OUL - April 2016

Om du tenker på kjønn så kan man se det fra ca uke 13. Men ingen garanti for at man får svar på OUL. Ei venninde av meg var på OUL og en til ul uten at de klarte å se det pga måten barnet lå på så de måtte vente til fødselen :)

Ok, ble plutselig usikker, men vet jo det egentlig. :rolleyes: Håper jo, at den lille viser seg ordentlig. :)

Akkurat regnet litt på det. Jeg er jo ikke uke 18 da. Det er jo om 2 uker og i dag er jeg 15 uker, så er vel 17 uker da. Ser de hva det blir da?

Er nok andre ting enn kjønnet som gjør at UL er plassert i uke 18-20 ;)

"Undersøkelse ved 18 uker er et kompromiss; det er da ikke for sent å fastlegge terminen, de første fosterorganene er utviklet og en kan fremstille detaljer, som for eksempel firekammersnitt på hjertet. " Fra boka Obstetrikk og gynekologi :) (ikke be meg skrive korrekt kildehenvisning :laughing021

Er nok andre ting enn kjønnet som gjør at UL er plassert i uke 18-20 ;)

"Undersøkelse ved 18 uker er et kompromiss; det er da ikke for sent å fastlegge terminen, de første fosterorganene er utviklet og en kan fremstille detaljer, som for eksempel firekammersnitt på hjertet. " Fra boka Obstetrikk og gynekologi :) (ikke be meg skrive korrekt kildehenvisning :laughing021
Ja kjønn er vel overhode ikke prioritert på OUL og de tar det bare om de ser det enkelt eller får tid (og lyst).
Hørt om flere som har fått snurte svar på OUL om at de ikke har noe medisinsk grunnlag for å sitte og bruke tid på å finne kjønn.
Håper jeg får en hyggelig lege på OUL.

Ja kjønn er vel overhode ikke prioritert på OUL og de tar det bare om de ser det enkelt eller får tid (og lyst).
Hørt om flere som har fått snurte svar på OUL om at de ikke har noe medisinsk grunnlag for å sitte og bruke tid på å finne kjønn.

Huff, ja jordmoren vi hadde på tidlig UL var kort og iskald, det var ikke det fokus de hadde på OUL. Men huff, sånn behandler man ikke pasienten som helsepersonell... :mad: Har mye om slikt selv som 2. års sykepleier student, og man skal behandle alle pasienter fint og med respekt. Kommunikasjon er veldig i fokus under utdanningen!

Men kjære vene.. La oss håpe ingen av oss møter noen sånne..

Nei, det vet jeg. Det er en medisinsk undersøkelse. :) Håper da også å få noen, som er litt grei da. Sist måtte vi spørre, om han hadde sett noe, han legen så ingenting uten at vi spurte.

Back
Topp