Patience needed.. Gravid❤️

Tusen takk, vi gleder oss veldig :D

Oi, 5 mnd allerede!! Tiden flyver altså, også er det så mye som skjer med en baby på 5 mnd :shy: ikke lett i denne varmen, nei! Særlig når baby ikke liker å kjøle seg ned :hilarious:

Jeg sliter fremdeles med kvalme innimellom, men utenon det er formen veldig fin! Nyter 2 trimester :love7
Ja, det er helt ekstremt hvor for det går! Junior fikk vaksine og sånn idag så det har vært ganske tøft med mange bivirkninger, og sliter med å holde seg i søvn :(

Ja nyt det så godt du kan, håper kvalmen roer seg fortløpende! :Heartred

26+0

Her går det unna, synes jeg!! Kanskje på tide å oppdatere litt :laughing002

ukene går veldig fort, tanken på at det bare er 14 uker igjen er både skummelt å veldig gøy! 100 dager til termin, og 99 dager siden jeg var 12+0 :eek: føler jeg var 12+0 for 1,5 måned siden, liksom!
Lille er veeldig aktiv! Stryker jeg på magen så får jeg et kraftig spark tilbake, som regel :love017 skikkelig deilig med en så aktiv baby, føler spark og bevegelser er kraftige og noen ganger må jeg bare le. Føler alle kan se hele magen bevege seg :hilarious: i skrivende stund har baby sprellet i ca 15 min, tar helt av :hilarious:

Jeg var på kontroll i uke 24+0, alt så veldig fint ut, baby vokser som den skal :love017

Formen min er veldig fin, ingen plager❤️ går som regel på do 1 gang pr natt men sovner raskt igjen. Koser meg som gravid og nyter dagene :love017

Nå har jeg handlet inn det meste også, men gjenstår noen ting :shy:

Milepæler:
- tul 9+4
- Legen 10+2
- Jordmor 11+1
- 12+0
- 17 mai uten å gi mistanker til folk
- 2 trimester
- Toul 13+1
- Dele den gode nyheten
- Kjenne liv
- Oul
- 24+0
- UL i uke 24
- 3.trimester
- Høygravid

Innkjøp:
Tripp trapp stol
Moonboon stue
vogn
Bilstol

tepper
Smokk
flasker
Bestille/hente babypakker
stellematte
Stellebord
badebalje
Babycall inne

babycall til vogn
Bilstolpose
voksi carry me (ønsket meg)
Moonie bamse (ønsket meg)
gulpekluter - har noen
Seng
vippestol
Bleiebøtte
stelleveske

Ergobaby Embrace bæresele

Screenshot_20250818_193459_Gallery.jpg

Last edited:
Isted lurte jeg på om du hadde sluttet med dagbok :hilarious:
Godt å høre at alt er bra :D

Jeg skal prøve å bli flinkere :hilarious: føler bare jeg ikke har så mye å si :hilarious:
Trenger ikke være så flittig og detaljert som meg, som ramser opp hvert eneste symptom hver uke :hilarious: Men du må komme med minst én oppdatering til før fødsel da ;)

Trenger ikke være så flittig og detaljert som meg, som ramser opp hvert eneste symptom hver uke :hilarious: Men du må komme med minst én oppdatering til før fødsel da ;)
Ja, jeg må få til 2-3 oppdateringer før fødsel, håper jeg :nailbiting::hilarious:

Noen er veldig flinke med å oppdatere hver uke med mye detaljer, der er ikke jeg kjenner jeg :laughing001 litt sporadisk, men viser jeg lever:hilarious:

30+1

Nå er jeg i 3 trimester og siste innspurt! Tenk at det bare er 10 uker igjen :eek: ❤️

Baby er fremdeles veldig aktiv! Spark og bevegelser er kraftige, slik at det gjør vondt av og til :nailbiting: kjentes ut som den skulle bryte seg ut her en dag! Hvordan skal det gå de neste 10 ukene når den blir større og sterkere?? :hilarious:

Koser meg fremdeles veldig mye som gravid❤️ har lite plager, men merker jeg sliter med pusten om kvelden.
Føler meg liten om morgenen og svæær på kvelden :hilarious:
Stor sorg å tenke at dette er siste :sorry:

Søsken gleder seg veldig mye! De koser masse på magen, snakker og synger til baby. For en glede det er å dele dette med dem :love7

Nå er planen å se gjennom esker av klær og etterhvert begynne å vaske dem :love7Stellebordet blir nok ikke satt opp før i november, så egentlig vil jeg vente med å vaske klær til da. Men jeg må se gjennom hva jeg har:)

Måtte handle litt på Newbie :shy:
Screenshot_20250916_100940_Gallery.jpg

Screenshot_20250916_100817_Gallery.jpg

Milepæler:
- tul 9+4
- Legen 10+2
- Jordmor 11+1
- 12+0
- 2 trimester
- Toul 13+1
- Dele den gode nyheten
- Kjenne liv
- Oul
- 24+0
- UL i uke 24
- 3.trimester
- Høygravid

Innkjøpslisten krymper :)

Innkjøp:
Tripp trapp stol
Moonboon stue
vogn
Bilstol

tepper
Smokk
flasker
stellematte
Stellebord
badebalje
Babycall inne
babycall til vogn
Bilstolpose
voksi carry me

Moonie bamse
gulpekluter - har noen
Seng
(gikk for moonboon)
vippestol
Bleiebøtte
stelleveske

Bugaboo Donkey på black friday tilbud?

30+1

Nå er jeg i 3 trimester og siste innspurt! Tenk at det bare er 10 uker igjen :eek: ❤️

Baby er fremdeles veldig aktiv! Spark og bevegelser er kraftige, slik at det gjør vondt av og til :nailbiting: kjentes ut som den skulle bryte seg ut her en dag! Hvordan skal det gå de neste 10 ukene når den blir større og sterkere?? :hilarious:

Koser meg fremdeles veldig mye som gravid❤️ har lite plager, men merker jeg sliter med pusten om kvelden.
Føler meg liten om morgenen og svæær på kvelden :hilarious:
Stor sorg å tenke at dette er siste :sorry:

Søsken gleder seg veldig mye! De koser masse på magen, snakker og synger til baby. For en glede det er å dele dette med dem :love7

Nå er planen å se gjennom esker av klær og etterhvert begynne å vaske dem :love7Stellebordet blir nok ikke satt opp før i november, så egentlig vil jeg vente med å vaske klær til da. Men jeg må se gjennom hva jeg har:)

Måtte handle litt på Newbie :shy:
Vis vedlegget 469892

Vis vedlegget 469891

Milepæler:
- tul 9+4
- Legen 10+2
- Jordmor 11+1
- 12+0
- 2 trimester
- Toul 13+1
- Dele den gode nyheten
- Kjenne liv
- Oul
- 24+0
- UL i uke 24
- 3.trimester
- Høygravid

Innkjøpslisten krymper :)

Innkjøp:
Tripp trapp stol
Moonboon stue
vogn
Bilstol

tepper
Smokk
flasker
stellematte
Stellebord
badebalje
Babycall inne
babycall til vogn
Bilstolpose
voksi carry me

Moonie bamse
gulpekluter - har noen
Seng
(gikk for moonboon)
vippestol
Bleiebøtte
stelleveske

Kjøpte du den flate vuggen fra moonboon som seng? Har tenkt å gjera da neste gong eg får baby

Kjøpte du den flate vuggen fra moonboon som seng? Har tenkt å gjera da neste gong eg får baby
Ja, jeg kjøpte en flat til nattsoving også har jeg hengevuggen i stuen for dagsoving :)

Gravid 34+4 = Høygravid
:D :love7

Da var jeg offisielt høygravid :love7
Ukene flyr av gårde og jeg vokser med dem:laughing002
Baby er fremdeles veldig aktiv men bevegelsene har endret seg, nå er det mer dytting og flytting. Den turner rundt som den vil, fremdeles god plass inni der.

Jeg har høyt blodtrykk og tar derfor blodtrykksmedisin. Vekstkontrollen for noen uker siden sa at baby lå under med -9% og jordmor sa jeg ikke får gå lenger enn uke 39 pga blodtrykket. Ble et lite sjokk for meg som var klar for å gå til termin denne gang også. Fikk litt tidspress på alt som må gjøres :nailbiting::laughing002
Har et stort håp om spontan fødsel, så jeg håper lille vil komme før de setter meg i gang. Jeg har startet å spise 6 dadler daglig som skal hjelpe på modning :angelic:

Jeg tror alt er handlet inn :think005 nå har jeg også vasket de små klærna :shy: gjenstår å pakke fødebaggen og finne alt frem til baby ❤️

Også er planen å få opp stellebordet i løpet av de neste ukene.

Jeg er i skikkelig nesting modus, har såå mye planer for vasking, rydding og gjøre klart til baby. Veldig koselig :love7

Milepæler:
- tul 9+4
- Legen 10+2
- Jordmor 11+1
- 12+0
- 2 trimester
- Toul 13+1
- Dele den gode nyheten
- Kjenne liv
- Oul
- 24+0
- UL i uke 24
- 3.trimester
- Høygravid
- 37+0
- Fødsel

Innkjøp:
Tripp trapp stol
Moonboon stue
vogn
Bilstol
tepper
Smokk
flasker
stellematte
Stellebord
badebalje
Babycall inne
babycall til vogn
Bilstolpose
voksi carry me
Moonie bamse
gulpekluter - har noen
Seng
(gikk for moonboon)
vippestol
Bleiebøtte
stelleveske

flere sier jeg er veldig stor og ser poppeklar ut, men jeg synes magen er liten?? :confused004 den ligger under rød linje på gravidpapirene..
Screenshot_20251017_175823_Gallery.jpg

Yay for høygravid!
Jeg syns magen din er i "liten" kategorien ja, men er jo vanskelig å se annet enn ift. resten av kroppen. Jeg er veldig lav, så magen ser stor ut ift. resten av kroppen, selv om den egentlig er liten :p Allerede nå i uke 22 stikker magen langt ut ift. puppene lsm :hilarious: Sist lå jeg på max gjennomsnittlig i SF mål, var også helt nederst innenfor normalen. Selv om babyen målte veldig stor på vekstkontroller! Så det er jo sykt forskjellig, ingen fasit på ting, bare et spekter av hva som liksom er normalt. Men vanlige mennesker man møter har jo ikke peiling på det heller! Jeg har hørt på samme dag at magen min var både liten og stor, så :rolleyes: Skjønner uansett ikke hva folk vil oppnå med det. Er jo ikke greit å kommentere på kropp uansett

Yay for høygravid!
Jeg syns magen din er i "liten" kategorien ja, men er jo vanskelig å se annet enn ift. resten av kroppen. Jeg er veldig lav, så magen ser stor ut ift. resten av kroppen, selv om den egentlig er liten :p Allerede nå i uke 22 stikker magen langt ut ift. puppene lsm :hilarious: Sist lå jeg på max gjennomsnittlig i SF mål, var også helt nederst innenfor normalen. Selv om babyen målte veldig stor på vekstkontroller! Så det er jo sykt forskjellig, ingen fasit på ting, bare et spekter av hva som liksom er normalt. Men vanlige mennesker man møter har jo ikke peiling på det heller! Jeg har hørt på samme dag at magen min var både liten og stor, så :rolleyes: Skjønner uansett ikke hva folk vil oppnå med det. Er jo ikke greit å kommentere på kropp uansett
Jeg er 160.. magene er veldig ulike, ingen fasit der. Jeg er glad jeg får en fin kul, ingen tvil om at jeg har baby i magen liksom :laughing002 har flere venninner som du ikke kan se er gravide en gang når de er fødeklare, det må jo være litt kjedelig?
Jeg fikk en kommentar i går "så stor og fin du er", da tenkte jeg bare "den kommentaren skal jeg gi deg når du en gang går gravid" :hilarious:

Jeg syns det er koselig med mage, viser den stolt frem nå! Skulle ønske jeg fikk oppleve å være synlig gravid på sommeren, menmen :hilarious:
Folk skjønner jo virkelig ikke at det de sier kan oppfattes negativt selv om de mener det positivt

Gravid 34+4 = Høygravid

Baby er fremdeles veldig aktiv men bevegelsene har endret seg, nå er det mer dytting og flytting. Den turner rundt som den vil, fremdeles god plass inni der.

Jeg har høyt blodtrykk og tar derfor blodtrykksmedisin. Vekstkontrollen for noen uker siden sa at baby lå under med -9% og jordmor sa jeg ikke får gå lenger enn uke 39 pga blodtrykket. Ble et lite sjokk for meg som var klar for å gå til termin denne gang også. Fikk litt tidspress på alt som må gjøres :nailbiting::laughing002
Har et stort håp om spontan fødsel, så jeg håper lille vil komme før de setter meg i gang. Jeg har startet å spise 6 dadler daglig som skal hjelpe på modning :angelic:

Jeg tror alt er handlet inn :think005 nå har jeg også vasket de små klærna :shy: gjenstår å pakke fødebaggen og finne alt frem til baby ❤️

Jeg er i skikkelig nesting modus, har såå mye planer for vasking, rydding og gjøre klart til baby. Veldig koselig :love7

Milepæler:
- tul 9+4
- Legen 10+2
- Jordmor 11+1
- 12+0
- 2 trimester
- Toul 13+1
- Dele den gode nyheten
- Kjenne liv
- Oul
- 24+0
- UL i uke 24
- 3.trimester
- Høygravid
- 37+0
- Fødsel

Innkjøp:
Tripp trapp stol
Moonboon stue
vogn
Bilstol
tepper
Smokk
flasker
stellematte
Stellebord
badebalje
Babycall inne
babycall til vogn
Bilstolpose
voksi carry me
Moonie bamse
gulpekluter - har noen
Seng
(gikk for moonboon)
vippestol
Bleiebøtte
stelleveske

flere sier jeg er veldig stor og ser poppeklar ut, men jeg synes magen er liten?? :confused004 den ligger under rød linje på gravidpapirene..
Vis vedlegget 472660
Det er så gøy å se deg komme så langt, da du var i en av de første gruppene jeg var med i her inne i år :joyful: Føler det har gått fort, men det er sikkert fordi jeg styret med prøving selv mens du har drevet å ruget :hilarious:

Ahh er så lei av slike kommentarer.. syns også denne fine magen er i «liten» skalaen, skjønner ikke hvorfor folk MÅ si de er store.. alle gravidmager fine, de bærer tross alt livets skatt uansett hvordan de ser ut, men skulle ønske at folk i det minste valgte kommentarene sine med omhu :facepalm: Jeg er 164 og er liten, men fikk GEDIGEN mage sist, var bare en vandrene mage med pinneben og armer :joyful: Jeg ler jo av det selv, syns det er litt morsomt, men skjønner ikke hvorfor folk absolutt trenger å ha meninger at den hele tiden er «stor», den blir så stor som den vil, si heller «tydelig babykul» eller noe? :troll:

Gravid 34+4 = Høygravid

Milepæler:
- tul 9+4
- Legen 10+2
- Jordmor 11+1
- 12+0
- 2 trimester
- Toul 13+1
- Dele den gode nyheten
- Kjenne liv
- Oul
- 24+0
- UL i uke 24
- 3.trimester
- Høygravid
- 37+0
- Fødsel

Innkjøp:
Tripp trapp stol
Moonboon stue
vogn
Bilstol
tepper
Smokk
flasker
stellematte
Stellebord
badebalje
Babycall inne
babycall til vogn
Bilstolpose
voksi carry me
Moonie bamse
gulpekluter - har noen
Seng
(gikk for moonboon)
vippestol
Bleiebøtte
stelleveske

Vis vedlegget 472660
Så fin mage :Heartred Synes heller ikke den virker stor. Blir veldig spennende når den lille kommer. Hørte alltid at folk sa at hvis man hadde kule-strutt-mage så var det gutt, men jeg hadde fotballmage med jente:hilarious::Heartred Lykke til med innspurten, jammen ikke lenge igjen nå!:Heartred

Syntes magen din er helt perfekt :love017 Du har også bakovervendt livmor og da blir den ikke så kjempe stor. Jeg får ikke så stor mage, med han minste her i huset var jeg liten når jeg var høygravid. Er veldig spent nå fôr livmoren var enda mere bakover nå en sist :)

Og gratulerer med høygravid, er ikke lenge igjen nå :happy093

Jeg er 160.. magene er veldig ulike, ingen fasit der. Jeg er glad jeg får en fin kul, ingen tvil om at jeg har baby i magen liksom :laughing002 har flere venninner som du ikke kan se er gravide en gang når de er fødeklare, det må jo være litt kjedelig?
Jeg fikk en kommentar i går "så stor og fin du er", da tenkte jeg bare "den kommentaren skal jeg gi deg når du en gang går gravid" :hilarious:
Synes det er så upassende at folk skal drive og kommentere negativt på magen til gravide, altså folk som ikke er familie og venner engang. Husker da jeg var gravid med datteren min, at flere stadig kommenterte at magen min var så liten, at de mente jeg kom til å få en veldig liten baby etc. Ble jo bekymret, bestilte ekstra time for måling hos lege, men han sa alt var helt normalt. Med bakovervendt livmor kan magen på noen se mindre ut. Babyen hadde normal størrelse ved fødsel. :)

Synes din mage ser helt fin og normal ut. Du er så heldig som snart er ferdig og får en baby i armene snart, nyt de siste ukene. :Heartred

Synes du har en kjempefin mage :love017

Jeg syns det er koselig med mage, viser den stolt frem nå! Skulle ønske jeg fikk oppleve å være synlig gravid på sommeren, menmen :hilarious:
Folk skjønner jo virkelig ikke at det de sier kan oppfattes negativt selv om de mener det positivt
Kjenner på det selv, kjedelig å pakke inn den fine magen. I sommer gikk jeg rundt som en stolt hane :hilarious: :hilarious:
Sant! Det beste og tryggeste er å si "så fiiin du er!!" :laughing002

Back
Topp