Overtidstråd

Da er jeg 1 dag på overtid! Det hadde jeg aldri trodd skulle skje!! Storebror kom 12 dager før tiden, og nå er vi på overtid. Ja, jeg gjentar meg selv, men synes det er så utrolig rart... :eek:
 
Jeg skal inn til kontroll med ul 7 dager etter termin..må ringe selv dagen før..så vurderer de om jeg skal settes igang ell om det er trygt å vente litt til..Har termin på tirsdag så håper hun kommer snart:)

Hvis man må ringe sykehuset selv og fikse overtidskontroll, så kommer lillemann til å komme veeeeeeeldig sent, tror jeg...
Kommer aldri i verden til å huske det :p
I mitt hode er jeg fortsatt 30 uker på vei, eller mindre, ikke 39+6.
Senest i går satt jeg og tenkte for meg selv foran dataen at jeg føler meg ikke gravid og jeg kjente ikke magen i den stillingen jeg satt i engang..!
Kunne lett gått en mnd på overtid, tror jeg! :p
Her har jeg ikke hatt noen smerter, store utflodsmengder eller noen ting, ingen tegn på fødsel.
Har hatt slimete utflod, men veldig lite, og kun når jeg har tørket meg på do over flere dager, så ingen slimpropp :)
Blir spennende å se hvor mange dager over jeg går, får høre fra mamma, samboer, venninner og slikt at jeg må føde snart, de er utålmodige!
Aner ikke hva de snakker om! ;)
 
2 dager....... Tiden snegler seg avgårde....
 
Hvis man må ringe sykehuset selv og fikse overtidskontroll, så kommer lillemann til å komme veeeeeeeldig sent, tror jeg...
Kommer aldri i verden til å huske det :p
I mitt hode er jeg fortsatt 30 uker på vei, eller mindre, ikke 39+6.
Senest i går satt jeg og tenkte for meg selv foran dataen at jeg føler meg ikke gravid og jeg kjente ikke magen i den stillingen jeg satt i engang..!
Kunne lett gått en mnd på overtid, tror jeg! :p
Her har jeg ikke hatt noen smerter, store utflodsmengder eller noen ting, ingen tegn på fødsel.
Har hatt slimete utflod, men veldig lite, og kun når jeg har tørket meg på do over flere dager, så ingen slimpropp :)
Blir spennende å se hvor mange dager over jeg går, får høre fra mamma, samboer, venninner og slikt at jeg må føde snart, de er utålmodige!
Aner ikke hva de snakker om! ;)
Hehe, kan love deg at vis du passerer termindato uten å føde så vil du bli utålmodig;)
Er 41+4 nå, ikke noe tegn til fødsel, tross ballongkateter i nesten ett døgn..
Tror ikke hun er tenkt seg ut, en rolig liten frøken kan det virke som:)
 
Hehe, kan love deg at vis du passerer termindato uten å føde så vil du bli utålmodig;)
Er 41+4 nå, ikke noe tegn til fødsel, tross ballongkateter i nesten ett døgn..
Tror ikke hun er tenkt seg ut, en rolig liten frøken kan det virke som:)

Termindato betyr jo ingenting egentlig :)
Så jeg tror hvis jeg passerer 11-12 dager så blir jeg utålmodig :)
Hvis jeg derimot skulle gjennomgått "igangsettelse" som ikke funker, som stripping etc, så ber man jo om å gjøre gravide utålmodige...
Jeg går ikke til jordmor, så blir ikke stripping her uansett :)
Jeg tror jeg kommer til å ta kontakt med sykehuset når jeg har passert rundt 11-12 dager, frem til da så er jeg opptatt nok med hverdagen :p
 
Termindato betyr jo ingenting egentlig :)
Så jeg tror hvis jeg passerer 11-12 dager så blir jeg utålmodig :)
Hvis jeg derimot skulle gjennomgått "igangsettelse" som ikke funker, som stripping etc, så ber man jo om å gjøre gravide utålmodige...
Jeg går ikke til jordmor, så blir ikke stripping her uansett :)
Jeg tror jeg kommer til å ta kontakt med sykehuset når jeg har passert rundt 11-12 dager, frem til da så er jeg opptatt nok med hverdagen :p
Anbefaler deg å ta kontakt før,jeg er satt igang pga nedgang i vekt på babyen, det ser man kunn på ul..
Derfor man skal inn en uke etter termin..
Er en grunn til at man skal inn til vurdering, ting kan fort snu på slutten..
 
Legen forklarte forresten at nedgangen i vekt kan være morkaken som begynner å si fra at nok er nok, er jo ikke helt bra hvis den plutselig svikter på en slutt..
Er sånne skjulte ting som kan skje uten at man merker noe på forhånd, synes derfor det er trygt å komme inn til en undersøkelse:)
 
Anbefaler deg å ta kontakt før,jeg er satt igang pga nedgang i vekt på babyen, det ser man kunn på ul..
Derfor man skal inn en uke etter termin..
Er en grunn til at man skal inn til vurdering, ting kan fort snu på slutten..

Kommer nok til å ta kontakt rundt en uke, pluss minus, etter termin, men det blir med sykehuset :) Ikke med jordmor...
Kommer nok heller ikke til å be om stripping, etc, de får heller enten sette meg i gang eller ikke, med piller eller drypp.
Hvis ikke så bare venter jeg :)
 
Kommer nok til å ta kontakt rundt en uke, pluss minus, etter termin, men det blir med sykehuset :) Ikke med jordmor...
Kommer nok heller ikke til å be om stripping, etc, de får heller enten sette meg i gang eller ikke, med piller eller drypp.
Hvis ikke så bare venter jeg :)
Har gått til JM, men stripping var aldri ett tema, men hun som gav med ett skriv med sykehusets opplegg når man hadde passert termin..var på siste kontroll hos henne ei uke før termin..
Skulle helst sett at fødsel startet selv, men er ikke alltid man kan bestemme selv:)
Føler meg trygg og godt ivaretatt her på sykehuset ihvertfall, å viktigst er at baby har det bra❤️
 
Har gått til JM, men stripping var aldri ett tema, men hun som gav med ett skriv med sykehusets opplegg når man hadde passert termin..var på siste kontroll hos henne ei uke før termin..
Skulle helst sett at fødsel startet selv, men er ikke alltid man kan bestemme selv:)
Føler meg trygg og godt ivaretatt her på sykehuset ihvertfall, å viktigst er at baby har det bra❤️

Jordmor jeg hadde var ganske ubrukelig, og jeg får alt jeg trenger hos legen.
Har hørt om så mange tilfeller hvor stripping ikke funker, derfor synes jeg det er litt bortkastet, og får bare forventninger som ikke kan fylles... Det er jo bare dumt, når jeg ikke er utålmodig - enda, da ;)
Men min lege er privat lege, og hun og datteren hennes er kjempe flinke, og de passer ordentlig godt på meg, så regner med de gir meg all info jeg trenger neste mandag - på siste svangerskapskontroll :)
 
Da er jeg 1 dag på overtid også! Vært så innstilt på å føde før eller til termin, men så feil kan man ta! :) Håper hun bestemmer seg for å komme snart. Jeg fikk i dag ny avtale til overtidskontroll på Haukeland 22.januar. Da er jeg evt 9 dager på overtid! :) Håper det starter av seg selv før den tid :) Har et ønske om datoen 15.01.2015! Hehe.. er lov å håpe :D
 
Er det noen igjen her som ikke har født? Noen som ikke er på overtid enda? Synes januarbarna popper ut en etter en nå... Selv skal jeg bli satt i gang i morgen. ENDELIG! Dette sv.skapet har virkelig vært en prøvelse mtp på venting!
 
Er det noen igjen her som ikke har født? Noen som ikke er på overtid enda? Synes januarbarna popper ut en etter en nå... Selv skal jeg bli satt i gang i morgen. ENDELIG! Dette sv.skapet har virkelig vært en prøvelse mtp på venting!
Er ikke på overtid (termin 31.januar), men sitter her gravid ennå. Det er så kjedelig å være sist, men du får vel snart møte din lille. Heldigen!
 
Sender alle som venter masse fødestøv!! Ikke lenge til alle januarbabyene er poppet ut :D
 
Har ikkje født. Termin 29 januar. Regne me å gå over.
 
Hadde termin fredag som var. Har vært mye stress med pakking, rydding og å bo hjemmefra i 3 dager pga fjerning av skadedyr, og i tillegg en kraftig forkjølelse så dette kan jo ha forsinket hele prosessen? Sist gang gikk vannet 4 dager over termin og jeg fødte dagen etter det igjen. Måtte settes i gang. Nå er jeg redd for å gå enda lenger :(
 
Hadde termin i går :( skal på overtidskontroll neste tirsdag, 7 dager etter. Jm sa ein ikkje skulle gå over 12 dager.
Fekk modnings akkupunktur i dag så håpar det kan hjelpa :) lykke til alle som ventar.
 
Da var termindatoen her, men har liten tro på at det blir baby med det første.. Får selvfølgelig ikke sove heller, så nå sitter jeg bare her og stirrer i veggen. Er så utrolig utålmodig..
 
Da var termindatoen her, men har liten tro på at det blir baby med det første.. Får selvfølgelig ikke sove heller, så nå sitter jeg bare her og stirrer i veggen. Er så utrolig utålmodig..
Samme her. Ligger våken hver kveld og prøver å kjenne etter noe som helst tegn til fødsel :( ... hadde aldri trodd at det skulle gå sååååååå seint på slutten.
 
Back
Topp