Overvektig gravid

Angående BH, er jeg den eneste som ikke liker at det sitter stramt rundt? :p Ser at dere bruker så liten størrelse på omkretsen ;)
Jeg er såpass uheldig at jeg er overvektig, men har likevel ikke store bryster å strutte med :p
Jeg bruker 90C liksom, liker ikke at det blir stramt irundt. Og jeg har prøvd å gå ned i omkretsen og opp i cup, men det blir for stramt rundt og cupen blir fort for stor..

Jeg ble skikkelig misfornøyd etter en tur på change før jul. Jeg har i utgangspunktet ikke så mye å vise fram, men endte opp med 70E. Når jeg velger selv blir det 80b... Så det blei veldig stramt synes jeg, får litt klaus i de asså!
 
Jeg ble skikkelig misfornøyd etter en tur på change før jul. Jeg har i utgangspunktet ikke så mye å vise fram, men endte opp med 70E. Når jeg velger selv blir det 80b... Så det blei veldig stramt synes jeg, får litt klaus i de asså!
Nei, ikke sant? :p
Greit at det sies at man bør gå ned i omkrets og opp i cup altså, men jeg synes det blir for stramt uansett liksom :) Så da får jeg heller bare gå med "feil" BH, så lenge jeg synes de er behagelige å ha på er jeg fornøyd ;)
 
Nei, ikke sant? :p
Greit at det sies at man bør gå ned i omkrets og opp i cup altså, men jeg synes det blir for stramt uansett liksom :) Så da får jeg heller bare gå med "feil" BH, så lenge jeg synes de er behagelige å ha på er jeg fornøyd ;)

Ja, jeg tenker også sånn!
 
Angående BH, er jeg den eneste som ikke liker at det sitter stramt rundt? :p Ser at dere bruker så liten størrelse på omkretsen ;)
Jeg er såpass uheldig at jeg er overvektig, men har likevel ikke store bryster å strutte med :p
Jeg bruker 90C liksom, liker ikke at det blir stramt irundt. Og jeg har prøvd å gå ned i omkretsen og opp i cup, men det blir for stramt rundt og cupen blir fort for stor..
Tror det har blitt en vanesak til meg ihvertfall. Alltid hatt bh'er som passer perfekt rundt, så da har jeg bare blitt vant til det. I tillegg så er puppene mine så tunge at jeg må ha nok støtte i omkrets for at de ikke skal henge for mye :p men så bruker jeg 75i da :p så litt mye pupp å holde på plass.
 
Tror det har blitt en vanesak til meg ihvertfall. Alltid hatt bh'er som passer perfekt rundt, så da har jeg bare blitt vant til det. I tillegg så er puppene mine så tunge at jeg må ha nok støtte i omkrets for at de ikke skal henge for mye :p men så bruker jeg 75i da :p så litt mye pupp å holde på plass.

Samme her. Har blir vant til at det føles litt klaustrofobisk med nye bh'r, men gud så godt de sitter og løfter. Jeg bruker 75f.
 
Overvektig jeg å, men det tynneste punktet på meg, hvis man ser bortifra håndleddene, er der bhen skal sitte.
Jeg er veldig vant til at en bh sitter godt på. men føles skjeldent trangt. med mindre jeg blir full av vann.
Men sålenge puppene er på plass tenker jeg så er det ikke så viktig med størrelsen.
Da jeg var innom å kjøpte meg bikini hos en undertøysforettning så ambefalte de å kjøpe ammebh TIDLIGST 3 uker før termin, men helst etter ungen er kommet.
Jeg tror jeg kommer til å sove med ammesinglett så ikke det blir "skvetting" i senga :p
Orker ikke sove med bh. Trenger fri!
 
Overvektig jeg å, men det tynneste punktet på meg, hvis man ser bortifra håndleddene, er der bhen skal sitte.
Jeg er veldig vant til at en bh sitter godt på. men føles skjeldent trangt. med mindre jeg blir full av vann.
Men sålenge puppene er på plass tenker jeg så er det ikke så viktig med størrelsen.
Da jeg var innom å kjøpte meg bikini hos en undertøysforettning så ambefalte de å kjøpe ammebh TIDLIGST 3 uker før termin, men helst etter ungen er kommet.
Jeg tror jeg kommer til å sove med ammesinglett så ikke det blir "skvetting" i senga :p
Orker ikke sove med bh. Trenger fri!
Ammesinglet var et godt tips! Jeg klarer heller ikke sove med bh. Da skal jeg prøve singlett istedet. Takk! :D
 
Samme her. Har blir vant til at det føles litt klaustrofobisk med nye bh'r, men gud så godt de sitter og løfter. Jeg bruker 75f.

Enig. Jeg får rett og slett vondt jeg når bh'en er løs nok til at den kan flytte på seg oppover ryggen. Merker det fort når en bh er blitt for slakk. Men det har nok noe med frontstørrelsen å gjøre.
 
Hei, småsniker litt ;-) Har falt helt for HMs supersoft amme-bh'er str L. Jeg klarer ikke spiler, og ville bare kjøpe og prøve noen amme-bh'er.. De selges to og to for 199.- eller 249, kommer an på hvilket land du kjøper dem i... Nå har jeg en i hver farge (hvit, blå, grå og rosa/hudfarget) bruker ikke andre såsant ikke alle er i vaska... Håper bare de passer etter fødselen.... Har også kjøpt flere forlengere, så slipper å stresse med at bh'er generelt strammer.. :) men disse har veldig god stretch, strammer ikke i det hele tatt, men har likevel god 'hold'..
 
Jeg er også lett overvektig. Er en jojo-slanker. Jeg gikk ikke ned noe i starten av svangerskapet da jeg ikke kastet opp, men var sånn kvalm at jeg måtte spise hele tiden. Gikk opp over 8 kg før ike 15. Jeg er i uke 21 nå og har gått opp 11 kg allerede. Veier nå 85 kg og er 170 com høy. Det kjennes godt på kroppen at jeg er blitt tyngre. Jeg har PCOS og har i utgangspunktet lett for å legge på meg pga denne hormonforstyrrelsen. jeg har også lavt stffskifte som jeg tar medisiner for. Jeg følges opp med tanke på mulig svangerskapsdiabetes som kan komme. Til nå ser alt fint ut. Jeg veies hver gang jeg er hos legen. Jeg haaater det! Legen min pleier egentlig være veldig på med vekten til vanlig utenom graviditet, men har nå sagt at jeg må tenke på babyen og at den har godt av at jeg spiser godt. Mer enn jeg vansligvis gjør. Ingen jojo-slanking nå. Hun mener det er bedre at jeg legger på meg nå. Så får jeg ta tak i det etter graviditeten. Så lenge jeg unngår sukker og dritt mat skulle jeg prøve å tenke minst mulig på vekte. Ikke lett når det er sommer akkurat. Magen har kommet og det er jeg glad for. Den er imidlertid myk også. Nr folk sier.. oi så stor du er blitt så tidlig blir jeg litt såret. Min mor skryter veldig av at man ikke kunne se at hun var gravid før i siste måned. Irriterende...
 
Er noen som har sett oversikt over hvor mye en overvektig gravid bør gå opp i svangerskaperioden?
Har sett noe for normalvektige, men 2 eller 3 ukes intervaler. I uke 17: ca så mye økning. I uke 20: så mye økning.
Var hos legen i går og han nevnte ikke vekt i det hele tatt. Noe jeg synes er rart.
Så lurer på hvor jeg bør ligge/hvordan jeg ligger ann.
Er 22+3 Og har gått opp 5 kg
 
Er noen som har sett oversikt over hvor mye en overvektig gravid bør gå opp i svangerskaperioden?
Har sett noe for normalvektige, men 2 eller 3 ukes intervaler. I uke 17: ca så mye økning. I uke 20: så mye økning.
Var hos legen i går og han nevnte ikke vekt i det hele tatt. Noe jeg synes er rart.
Så lurer på hvor jeg bør ligge/hvordan jeg ligger ann.
Er 22+3 Og har gått opp 5 kg
Fant dette når jeg søkte: Hvis du er normalvektig, anbefales det at du går opp 11-16 kilo i løpet av graviditeten. Er du overvektig, holder det å gå opp 7-11 kilo, og er du svært overvektig før du blir gravid, bør du helst ikke gå opp noe særlig mer enn 6 kilo.
 
Fant dette når jeg søkte: Hvis du er normalvektig, anbefales det at du går opp 11-16 kilo i løpet av graviditeten. Er du overvektig, holder det å gå opp 7-11 kilo, og er du svært overvektig før du blir gravid, bør du helst ikke gå opp noe særlig mer enn 6 kilo.

Denne har jeg sett også
Men om det fantes en oversikt over hvordan det bør fordeles gjennom svangerskapet.
 
Denne har jeg sett også
Men om det fantes en oversikt over hvordan det bør fordeles gjennom svangerskapet.
Var det jeg antok du mente egentlig, men det fant jeg ikke noe om på nettet. Er vel mulig å finne det ut ved å regne på tabellen for normalvektige og dele det på hva overvektige skal gå opp :p hater matte, så skal ikke prøve meg på det, men klarer å tenke sånn ca utifra tabellen :)
 
Denne har jeg sett også
Men om det fantes en oversikt over hvordan det bør fordeles gjennom svangerskapet.

http://www.calkoo.com/?lang=15&page=59

Fant dette når jeg søkte: Hvis du er normalvektig, anbefales det at du går opp 11-16 kilo i løpet av graviditeten. Er du overvektig, holder det å gå opp 7-11 kilo, og er du svært overvektig før du blir gravid, bør du helst ikke gå opp noe særlig mer enn 6 kilo.

Jordmor sa til meg at jeg burde gå opp rundt 11 kg. Jeg trodde det holdt med 7 og har egentlig vært litt redd for vekt og kommentarer fra JM
 
172 cm og 85 kg
Da går vel du under overvektig, og ikke svært overvektig. Da syns jeg 11 kg hørtes fornuftig ut :) startet på 91 jeg, og 1.70 høy. Så jeg har ikke så veldig lyst til å gå opp 11 kg. Hadde vært litt bedre for selvfølelsen om jeg i det minste holdt meg unna 3-sifret vekt :p
 
Da går vel du under overvektig, og ikke svært overvektig. Da syns jeg 11 kg hørtes fornuftig ut :) startet på 91 jeg, og 1.70 høy. Så jeg har ikke så veldig lyst til å gå opp 11 kg. Hadde vært litt bedre for selvfølelsen om jeg i det minste holdt meg unna 3-sifret vekt :p

Skjønner. Men er det én ting jeg føler jeg ikke kan kontrollere (bortsett fra hva jeg stapper i munnen av sunt/usunt), så er det vekten. Jeg har gått ned frem til nå, og begynner å legge meg på meg nå uten noe spesielt endring i inntak. Så det som skjer med vekten får skje ;-)
 
Back
Topp