Overvektige prøvere

Ble gravid med en BMI på rundt 32, ble gravid i/rett etter jula der det kom på noen ekstra kilo :oops:
Såklart kan vekt spille en rolle, og det er bare bra for deg og foster å ha en grei BMI, men jeg ville heller tenkt syklusen ikke helt hadde kommet igang pga hormonforandringer etter uttak av spiral enn vekten enn så lenge :happy:
 
Fikk du Metformin av gyn? Hjelper den på å bli gravid, eller hjelper den kun ift. vekten?:)
Masse lykke til! Du har gjort en kjempebra foreløpig ihvertfall:happy093.

Tusen takk ♥️ jeg fikk det av gyn ja. Han mistenkte PCOS, og mente Metformin + vektnedgang kunne hjelpe da det så ut som systemet lå i «dvale». På kontroll to uker senere var alt som det skulle, og det var trolig hormoner fra p-piller som gjorde at ting lå i dvale. Har ingen andre tegn på pcos enn overvekt. Så er mest for overvekt at jeg fikk Metformin, hadde på forhånd sagt at jeg ønsket veiledning ift til overvekt før graviditet. Har ikke vært gravid før. Har prøvd å gå ned i vekt en stund, men den har stått ganske så fast. Så Metforminen satt virkelig prosessen i gang ☺️ Han var veldig behjelpelig, tok meg på alvor og sa at jeg var vakker akkurat som jeg var uansett hva vekten viste, og at han skulle hjelpe meg. Satt veldig stor pris på det, har vært redd for negative holdninger i forbindelse med dette. Han hadde flere ess i ermet dersom Metformin alene ikke hjalp.
 
Jeg har bmi som tilsvarer farlig fedme, men opplevde at lutealfasen min ble lengre av å være for tung faktisk. Da jeg var 15 kg lettere var den kun 9 dager, men når jeg gikk opp ble den plutselig 14 dager og jeg ble gravid på første forsøk etter en lang pause :wacky: prøver på nr 2 nå, får heller slanke meg etter det evt svangerskapet :happy:
 
Jeg har bmi som tilsvarer farlig fedme, men opplevde at lutealfasen min ble lengre av å være for tung faktisk. Da jeg var 15 kg lettere var den kun 9 dager, men når jeg gikk opp ble den plutselig 14 dager og jeg ble gravid på første forsøk etter en lang pause :wacky: prøver på nr 2 nå, får heller slanke meg etter det evt svangerskapet :happy:
Jeg tenker også at jeg kan gå ned i vekt etterpå. Vil ikke la vekten stoppe meg helt:smug:
 
Jeg var 102 kilo når jeg ble gravid i 2013 og hadde et veldig fint svangerskap. Ble uventet gravid nå i februar/ mars men endte i en SA i uke 5/6. Var da ca 110 og 38 år. Prøver nå litt mer aktivt. Prøver ikke å gå ned i vekt men å være aktiv i form av lange gåturer med litt puls,
 
Jeg sniker litt fra september.
Men jeg veide 108kg når jeg ble gravid denne gangen (er 175 høy) Er 20 uker i morgen. Med datteren min var jeg 105kg! Jeg har blitt kjapt gravid og ikke slitt med noe i svangerskapene som er grunnet overvekten min. Så her har jeg ikke hatt noe problemer pga det! Jeg la på meg 17kg med datteren min, gikk ned 20. Nå halvveis med han her så har jeg gått opp 4kg :)
 
Jeg sniker litt fra september.
Men jeg veide 108kg når jeg ble gravid denne gangen (er 175 høy) Er 20 uker i morgen. Med datteren min var jeg 105kg! Jeg har blitt kjapt gravid og ikke slitt med noe i svangerskapene som er grunnet overvekten min. Så her har jeg ikke hatt noe problemer pga det! Jeg la på meg 17kg med datteren min, gikk ned 20. Nå halvveis med han her så har jeg gått opp 4kg :)
Så godt å høre! Da er det håp for meg og:Heartred
 
Jeg er jo ganske lik som deg i str, og her var jentene ivf/ICSI, men som du vet kom jo treeren til uten å ha prøvd engang
 
Jeg er veldig overvektig. Var mye mindre før jeg ventet mitt første barn. For å få førstemann måtte jeg opp litt i vekt for å få normale sykluser og vips satt spiren. Jeg er nå gravid med nr 3 på 3 år. Så å være overvektig trenger ikke bety at det ikke klaffer. Selv om det selvfølgelig ikke er anbefalt å være på min størrelse.
 
Huff, så leit å høre at du mistet:Heartred
Kjenner meg igjen på det med koronasituasjonen. Alt har sklidd ut pga den:rolleyes: forhåpentligvis begynner ting å normalisere seg nå.

Takk :Heartred Trist og kjipt å plutselig være bland de prosentene som det ikke går bra med. Men vi prøver å se positivt på det og krysser fingrene for at spiren sitter neste gang!
Og i dag er det ny uke og nye muligheter! Velger å gå tilbake til lavkarbo igjen fra og med i dag, trivdes godt på det da jeg gikk på det før bryllupet. Vet jeg får god effekt når jeg bare passer på å ikke slurve. :happy:

Hei! Melder meg på her. Holder på å gå ned i vekt, går ned 1-1,5kg i uken. Har til nå gått ned 7,5kg. Har 10kg igjen før jeg når en BMI på 35. Har allikevel begynt å prøve, og er i første pp nå. Har nylig vært hos gyn og alt ser fint ut. Syklusen har vært stabil siden jeg sluttet på p-piller. Går på Metformin og spiser for det meste lavkarbo.

Det er jo kjempebra! Godt jobba, og lykke til med prøvingen! :happy:
 
Er stor. Men har vært mye større. Men det hjelper lite gitt :banghead: så her bretter man opp ermene å jobber seg videre ned.. Vekt idag er 115 kg :arghh:
 
Takk :Heartred Trist og kjipt å plutselig være bland de prosentene som det ikke går bra med. Men vi prøver å se positivt på det og krysser fingrene for at spiren sitter neste gang!
Og i dag er det ny uke og nye muligheter! Velger å gå tilbake til lavkarbo igjen fra og med i dag, trivdes godt på det da jeg gikk på det før bryllupet. Vet jeg får god effekt når jeg bare passer på å ikke slurve. :happy:



Det er jo kjempebra! Godt jobba, og lykke til med prøvingen! :happy:

Tusen takk, Ruccola!! ♥️
 
Er stor. Men har vært mye større. Men det hjelper lite gitt :banghead: så her bretter man opp ermene å jobber seg videre ned.. Vekt idag er 115 kg :arghh:
Det er en liten trøst å vite at man har vært tyngre, for da vet vi ihvertfall at vi kan gå ned i vekt. Jeg startet på 115, så føler med deg:Heartred
Trøster meg alltid med at det fins folk som er tyngre oss som både har blitt gravid og har født:p
 
I fjor på denne tiden veide jeg 101-102 kg. Nå veier jeg 81-82 kg. For å komme dit har jeg fått metformin av gynekologen og tatt tak i helsa. Fra å ikke ha vært gravid én gang, har jeg siden august i fjor vært gravid tre ganger. Etter gang nummer en fikk jeg dobbel dose letrozol i tillegg. Men, enn så lenge har jeg aldri kommet lenger enn 5+4, som jeg er i dag. Krysser fingrene for at den sitter nå.
 
Da er jeg straks ferdig med syklusdag 9 og kjenner at kroppen jobber med eggløsning. Har vært ute å gått tur i kveld, ble nesten 8 km og sier meg fornøyd med det. Håper eggløsningstester kommer snart slik at jeg får fulgt med.
 
50 dager tok det før mensen kom etter uttak av spiral:p
Spent på hvor lang neste syklus blir:D
 
Back
Topp