Oul :)

Neida vi kan bare klistre denne? :) Kan sende til admin etterpå jeg. Må inn med pc for å kopiere linken.
 
Neida vi kan bare klistre denne? :) Kan sende til admin etterpå jeg. Må inn med pc for å kopiere linken.

Men er det ikke litt dumt at selve lista ligger så langt ned på innleggene? Kjekt hvis lista hadde vært det første innlegget så finner vi den lett. Dumt å må bla til side 9 (f,ex) for å finne lista? :eek:
 
Åh, perfekt! :) Nå ble jeg litt lettet. Hadde første svangerskapskontroll hos jordmor i går. Og hun ville sette opp ny time i uke 24 IGÅR liksom.. Spurte om ikke jeg heller kunne ringe henne når vi kom til august/september - så kanskje visste jeg når jeg startet i ny jobb osv. "Nei, da får du bare si til han nye sjefen din at den fredagen der kan du ikke jobbe dagvakt", også bare satt hun opp time. Så sa jeg at jeg kom nok til å ringe for å bytte den. Neimen hun jobbet bare fredager, så det måtte bli DEN fredagen.

Djizes. Er jo andre jordmødre på den helsestasjonen, ikke minst fastlegen min lever jo fortsatt. For å si det sånn. Jeg kommer IKKE til å bli borte fra jobb om det der blir første arbeidsuka mi eller noe sånn. Da får de enten flytte den, eller så får det bare vente litt. Ja, barnet kommer først altså - men det er jo ikke som om det bokstavelig talt "dør" av å vente litt, om det ikke blir AKKURAT den fredagen. Kjære vene. Tror hun tror hun er verdens viktigste dame hun jordmora.

Hun var kanskje nesten 70. Og hun stusset litt på at jeg ikke var medlem av noe trossamfunn når hun skulle fylle ut det helsekortet (snakker vi bibelbeltet eller.. :) ). Og rett etterpå så spurte hun og gravde skikkelig mye om alkoholvanene. Lurte på hvo rmye jeg drakk til vanlig. Sa at til VANLIG kaaaanskje jeg drakk litt alkohol en gang annenhver måned eller hvis jeg var litt "gæærn" kanskje 1 gang i måneden. Lurte på hvor mye som skulle til før jeg "kjente det". Som jeg sa, jeg kjenner det etter 2 øl - og etter ei flaske vin er jeg long gone. Sa at jeg ikke hadde trukket alkohol i månedene før jeg ble gravid, grunnet at jeg ønsket å bli grav - at jeg aldri røyke teller snuste, og selvsagt ikke drakk nå eller når jeg skulle amme når spiren forhåpentligvis er hel og ute av kroppen. Ja, men hva med ETTER jeg var ferdig å amme da. Ja, hva da? spurte jeg liksom. Ja om jeg hadde tenkt noe over hva slags hjem barnet mitt skulle vokse opp i - at det ikke var et alkoholisert hjem.

Sa at vi kunne egentlig bare droppe den praten der, at både jeg og min samboer var svært reflekterte når det kom til hvordan vi ønsker at barnet vårt skal vokse opp og ha det rundt seg - og at det ikke ble noe problem med alkohol hvertfall. Ja, men hun ville ikke droppe det og likevel høre hva jeg tenkte å gjøre med alkoholen etter ammingen var slutt. HERREGUD LISKOM??

Ja, jeg SKJØNNER jo at hun må passe på - og at folk kanskje bare lever som de gjorde før, jeg vet ikke hva andre folk gjør i grunnen. Trodde de fleste var såpass modne når de ønsket å etablere familie, at man satte barn og familieliv foran - og at hvis man ønsker å ta seg en fest eller noen glass "for mye" så gjør man faktisk det når det ikke er barn til stede. Ble litt "trekt" kjente jeg, når hun bare pushet og pushet.

Flere som har hatt sånne opplevelser? :eek:


Kjente jeg datt litt ut av det EGENTLIGE temaet her... Sorry :(


Jeg hadde en ganske lik opplevelse da jeg var hos jordmor med første.. De er gal enkelte!
Meg og min samboer delte en flaske vin eller to hver helg når vi ikke var gravid. Jordmor spurte de samme spørsmålene som hos deg. Hvor fort jeg kjente det osv.. jeg sa 2 glass var sikkert nok før jeg ble susen.
Fortalte henne at siden vi ble gravid hadde jeg ikke inntatt noe, og det ble naturligvis mye mindre på min samboer også.

Hun mente likevel at sannsynligheten for at jeg endte opp som alkoholiker etter fødselen var relativt stor og jeg måtte passe ekstra godt på o_O

For å si det sånn, det ble siste time hos jordmor og jeg har enda ikke endt opp som alkoholiker eller noe i den gaten.. :p
 
Jeg hadde en ganske lik opplevelse da jeg var hos jordmor med første.. De er gal enkelte!
Meg og min samboer delte en flaske vin eller to hver helg når vi ikke var gravid. Jordmor spurte de samme spørsmålene som hos deg. Hvor fort jeg kjente det osv.. jeg sa 2 glass var sikkert nok før jeg ble susen.
Fortalte henne at siden vi ble gravid hadde jeg ikke inntatt noe, og det ble naturligvis mye mindre på min samboer også.

Hun mente likevel at sannsynligheten for at jeg endte opp som alkoholiker etter fødselen var relativt stor og jeg måtte passe ekstra godt på o_O

For å si det sånn, det ble siste time hos jordmor og jeg har enda ikke endt opp som alkoholiker eller noe i den gaten.. :p
Nesten godt å høre det er flere som har møtt slike jordmødre, selvom jeg i grunnen ikke unner noen det. :p

Gikk du kun til fastlegen deretter eller?
Spørs om ikke jeg ender opp som alkis jeg også.. Drakk meg jo faktisk småfull annen hver måned. SYKT utsatt. :eek:
 
Nesten godt å høre det er flere som har møtt slike jordmødre, selvom jeg i grunnen ikke unner noen det. :p

Gikk du kun til fastlegen deretter eller?
Spørs om ikke jeg ender opp som alkis jeg også.. Drakk meg jo faktisk småfull annen hver måned. SYKT utsatt. :eek:

Ja du bør bare passe på! :p
Det er helt sprøtt at de får seg til å si slike ting..

Den hendelsen toppet egentlig bare svangerskapskontrollene, hun mente også at jeg var for tjukk og burde spise annerledes enn hva jeg gjorde.. jeg veide 58kg da jeg ble gravid, og dette var relativt i startfasen..

Ja jeg gikk kun til fastlegen etter det. Har en fantastisk fastlege så går bare der denne gangen også :)
 
Ja du bør bare passe på! :p
Det er helt sprøtt at de får seg til å si slike ting..

Den hendelsen toppet egentlig bare svangerskapskontrollene, hun mente også at jeg var for tjukk og burde spise annerledes enn hva jeg gjorde.. jeg veide 58kg da jeg ble gravid, og dette var relativt i startfasen..

Ja jeg gikk kun til fastlegen etter det. Har en fantastisk fastlege så går bare der denne gangen også :)
Herregud. 58 kg er jo ingenting. Min sa heldigvis ikke noe, til tross for at jeg veide 10 kg mer enn deg på første UL.
Da hadde jeg blitt lei meg rett og slett. :(
 
Herregud. 58 kg er jo ingenting. Min sa heldigvis ikke noe, til tross for at jeg veide 10 kg mer enn deg på første UL.
Da hadde jeg blitt lei meg rett og slett. :(

Hun var helt sprø, og slike kommentarer bør de spare seg for. Jeg tåler det og tok det ikke innover meg, men de vet aldri hvem de snakker til.
 
Hun var helt sprø, og slike kommentarer bør de spare seg for. Jeg tåler det og tok det ikke innover meg, men de vet aldri hvem de snakker til.
Nei, sånt kan jo faktisk få alvorlige følger om man sier det til feil folk :eek:
 
Ja du bør bare passe på! :p
Det er helt sprøtt at de får seg til å si slike ting..

Den hendelsen toppet egentlig bare svangerskapskontrollene, hun mente også at jeg var for tjukk og burde spise annerledes enn hva jeg gjorde.. jeg veide 58kg da jeg ble gravid, og dette var relativt i startfasen..

Ja jeg gikk kun til fastlegen etter det. Har en fantastisk fastlege så går bare der denne gangen også :)
Nei gå du hjem for ei fæl dame! Jeg hadde gått rett i kjellern av en sånn kommentar, så håper jeg ikke møter på henne :p 58 er jo ingenting?!
 
Får ikke quotet Lillemor_Førstegangs, men hva i alle dager?? Legen min fylte ut det skjema sist og da sa jeg aldri på alkohol, for trodde han mente mens jeg var gravid. Så da jeg kom til jordmor fikk jeg følgende kommentar: "Jeg ser det står at du aldri drikker. Stemmer det? Det er jo ikke så veldig vanlig??" De er nok litt rundere i kantene i Drammen.... :D
 
Back
Topp