overreagerer jeg eller?

x1x*hemlis_i_magen*

Elsker forumet
har skikkelig vondt... igår skulle sambo absolutt trille tur alene, jeg ville være med, men han trøsta meg med at jeg har hele onsdag m han alene og at vi skulle trille tur sammen idag og ha piknik i parken..

så går jeg på butikken en stund etter, han som ba meg gjøre det forresten, og der møter jeg sambo og en annen dame trillende på hver sin vogn og bytta barn.. det var noen fra samme bhg som oss, men vet sambo syns hun er utrolig pen osv, og snakker litt med henne innimellom når de henter og sånn, noe som er helt greit.

visste bare ikke helt hva jeg skulle tro! følte meg så dum der jeg stod usminka med masse tunge bæreposer, dopapir og de virka nervøse for å møte på meg! jeg visste heller ikke helt hva jeg skulle tro siden han absolutt ikke ville ha meg med på tur og skulle ha alenetid med sønnen vår.. 

de hadde visst bare møtt hverandre tilfeldig og ville at barna skulle leke litt og spise is sammen. det var jo koselig det, men han spurte hverken om jeg ville være med eller om hjelp til varene jeg måtte bære helt hjem..

så jeg gikk hjem med varer og bestemte meg for å gå en tur på senteret og ringte å sa ifra til han... møtte dem på veien, men da var de plutselig ferdig med å være ute når jeg kom...

følte meg dum både som kjæreste og som mamma... gråt masse igår og klarer ikke tenke klart.. men skjønner ikke hvofor jeg reagerer så sterkt! har jeg grunn til det liksom? følte bare at jeg ikke var bra nok til å gå tur med... har tr midt oppi det hele og har ganske dårlig humør når jeg har det... men dette gjør ordentlig vondt..

Uff da... Ikke noe hyggelig dette. Skjønner reaksjonen din, ville reagert likedan selv. Kommer jo litt an på hvordan forhold dere har, men ville ikke vært greit her... Bytta barn?

Hørtes rart ut, men han trenger ikke å være utro av den grunn....

Men skjønner godt at du ble frustert og lei deg. Han burde ha inkludert deg!

tror ikke han er utro, hun visste jo ikke at han hadde insistert på at han skulle gå alene og sånn.. har ikke noe imot henne, og syns det er fint at gutten vår får lekekamerater. men allikevel var det noe som jeg syns skurrer.. han har sagt unnskyld og fortalt med hva de snakka om osv. reagerte også vedlig sterkt med en gang fordi jeg ikke ante hva det her var, om det var avtalt bak ryggen min eller tilfeldig. kommer nok til å sitte i en stund, emn vil jo ikke straffe samboern min heller.. han har jo ikke gjort noe galt sånn egentlig, sier han ikke ba meg bli med fordi han ble stressa og redd for at jeg ble sjalu.. følte nesten som jeg "ferska" dem i noe, men ikke helt allikevel liksom..

ORIGINAL: oliversMamma

jeg hadde også reagert på den der.. vledig sterkt!!
spør han da vel?

har snakket masse om det og de møttes tilfeldig og han hadde vel foreslått å spise is osv sammen.. også lekte de vel litt i en barnehage (planleggingsdag igår)

han syns det var ingenting å reagere på sier han, men syns han var dum som ikke spurte om jeg skulle være med. tviler på at det er noe mer siden han visste jeg skulle på samme butikk og hadde visst sagt til henne at de kanskje møtte på meg.. men tror allikevel han er litt betatt av henne, hun er jo slank og blond og pen, og sikkert et friskt pust i hverdagen hans med meg. derfor jeg er litt i tvil om han gjorde det for at barnas skyld eller sin egen.. skal innrømme at jeg er litt i overkant sjalu så derfor jeg er redd jeg overreagerer. hadde nok vært noe helt annet om det var en pappa fra bhg eller en mamma som ikke var så til de grader heldig med utseende...

bare syns det er så ekkelt å være redd når han skal hente og levere i bhgen liksom! uff... trengte virkelig ikke dette nå..

Helt naturlig reaksjon. Jeg hadde også reagert.
Det er noe med det å ikke sette seg i en situasjon som kan misforstås.

ORIGINAL: namnamamma

jeg hadde også reagert på den der.. vledig sterkt!!
spør han da vel?

har snakket masse om det og de møttes tilfeldig og han hadde vel foreslått å spise is osv sammen.. også lekte de vel litt i en barnehage (planleggingsdag igår)

han syns det var ingenting å reagere på sier han, men syns han var dum som ikke spurte om jeg skulle være med. tviler på at det er noe mer siden han visste jeg skulle på samme butikk og hadde visst sagt til henne at de kanskje møtte på meg.. men tror allikevel han er litt betatt av henne, hun er jo slank og blond og pen, og sikkert et friskt pust i hverdagen hans med meg. derfor jeg er litt i tvil om han gjorde det for at barnas skyld eller sin egen.. skal innrømme at jeg er litt i overkant sjalu så derfor jeg er redd jeg overreagerer. hadde nok vært noe helt annet om det var en pappa fra bhg eller en mamma som ikke var så til de grader heldig med utseende...

bare syns det er så ekkelt å være redd når han skal hente og levere i bhgen liksom! uff... trengte virkelig ikke dette nå..

sånn har jeg hatt det med min sambo og men i en litt annen sitasjon..
jeg tok det da opp på fylla[8|] gråt å spurte hva faen greia var osv og fortalte hvordan jeg følte meg..
han sa det bare var en venn og det var det jo.. har ikke noe grunn til å tro han er utro ..
men jeg skjønner deg så utrolig godt.. er ikke noe kult det der.. men vettu hva? ta igjen.. møt en kompi ute på tur eller noe.. da pleier de å bli rimelig på passelige dissa mannfolka![8D][:D]

tror nok ikke du skal være redd for det med barnehagen.. rimelig mye som skal til for å møtes der hver dag[:)]

Dette mener du vel ikke? Er ikke rart at par går fra hverandre da når de ikke kan snakke om problemene, men skal hevne seg.

jeg hadde reagert på samme måte som deg og det er ikke noe unaturlig å reagere sånn!!! jeg hadde nok pratet med han om det på en rolig måte.. trenger jo ikke å være noe, men da får du i hvertfall et svar og får slappet litt av.. jeg derimot hadde nok gått rundt hele dagen og vært pottesur..[;)]

ORIGINAL: Hormonella Olsen

det må føles veldig ekkelt[&:]
Jeg hadde nok også syntes det var ubehagelig, den situasjonen der.

nå er det ikke direkte ment som hevn da men likt skal være likt.. hvorfor skal han men ikke hu?
hu har da like lov til å møte kompiser hu.. enig?

Jo selvfølgelig, men med hvilke motiv blir det da?...Kan han, så kan hun...Det kan lett utvikle seg til noe ingen av de ønsker. Mitt poeng er at man setter seg ikke i en situasjon som kan lede til noe eller som kan misforstås av noen av partene.
Jeg kunne ikke tenkt meg å ta kontakt med en av mine kompiser for å gå på kafè f.eks. Da hadde jeg ville at mannen min var med meg eller det var andre venner der.

Samma her..

ORIGINAL: Husmor

nå er det ikke direkte ment som hevn da men likt skal være likt.. hvorfor skal han men ikke hu?
hu har da like lov til å møte kompiser hu.. enig?

Jo selvfølgelig, men med hvilke motiv blir det da?...Kan han, så kan hun...Det kan lett utvikle seg til noe ingen av de ønsker. Mitt poeng er at man setter seg ikke i en situasjon som kan lede til noe eller som kan misforstås av noen av partene.
Jeg kunne ikke tenkt meg å ta kontakt med en av mine kompiser for å gå på kafè f.eks. Da hadde jeg ville at mannen min var med meg eller det var andre venner der.

hvorfor ikke det?
jeg møter mine kompiser ofte jeg.. og sambo, han stoler på meg han..
at det er greit...
han gjør jo akkuart det samme selv..
personer som jeg har kjent lenge før jeg møtte sambo kan jo ikke han si at jeg ikke skal møte.. de er jo gode venner av meg.. sist uke var jeg faktisk ute med bare guttevenner jeg.. ser ikke helt problemet.. [&:]

Nå dreier denne tråden seg litt bort fra hovedinnlegget, men det har jo litt med det å gjøre...
Det har ikke noe med å stole på eller ei. Mannen min og meg stoler 100% på hverandre, men det klinger ikke bra i mine ører å gå ut med noen når man har er gift/samboer. Det blir som å date. Da snakker jeg om å gå ut med en-ikke flere sammen. Skjønner? Å avtale å møte guttevenner ser jeg ikke som problematisk, men å gå ut med èn guttevenn når man er gift/samboer synes jeg uansett høres rart ut. Kanskje bare meg som er gammeldags...

Her er det noe som skurrer ja..
Han overtaler deg til å bli hjemme.. Så møter du han med ei anna dame... hmm
Men det jeg hadde reagert på, og blitt mest lei meg for.. Det var at han ikke ble med meg hjem!
At jeg måtte gå derifra alene, mens han sto igjen der med ei anna dame?
Hadde jeg aldri godtatt...

Nå er ikke jeg sjalu av meg, men det hadde jeg faktisk reagert på selv! Etter han har overtalt deg til å bli hjemme, fordi han ville være alene med ungen... Og så skjer dette??
Tror ikke han er utro eller noe, men er defintivt noe som skurrer, ja.

ånei[:(]
skjønner deg kjempegodt hvordan du reagerte........tror jeg hadde blitt kjempesåra jeg også i og med at du ikke kunne få være med på tur også møter du han med den lekre dama som på en måte "tok plassen" din[:(]

Snakk med samboeren din, fortell hvor lei deg du er\ble og hvorfor du følte det slik.
Mannfolk er ikke så "glupe" bestandig, og må ha ting inn med teskje, men kanskje hvis du forteller han det så skjønner han hva han gjorde galt.............

huff, mange trøsteklemmer

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

huff.. den der har jeg hatt store problemer med å takle... [&:] selv om det ikke trenger å ligge noe mer bak så skurrer det litt at dem hadde møttes tilfeldig..hmm..
Håper ivertfall dere finner ut av det!!

skjønner hvorfor du reagerte som du gjorde, hadde nok reagert på akkurat samme måte. Var jo veldig rart da, hmmmm.

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

Back
Topp