Pålegg

Hello

Elsker forumet
JuniJubel2021
Hvilket type pålegg spiser dere? Sliter med mat som frister når kvalmen er som verst. Det som frister mest er den uaktuelle salamien:grumpy::grumpy::grumpy:
Er jo glad i annen type kjøttpålegg (skinke, servelat, kalkunpålegg etc), men jeg leser at FHI skriver at gravide skal være varsomme med dette. Er det bare gulost, brunost, tubepålegg, syltetøy og fiskepålegg vi kan spise? :shifty: (Satt litt på spissen naturligvis)
 
Last edited:
Spiser mye avokado på brødskiva. Eller skinke om pakken er ganske nyåpnet :p
 
Spiser prim , brunost og en del skinke på maten (bare passer på at den har god dato) :)
 
Skinke og ost, ost med paprika på, snøfrisk, kremost naturell med agurk på, kremost naturell med syltetøy på, avokado, majones og egg, syltetøy, leverpostei, cashewnøttsmør, brunost og aaav og til Nugatti :angelic: Når ikke noe av det andre går ned går Nugatti ned altså :hilarious:
 
Skinke og ost, ost med paprika på, snøfrisk, kremost naturell med agurk på, kremost naturell med syltetøy på, avokado, majones og egg, syltetøy, leverpostei, cashewnøttsmør, brunost og aaav og til Nugatti :angelic: Når ikke noe av det andre går ned går Nugatti ned altså :hilarious:
Mange gode tips her :happy::happy:
 
Jeg spiser ikke brød, men litt knekkebrød. Går stort sett i brunost, gulost med paprika og squeezy bringebær :p
 
Sånn tubeoste fra kavli med skinke, nam!! Salt og litt røyker kjøttsmak!
 
Toma servelat på fullkorns polarbrød :p men er også en slager med skive med norvegia, agurk og paprika :hilarious: skive med smeltet ost og krydder er også en slager foressten :hilarious:
 
Har fått heelt dilla på barndomsfavoritten taffelost:hilarious: ikke spist det på sikkert 20 år:hilarious:
 
Jeg har hatt dilla på Østavind ost siden jeg oppdaget den i høst. Herrefred den er nyydelig! Ellers er jeg veldig glad i kaviar, og leverpostei med rødbeter /)
 
Jeg forstår ikke hvorfor du ikke kam spise salami, min jordmor sa jdg kunne det..??
Oppsiktsvekkende at en jordmor sier du kan spise salami. Helsemyndighetene fraråder gravide å spise spekemat/salami pga toxoplasma og listeria. Det er bare et kjapt Google-søk. Varmebehandlet salami er noe annet.
 
Oppsiktsvekkende at en jordmor sier du kan spise salami. Helsemyndighetene fraråder gravide å spise spekemat/salami pga toxoplasma og listeria. Det er bare et kjapt Google-søk. Varmebehandlet salami er noe annet.

Kanskje hun allerede har toxoplasma-bakterien i seg fra før? Men er jo fremdeles fare for listeria. Litt merkelig at en jordmor går i mot rådene fra myndighetene.
 
Back
Topp