Pålegg

Kanskje hun allerede har toxoplasma-bakterien i seg fra før? Men er jo fremdeles fare for listeria. Litt merkelig at en jordmor går i mot rådene fra myndighetene.

Eg har påvist antistoff mot toxoplasma, men fekk likevell beskjed om å vera forsiktig og la mannen ta seg av kattadriten (akkuratt det gjer meg ingenting):hilarious:.
Når det er sagt så spiser eg det meste av pålegg, liker ikkje salami, men holder meg vekke fra spekemat. Norge er RÅ på matvarer, god pakking og generelt lite sjukdom og bakterier på/i mat. Er derfor mykje av råda som går ut vinduet her i hus, som å ikkje spise skinke eller rå egg.. makes no sense i Norge. I utlandet derimot, der e det lite som får plass på brødskiva :hilarious:
 
Eg har påvist antistoff mot toxoplasma, men fekk likevell beskjed om å vera forsiktig og la mannen ta seg av kattadriten (akkuratt det gjer meg ingenting):hilarious:.
Når det er sagt så spiser eg det meste av pålegg, liker ikkje salami, men holder meg vekke fra spekemat. Norge er RÅ på matvarer, god pakking og generelt lite sjukdom og bakterier på/i mat. Er derfor mykje av råda som går ut vinduet her i hus, som å ikkje spise skinke eller rå egg.. makes no sense i Norge. I utlandet derimot, der e det lite som får plass på brødskiva :hilarious:

Du har fått beskjed om det ja :) Har ikke antistoffer selv og nyyyter at mannen tar kattedoen :hilarious: har to innekatter så blir jo litt skit haha. Nice med ett fri-år! Men nå sporet vi litt av her fra pålegg haha. :p Har heller ingen betenkeligheter med rå egg i Norge. Ikke at det er så ofte jeg spiser det men i majones og slikt da.
 
Går som regel i knekkebrød og brunost, eller knekkebrød med egg. Spiser dog aldri brunost til vanlig men akkurat nå er det det som funker..
 
Jeg tar graviditeten på alvor og ville ikke gjort noe som kunne skade barnet... Så legger ved denne :)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20201111_201136_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20201111_201136_com.android.chrome.jpg
    34,8 KB · Visninger: 27
Veldig rart at jeg har fått beskjed om at det går helt fint...? Må nok ta en prat me jordmor....

Ja, det er veldig rart. Må i så fall være hennes egne mening, men skulle tro hun er bundet til å anbefale det samme som norske myndigheter. Ville hørt med henne :)
 
Noen som vet om denne finnes i butikkene?
 

Vedlegg

  • Screenshot_20201111_204856_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20201111_204856_com.facebook.katana.jpg
    33,5 KB · Visninger: 18
Åååh nå fikk jeg lyst på salami... og jeg spiser egentlig ikke salami!! :hilarious:
 
Back
Topp