Paracet og svangerskap

Jeg har spurt legen min og hun sa at det er ikke noe problem med å bruke paracet. Men ikke bruk Ibux. Det er ikke bra for baby. Men beste er å bruke paracet/tablett minst som mulig. Jeg bruker ofte "wild tiger balm". Det er et slags krem istedenfor tablett. Jeg synes kremen fungere bra. Vist du har sterk hodepine så bør du kjøpe en krem som er litt sterkere. Det er flere utvalgte. Den kan man får kjøpt hos asia butikk. :thumleft og det er billig :thumright

Bruker aldri ibux, kun paracet. Prøver alltid med 500 mg først. Hvis det ikke har noen effekt så tar jeg 500 mg til. Aldri mer enn 1 g i døgnet. Da legger jeg meg heller i senga og blir liggende.
Men med 3 små barn i hus som har ferie er det ikke bare bare, kan ikke ligge i senga hver dag heller :/

Sent from my iPhone using BV Forum

*sniker fra februar * men hva med akupunktur?? Det kan ta bort kvalmen din og alt annet som kommer med... Bare et lite tips :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Har hatt alvorlig hyperemesis i alle mine svangerskap. Har prøvd alt! Alikevel har svangerskapene ført til sykehusopphold med intravenøs næring, sonder og barna mine er forløst premature. Så er ikke så mye som hjelper meg dessverre :/ dobbel dose zofran er det eneste som hjelper litt. Er ikke oppkastfri men jeg får hvertfall i meg mat. Er liten så har ikke mange kiloene og ta av. Med zofranen gir meg forferdelig hodepine, nesten ulevelig til tider. Derfor paracet bruken...

Hør med apoteket. De har mer peiling på medisiner og svangerskap. Og så hører du med føden/GYN.

Brukte mye på paracet i forrige svangerskap pga smerter og har ikke fått noe ADHD barn her. Eller gutt ;)

Men som med all medisin må det vises forsikrighet under svangerskap. Kanskje prøve annen kvalmestillende nå? Mener å huske du hadde prøvd de fleste før zofran funket på deg?

Håpet du blir kvitt "dritten" snart.

❤️Termin 17.jan.15❤️

Ha har prøvd det meste :/ phenergan, afipran, postafen osv... Bare zofran som har effekt :/

Har dere spørsmål om medisinbruk under graviditet, gå inn på www.mammamedisin.no der er farmasøyter som gir svar! Nettsiden er for oss gravide og ammende som lurer på medisinske spørsmål!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Anbefaler dere til å være litt skeptisk til studier som de henviser til i f.eks vg. Finn skikkelige tidsskrift for å lese slike studier! Vg fremhever det de håper vil få publikum til å lese artikkelen deres og flere viktige fakta som det står om i studien kan ha blitt ignorert!

Anbefaler dere til å være litt skeptisk til studier som de henviser til i f.eks vg. Finn skikkelige tidsskrift for å lese slike studier! Vg fremhever det de håper vil få publikum til å lese artikkelen deres og flere viktige fakta som det står om i studien kan ha blitt ignorert!

Enig! Tenker i tillegg at helsedirektoratet har gjort en kvalifisert vurdering, og vil fraråde gravide bruk hvis det er godt grunnlag for å holde seg unna medisinene :) tror de fleste allikevel tar så lite medisiner som mulig... :)

Får ikke tilgang tilgang til all den danske infoen pga norsk ip adresse, men kan se om jeg husker å se på det hjemme da kan jeg endre ip land

Back
Topp