatt eggløsning ut ifra det hun så på UL. Jeg sa at jeg ikke hadde fått noen positive EL-tester, og hun sa at sånne tester kunne mange egentlig bare kaste, da det finnes veldig mange som aldri klarer å få den positiv selv om de har eggløsning. Vi tok også blodprøver, og noen dager senere fikk jeg bekreftet at jeg hadde både hatt eggløsning og hadde bra eggreserver! Selv om jeg da aldri fikk noen positiv EL-test. Av gyn fikk jeg letrozol for å booste eggløsningen, selv om jeg hadde av meg selv. Dette fordi jeg har lange og varierte sykluser, og vi derfor ikke kunne garantere eggløsning hver måned, selv om det nå så bra ut. Da mensen kom tok jeg fire tabletter med letrozol. Hun ba meg om å ikke ta noen EL-tester, da de bare medførte stress og uro, og ikke var pålitelige uansett. Jeg kom på sjekk og UL dag 10 i syklusen, da så hun ett egg som lå klart og ville slippe om 3/4 dager. Blodprøvene viste også at jeg hadde hatt så god virkning av bruk av metformin i et halvt år, at alle blodprøver hadde gått tilbake til normalen. I dag, på CD 26, fikk jeg positiv digital test! Så ikke gi opp håpet, selv om jeg forstår følelsen din godt. Jeg tok det også veldig hardt da jeg fikk diagnosen. Min erfaring sier at negativ EL-test ikke nødvendigvis betyr at man ikke har eggløsning. Sender mange gode tanker og klemmer, og ønsker deg masse lykke til!
 
Back
Topp