OUL - dato

Står på høy risiko lista og ikke vanlig svangerskaps lista det kan han noe å si ☺
Antagelig derfor, ja. Jeg har bare en bitteliten økt risiko gjennom svangerskapsdiabetes.
 
11 desember, da er jeg 19+2 uker.

Men fikk 3 timer i posten når jeg er 12+5 i slutten av oktober og en etter desember, 6 januar 2020.
 
Helt fint å ha OUL ved 17+2, så tenker det ikke gjør noe. Jeg hadde lange sykluser da jeg fikk mine to første. Fastlegen min satt opp termin i skjemaet som om jeg skulle hatt 28-dagers syklus. Hun var helt enig med meg om at terminen jeg hadde kommet fram til basert på eggløsning var den riktige, men sa at det var bedre hun satt en tidligere dato, så jeg kom tidligere til OUL.


Såå bra:)
 
Helt fint å ha OUL ved 17+2, så tenker det ikke gjør noe. Jeg hadde lange sykluser da jeg fikk mine to første. Fastlegen min satt opp termin i skjemaet som om jeg skulle hatt 28-dagers syklus. Hun var helt enig med meg om at terminen jeg hadde kommet fram til basert på eggløsning var den riktige, men sa at det var bedre hun satt en tidligere dato, så jeg kom tidligere til OUL.
Samme her:hilarious:. Her rakk jeg aldri å få tilbake mensen regelmessing etter forrige graviditet, så siste mens var 3/6, noe fastlegen brukte som utgangspunkt, da med 28dagers syklus, som ga med termin tidlig i mars, jeg bare «nei, har jo vært 6-7-8 uker mellom vær mensperiode..», men han sto på sitt og sendte henvising, så jeg var på «oul» i dag, noe som hadde stemt overens med menstermin. Jeg tenkte det var tul basert på hvor langt jeg mente jeg var kommet, men nei, i utgangspunktet så var det tenkt som en oul. Dette førte jo til at de ikke fikk sjekket noe som helst i dag, fikk tatt et crl-mål de er usikre på, men ligger rundt 8-9 uker som samsvarer med mine beregninger, og da er det egentlig for tidlig å se noe særlig på utvendig ul, spesielt når baby et svært aktiv, men fikk sett at hjertet slo i det minste. Så jeg har en time i slutten av november for blodgjennomstrømning så blir det «ny» oul rundt juletider. Ikke ofte de opplever å «sette tilbake» folk 10-11 uker gitt :laughing005
 
17. desember fikk jeg, da er jeg 20+2, synes det var litt sent da Helsenorge sier 17-19 uker. Blir en laaaang ventetid :sad010
 
Har ikke vært hos legen enda, hun sier at jeg ikke trenger komme før jeg nærmer meg 12 uker. Så ingen oul time på meg enn så lenge. Men tenker det blir rett oppunder julaften, er ca 18 uker på vei da..
 
Da har timen vår kommet :Heartred
18 desember kl:12:30 :love017
Vil da være 19+0 :binkybaby
 
Det er 2 uker og en dag siden jeg var hos jordmor, fortsatt ikke fått dato til oul i posten.. Hvor lenge er det vanlig å vente? :wacky:
 
Jeg har ikke hatt første kontroll enda. Er vel vanlig rundt uke 12? Regner med oul blir ca uke 19/20.
 
Det er 2 uker og en dag siden jeg var hos jordmor, fortsatt ikke fått dato til oul i posten.. Hvor lenge er det vanlig å vente? :wacky:
Det kommer litt an på hvilket sykehus man tilhører, noen er litt treige. Kan i noen tilfeller, som jeg har vært borti, ta opp til 3 uker... Men jeg ville kanskje bare tatt en tlf til avdelingen på sykehuset og hørt :)

Det finnes jo også en mulighet for at jm har vært treg med å sende det inn!
 
Det kommer litt an på hvilket sykehus man tilhører, noen er litt treige. Kan i noen tilfeller, som jeg har vært borti, ta opp til 3 uker... Men jeg ville kanskje bare tatt en tlf til avdelingen på sykehuset og hørt :)

Det finnes jo også en mulighet for at jm har vært treg med å sende det inn!

Jordmor sendte henvisning til samme sykehus ang tettere oppfølging, og på det fikk jeg svar etter bare 4 dager. Vil jo tro hun sendte inn alt samtidig? :wacky: Skal tilbake til jordmor 30. oktober, så jeg kan jo spørre ho da om jeg ikke har fått noe innen den tid :)
 
Jeg har ikke hatt første kontroll enda. Er vel vanlig rundt uke 12? Regner med oul blir ca uke 19/20.
Jeg har heller ikke hatt første kontroll enda, men det er lenge siden jeg fikk fødeplass og OUL :)
 
Det er 2 uker og en dag siden jeg var hos jordmor, fortsatt ikke fått dato til oul i posten.. Hvor lenge er det vanlig å vente? :wacky:
Maks ventetid er 3 uker + postgang. 3 uker er svarfristen til sykehuset.
 
19. desember fikk jeg, 18+2 etter egne beregninger da! :dummy: Blir morsomt å se rett før jul!
 
Back
Topp