OUL - dato

Bebbis

Blir kjent med forumet
Er det noen flere som har fått vite dato for ordinær ultralyd? Hvor langt er du på vei når du skal?

Vi skal den 4.desember. Er da 19+2 uker på vei :)
 
Hvor lang tid gikk det fra dere var hos jm til dere fikk timen til oul?:)
 
11.12 Er da 19+0
 
Hvor lang tid gikk det fra dere var hos jm til dere fikk timen til oul?:)
Jeg fikk brev om OUL-time på mandag denne uka. Det var 2 uker og 3 dager etter jeg sende søknad om fødeplass. Jeg har første time hos lege (velger å ikke gå til jordmor) om 2 uker. Så da fikk jeg altså beskjed om OUL 2 uker og 2 dager før første svangerskapsoppfølgingstime. Sykehusene har 3 uker som maksimal behandlingstid før de må sende svar. Det er ingen grunn til å vente helt til jordmor/lege kan sende henvendelsen for deg. Jeg valgte Rikshospitalet til mine 2 første fødsler. Hadde jeg ventet med å søke fødeplass til første kontroll hos fastlegen, ville det vært fullt og jeg ville ikke fått plass, men Riksen stiller nok i en særklasse der:) Nå søker jeg Ahus, og der er det nok stort sett plass uansett.
 
29. November - 18 uker

(Gynekologen jeg var hos i uke 8 sendte henvisning til det lokale sykehuset, fikk svar etter ca 3 uker)
 
Oul 12.12 er da 19+0.

Fikk svar 1 uke etter jm sendte henvisning ) og samme dag som de mottok henviainiga ringte Ahus meg og ga meg time til tul :)
 
Oul 12.12 er da 19+0.

Fikk svar 1 uke etter jm sendte henvisning ) og samme dag som de mottok henviainiga ringte Ahus meg og ga meg time til tul :)
Artig at det er så stor forskjell fra ett og samme sykehus. Det tok over 2 uker før jeg fikk svar fra Ahus, og jeg har dagen før deg:)
 
26 november, jordmora mente jeg var lenger på vei en etter mine beregninger men det tror ikke jeg så er 17+2 når jeg skal dit men i følge jordmor 18+3... vet ikke om det har noe å si:confused:
 
26 november, jordmora mente jeg var lenger på vei en etter mine beregninger men det tror ikke jeg så er 17+2 når jeg skal dit men i følge jordmor 18+3... vet ikke om det har noe å si:confused:
Helt fint å ha OUL ved 17+2, så tenker det ikke gjør noe. Jeg hadde lange sykluser da jeg fikk mine to første. Fastlegen min satt opp termin i skjemaet som om jeg skulle hatt 28-dagers syklus. Hun var helt enig med meg om at terminen jeg hadde kommet fram til basert på eggløsning var den riktige, men sa at det var bedre hun satt en tidligere dato, så jeg kom tidligere til OUL.
 
Artig at det er så stor forskjell fra ett og samme sykehus. Det tok over 2 uker før jeg fikk svar fra Ahus, og jeg har dagen før deg:)


Står på høy risiko lista og ikke vanlig svangerskaps lista det kan han noe å si ☺
 
Har fått time 18/12. Blir en fin innledning på juleferien, forhåpentligvis.
Regner egentlig med at det blir et par UL før den dato da.. ettersom jeg er veldig dårlig, og har akkurat fått beskjed fra legen om at blodprøver viser begynnende svangerskapsdiabetes. Dermed blir det henvisning til sykehuset og tettere oppfølging
 
Back
Topp