Ovitrelle

Håper det :) Prøver den for første gang denne pp og har akkurat satt den så håper på et positivt svar om et par uker :)
 
Sniker litt her inne selv om vi "bare" har prøvd 10 mnd :)
Vi hadde vår første mnd der ovitrelle ble satg i januar. Ble gravid, så den gjorde susen her.
 
Nåja :p det endte i spontanabort, MEN det viser i hvertfall at jeg blir fort gravid når jeg faktisk har eggløsning. Så det er jo en bra ting :p
Åja, sorry :( men som du sier, fikk iallefall noen svar ;)

Hos meg funka ikke ovitrelle første runden, får vel straks svar på runde nr 2 hvordan det gikk. Har ikke store forhåpninger :facepalm:
 
Da ser det ut til at sprøyta og dobbeldose Femar virket :) Fikk positiv g-test i dag og håper spiren sitter hele veien denne gangen :)
 
Gratulerer :happy: (litt sent svar...:facepalm: ) håper alt fremdeles er går bra ;)
Dessverre så gikk det ikke veien. Negativ test dagen etter positiv. Men vi prøver igjen og håper det går bedre denne runden :)
 
Jeg har fått Ovitrelle to ganger, først etter Letrozol, og deretter ifm IVF i naturlig syklus (kort protokoll med ICSI).

Jeg har nok el av meg selv (men har PCO/høy AMH), så den største utfordringen her var nok svømmerne. Ble heldigvis gravid på første IVF-forsøk!
 
Jeg har fått Ovitrelle to ganger, først etter Letrozol, og deretter ifm IVF i naturlig syklus (kort protokoll med ICSI).

Jeg har nok el av meg selv (men har PCO/høy AMH), så den største utfordringen her var nok svømmerne. Ble heldigvis gravid på første IVF-forsøk!
Godt å høre at ovitrelle funker og gir effekt :)
 
Da ser det ut til at sprøyta og dobbeldose Femar virket :) Fikk positiv g-test i dag og håper spiren sitter hele veien denne gangen :)

Hei! Jeg ny her inne! Vet at dette her er litt eldre innlegg men jeg vil spørre likevel for det er så mye jeg leser nå som jeg har fått den ovitrelle! Det funket ikke første gangen så er på andre runde nå. Det jeg lurer på er, etter at du blei ferdig med Femar, tok du sprøyten 24-48 timer etterpå? eller fikk du beskjed av gynekolog eller lege at du skal vente med å sette ovitrelle før det positiv eggløsning?
 
Hei! Jeg ny her inne! Vet at dette her er litt eldre innlegg men jeg vil spørre likevel for det er så mye jeg leser nå som jeg har fått den ovitrelle! Det funket ikke første gangen så er på andre runde nå. Det jeg lurer på er, etter at du blei ferdig med Femar, tok du sprøyten 24-48 timer etterpå? eller fikk du beskjed av gynekolog eller lege at du skal vente med å sette ovitrelle før det positiv eggløsning?
Hei og velkommen til forumet :)
Ovitrelle skal settes når man har fått positiv EL test.
Jeg tok femar syklusdag 3-7 og fått positiv test rundt syklusdag 12-13. Eggløsningen er mellom 12-48 timer etter at sprøyta er satt.
 
Hei! Jeg ny her inne! Vet at dette her er litt eldre innlegg men jeg vil spørre likevel for det er så mye jeg leser nå som jeg har fått den ovitrelle! Det funket ikke første gangen så er på andre runde nå. Det jeg lurer på er, etter at du blei ferdig med Femar, tok du sprøyten 24-48 timer etterpå? eller fikk du beskjed av gynekolog eller lege at du skal vente med å sette ovitrelle før det positiv eggløsning?

Nei, det er feil å sette sprøyte 24-48 timer etter siste Femar dose. Femar tas frem til dag 7 eller dag 8, og eggløsning skjer etter dag 12 (cirka). Ovitrelle settes når follikel er moden og stor nok, for at egget kan slippes uten problemer (og/eller for å få en riktig timing på innsett eller samleie).
Det er ganske vanlig å ha en ultralydkontrol på cd 10-12, da måler gynekologen follikler og bestemmer når du skal sette sprøyten. Man kan også sette sprøyte uten sånn oppfølging, ved positiv eggløsningstest. Men jeg syntes at det er litt skummelt, ba om ulralyd alle gangene :)
 
Back
Topp