Pålegg

En tråd i 'Juni 2021' startet av Hello, 10 Nov 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. ElskerJesus♡ Elsker forumet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 2021 ♡Julekulene 2021♡

Eg har påvist antistoff mot toxoplasma, men fekk likevell beskjed om å vera forsiktig og la mannen ta seg av kattadriten (akkuratt det gjer meg ingenting):hilarious:.
    Når det er sagt så spiser eg det meste av pålegg, liker ikkje salami, men holder meg vekke fra spekemat. Norge er RÅ på matvarer, god pakking og generelt lite sjukdom og bakterier på/i mat. Er derfor mykje av råda som går ut vinduet her i hus, som å ikkje spise skinke eller rå egg.. makes no sense i Norge. I utlandet derimot, der e det lite som får plass på brødskiva :hilarious:

2. Paeonia Glad i forumet Himmelbarn JuniJubel2021

Du har fått beskjed om det ja :) Har ikke antistoffer selv og nyyyter at mannen tar kattedoen :hilarious: har to innekatter så blir jo litt skit haha. Nice med ett fri-år! Men nå sporet vi litt av her fra pålegg haha. :p Har heller ingen betenkeligheter med rå egg i Norge. Ikke at det er så ofte jeg spiser det men i majones og slikt da.

3. Lilje33 Flørter med forumet JuniJubel2021

Regner med det er en kokt variant? Kan du iaåfall si hvilken butikk du får den fra og evt legge ved bilde? Leiter meg i stykker!:sour:

4. Trultemor88 Gift med forumet JuniJubel2021

Jeg har fått helt dilla på rista brød med smør og syltetøy :D

5. Løveunge Forelsket i forumet JuniJubel2021

Går som regel i knekkebrød og brunost, eller knekkebrød med egg. Spiser dog aldri brunost til vanlig men akkurat nå er det det som funker..

6. Mamma til T&T Forelsket i forumet JuniJubel2021

Jeg tar graviditeten på alvor og ville ikke gjort noe som kunne skade barnet... Så legger ved denne :)

Vedlagte filer:

7. Junijubel Glad i forumet JuniJubel2021

Det du henviser til er publisert i 2014 og er en uttalelse fra kvalitetssjef i Nortura og som jeg ikke finner igjen andre steder. Gilde og Nortura skriver selv at man bør følge rådene fra myndighetene.

https://www.gilde.no/artikkel/kan-man-spise-kjott-nar-man-er-gravid

• Enig Enig x 1
  8. Mamma til T&T Forelsket i forumet JuniJubel2021

Veldig rart at jeg har fått beskjed om at det går helt fint...? Må nok ta en prat me jordmor....

9. Junijubel Glad i forumet JuniJubel2021

Ja, det er veldig rart. Må i så fall være hennes egne mening, men skulle tro hun er bundet til å anbefale det samme som norske myndigheter. Ville hørt med henne :)

• Enig Enig x 1
  10. Mamma til T&T Forelsket i forumet JuniJubel2021

Noen som vet om denne finnes i butikkene?

Vedlagte filer:

11. Paeonia Glad i forumet Himmelbarn JuniJubel2021

Vet at meny og kiwi kan ha den. Har selv bare funnet den på en eneste butikk og da ble det hamstret litt, lang holdbarhet :) Kan jo spørre en meny eller kiwi i nærheten om de kan ta den inn om de ikke har den. :)

• Liker Liker x 1
  12. LilletrilleMor Blir kjent med forumet

Jeg spiser mye banan, avokado og brunost :)

13. Snutta92 Forelsket i forumet JuniJubel2021

Åååh nå fikk jeg lyst på salami... og jeg spiser egentlig ikke salami!! :hilarious:

Del denne siden