Overtidstråd

Uglemamma

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Termin i daaaag :D , men ser ikke ut til at det blir baby med det første, så da blir det vel overtid :(

Håper kroppen setter igang selv, slik at man slipper igangsetting... noen som har erfaring med igangsetting, hvilken dag ble det gjort på? :)
 
Jeg blir satt i gang den 10 om ikke noe er skjedd da, og jeg har termin den 4.. Normalt er det den 11 dagen på overtid man blir satt igang, og innen 14 dager skal man ha født.. 14 dager på overtid altså
 
Okei :) har inntrykk av at det er litt forskjell ut ifra hvilket sykehus man hører til :) får håpe man slipper det da!! Alle skal vel inn til kontroll rundt 7-9 dager over for vurdering, så håper på å få kranglet meg til igangsetting dag 7... :p
 
Jeg har ikke personlig erfaring med igangsetting, men mine andre barn kom 11 dager etter (f 04) og 8 dager etter (f. 09).
Har fått beskjed om å ringe føden for time til vurdering ei uke etter termin, og de setter ikke i gang senere enn 10-12 dager etter termin. Dette var SUS.
Med min eldste fikk jeg drypp for å øke riene - de var ikke effektive nok.

Svigerinne mi fødte i høst på SSA (Arendal) og ble satt i gang på dag 14 etter termin.

Det å bli satt i gang sa hun var forsåvidt greit, men riene ble veldig raskt intense og etterpå var kroppen mye mer 'mørbanka' enn ved vanlige fødsler. Dette var hennes tredje barn.
 
Jeg kommer til å be om å ikke bli satt igang hvis alt ellers virker bra. Har troen på at kroppen ordner opp selv. :)
 
Blei satt igang i 2008 pga svagerskapsforgiftning, 6 dager før termin. Fekk styrt fødsel, skikkelig intense rier (ikkje pause mellom) men når det går så fort så gjør det ingenting :)
 
Jeg ble satt igang 5 dager over sist gang pga at vannet hadde gått dagen før uten at noe skjedde. Var rett og slett grusomt! Tok laaaang tid med etterhvert hyppige og vonde rier pga drypp. Uff. Men fikk god hjelp av lystgassen og venninnene mine som var tilstede :)
 
Jeg kommer til å be om å ikke bli satt igang hvis alt ellers virker bra. Har troen på at kroppen ordner opp selv. :)
Det er jo klart til det beste :) men jeg har hatt hyperemesis siden uke 7 og trenger noen spyfriedager snart... er i tilleg overvektig og da skal man i følge helsedirektoratets anbefalinger induseres i uke 41 :)
 
Settes igang på 42+0 på Haukeland hvertfall :)

Eg ønsket også helst at kroppen fikser det selv, men når overtidsdagene er så laaaange så føles det helt ok å skulle bli satt i gang i morgen. Forberedt på at det kan bli tøft, men nå vil eg bare ha gutten i armene!!! ;-)
 
Håper kroppen setter igang selv, slik at man slipper igangsetting... noen som har erfaring med igangsetting, hvilken dag ble det gjort på? :)[/QUOTE]

Trivselkontroll 1 uke på overtid, vanligvis settes man nå igang den 11.dagen hvis man ikke har født ennå.
 
Jeg skal inn til kontroll med ul 7 dager etter termin..må ringe selv dagen før..så vurderer de om jeg skal settes igang ell om det er trygt å vente litt til..Har termin på tirsdag så håper hun kommer snart:)
 
Det er jo klart til det beste :) men jeg har hatt hyperemesis siden uke 7 og trenger noen spyfriedager snart... er i tilleg overvektig og da skal man i følge helsedirektoratets anbefalinger induseres i uke 41 :)
Å?
Hvilken grad av overvektig da?
Jeg er også overvektig i følge bmi (både før og under graviditet) og det har de ikke sagt noen ting om til meg..

Kan godt forstå det med hypermesis og trenge fri fra spying altså. :)
 
Å?
Hvilken grad av overvektig da?
Jeg er også overvektig i følge bmi (både før og under graviditet) og det har de ikke sagt noen ting om til meg..

Kan godt forstå det med hypermesis og trenge fri fra spying altså. :)
Ved BMI før svangerskap på over 30 :)
 

Vedlegg

  • 1420135511423.jpg
    1420135511423.jpg
    88 KB · Visninger: 74
Overtid er ikke en issue her;) Begge storesøstrene ble født før termin (9 og 11 dager før), så jeg håper jeg slipper å gå over denne gangen også;)
 
Det er jo egentlig ikke overtid selvom man er over termindato... Termindatoen er jo egentlig bare et gjennomsnitt.
De fleste blir vel igangsatt mellom 10-14 dager etter termin.
Jeg gikk 6 dager over termin sist gang, og vet at man forventer å føde til termin. Da blir det lange dager... Nå forventer jeg å gå over, og det tror jeg skal gå mye greiere.
 
Har hele tiden vært forberedt på og gå over tiden, men det er ufattelig slitsomt når man ender opp med å gjøre det likevell.. er jo klar over at kun rundt 5% føder på selve dagen, men man har jo likevell et håp om at noe skal skje ganske snart... når man har vært sykemeldt hele svangerskapet og nesten ikke vært ute av huset/senga grunnet hyperemesis da går tiden etter termin saaaaaakte....
 
Ved BMI før svangerskap på over 30 :)
Ok, da er jeg jo utenfor.. :)

Men alle her i distriktet skal uansett sjekkes i uke 41, samt få time til igangsettelse etter vurdering..
Da kan det være en uke fremover eller bare dager.. Så greit å bli fulgt godt opp. :)
 
Ved BMI før svangerskap på over 30 :)
Vet du om dette er noe sykehusene følger? Burde jo være det iogmed at det er helsedirektoratet som anbefaler det... Hmmm må spørre jordmor neste uke! Jeg hadde bmi på 39 før graviditeten, men har ikke gått noe særlig opp heldigvis! Hadde vært fryktelig deilig hvis det faktisk er maks 5 uker igjen, selvom det selvølgelig er best om det starter selv..
 
Vet du om dette er noe sykehusene følger? Burde jo være det iogmed at det er helsedirektoratet som anbefaler det... Hmmm må spørre jordmor neste uke! Jeg hadde bmi på 39 før graviditeten, men har ikke gått noe særlig opp heldigvis! Hadde vært fryktelig deilig hvis det faktisk er maks 5 uker igjen, selvom det selvølgelig er best om det starter selv..
Vet ikke, har ikke overtidskontroll før i neste uke. Men jeg kommer til å kreve at de følger det, da det er anbefalt fra helsedirektoratet og det er jo ikke uten grunn.. :)
 
Vet ikke, har ikke overtidskontroll før i neste uke. Men jeg kommer til å kreve at de følger det, da det er anbefalt fra helsedirektoratet og det er jo ikke uten grunn.. :)
Vi får håpe du slipper det!:) men sikkert lurt å be om det uansett, er jo en grunn for at det anbefales vil jeg tro! Lykke til:)
 
Back
Topp