Håper du slipper lettere unna, og vannet i kroppen forsvinner vel relativt raskt etter fødselen
det er veldig tungt de siste ukene, kroppen forbedreder seg på både fødsel og tiden etter.
vet du, dette kommer til å gå helt fint
om du synes det er for ille så er det et hav av smertestillende du kan prøve. Jeg kan bare si fra min første fødsel, jeg ble igansatt på termin med 1 tablett vaginalt og deretter 5 oralt i løpet av 2 dager. (Jeg var ikke moden i det hele tatt) Jeg fikk bare sterke menssmerter og ubehag. Men på dag 2 var det blitt 4 cm og jordmor tok vannet. Jeg fikk stormrier (ny rie starter mens forrige er på vei ned) det var veldig intenst, men jeg konsentrerte meg kun om å lytte til kroppen og å puste. Pusten var alfa omega! Mannen stod rett ved side og ga meg vann med sugerør så snart jeg klarte å drikke litt, ellers var jeg i min egen boble. Lille kom til verden 1t og 50 min senere. Selv om det var en intens fødsel, så sitter jeg bare med gode minner og kunne gjort det om igjen
håper ikke jeg skremmer deg med dette, det er absolutt ikke det jeg ønsker. Jeg ønsker bare å si at jeg følte jeg hadde kontroll på tross av stormriene
det beste du kan gjøre er å holde deg rolig (stole på kroppen) lytte til kroppen og puste
Det er en fantastisk opplevelse jeg kunne gjort igjen og igjen